کد خبر 1587414
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان ناتو، اسرائیل و عملیات تروریستی در مسکو نوشت:

عملیات تروریستی در مسکو تنها ساعاتی پس از آن رخ داد که روسیه قطعنامه آمریکا در حمایت از اسرائیل را در شورای امنیت وتو کرد.

جالب اینکه ۱۸ اسفند ماه سفارت آمریکا در روسیه با صدور یک پیام هشدار برای شهروندان آمریکایی، مدعی شد گزارش‌ها حاکی از برنامه‌ریزی افراطگران برای دست زدن به حملاتی قریب‌الوقوع در روسیه بوده و از این شهروندان خواست از نزدیک شدن به اجتماعات بزرگ در شهر مسکو اجتناب کنند.

در کمتر از ۱۵ روز از این هشدار چندین فرد مسلح با ورود به تالار کنسرت «کروکوس» در مسکو اقدام به تیراندازی به سمت جمعیت کرده‌اند.

پیش از این و در جریان عملیات تروریستی در کرمان نیز تروریستها از روش مشابهی در قتل عام غیرنظامیان استفاده کرده بودند. آن عملیات تروریستی نیز مدت کوتاهی پس از عملیات هفتم اکتبر حماس رخ داد و آمریکا مدعی شد درباره آن به تهران هشدار داده بوده است!

به جز آمریکا کشورهای دیگری نیز درباره حملات احتمالی تروریستی در روسیه هشدار داده بودند. بریتانیا، آلمان، جمهوری چک، کره جنوبی، کانادا، لتونی از این جمله‌اند که جملکی یا عضو پیمان ناتو هستند، یا متحد ایالات متحده قلمداد می‌شوند.

به این ترتیب می‌توان چند فرضیه را در خصوص این عملیات مطرح کرد:

اول، تهدید امریکا علیه روسیه و آغاز عملیاتهای تروریستی در مسکو برای تضعیف دولت روسیه و خاتمه جنگ اوکراین.

دوم، دسیسه اسرائیل برای انتقام‌گیری از کرملین برای حمایت از فلسطین در شورای امنیت.

سوم، دسیسه ناتو، به‌ویژه پاریس برای گسترش جبهه جنگ به کل اروپا و راه انداختن جنگ جهانی سوم که می‌تواند به جنگ هسته‌ای نیز منتهی شود.

چهارم، ایجاد درگیری و بی‌ثباتی داخلی در مسکو با هدف کاهش محبوبیت پوتین راه‌اندازی انقلاب مخملی که کلید آن چندی قبل با مرگ الکسی ناوالنی خورده بود.

هرچه باشد، احتمال می‌رود پس از این عملیات تروریستی، مسکو با شدت بیشتری با غرب مواجه شود و دامنه جنگ اوکراین از این کشور به دیگر نقاط اروپا سرایت کند. این همان تله‌ایست که اروپا برای پوتین پهن کرده و کرملین احتمالا برای پاسخ به انتظارات داخلی، به این سمت حرکت می‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    22 1
    متاسفانه امریکا و اروپا با افراطی گری و استبداد دنیا را به سمت جنگ های ویرانگر سوق میدهند باتوجه به جنگ هایی که امریکا واروپا مسبب اصلی ان بوده اند سیل مهاجرت به اروپا و امریکا راه افتاده است و اروپا و امریکا که اصلی ترین عامل بی ثباتی کشورهای جنگ زده هستند از نیروی ارزان قیمت در بازار کار و بازار فساد جنسی تشکیل شده از مهاجران جنگ زده سواستفاده میکنند و این حقوق بشر به سبک غرب واروپا برای پناهندها میباشد .
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      8 0
      فتنه گری و جنگ و کشتار توی خون این غربیهاست
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      4 0
      حکایت روسیه با غرب حکایت سگ زرد و شغال است
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 22
    ارباب پوتین که چندین ساله تو تله گیر کرده !! فقط بلده برای ما شاخ و شونه بکشه
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      7 0
      اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون و اروپایی‌های نوکرشون هستند که مثل خر (با عرض پوزش از تمامی خران جهان!) تو گل گیر کردن و از پس روسیه بر نیومدن!! حالا یه تودهنی از جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش دریافت کنن تازه می‌فهمن چه غلطی خوردن!!
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      1 4
      این داداشمون این جمله توهین امیز رو تو کامپیوترش کپی کرده؟ هر خبری اینجا میزنی هست. یه اورژانس یا مرکز سوختگی ای چیزی واسش خبر کنید. داداشمون اسیدی شده.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    3 13
    پوتین وقتی بعد از 10 سال اس 300 رو به ایران داد و بلافاصله اس 400 به کشورهای منطقه داد باید از معادلات کشور کنار گذاشته میشد ... اینا خودشون هم تو چاه افتادن
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      6 0
      ولی یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون که 45 ساله کشور رو تحریم کردن، دانشمندان مارو ترور کردن، هواپیمای مسافربری مونو با مسافرانش هدف قرار دادند و..... رو هیچوقت از معادلات کشور نباید کنار گذاشته بشن!!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    8 7
    جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین باید دستور بمباران کل شهر کیف رو با موشک‌های هایپرسونیک و بمب‌های خوشه ای بده و اونجا رو صاف کنه، خارجی، اوکراینی، نظامی، غیر نظامی هم مهم نیست کشته بشن!! از قدیم گفتن یانکی جماعت فقط تودهنی و پس گردنی حالیشه و زبون آدمیزاد حالیش نمیشه و یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست و لا غیر!! این در مورد مزدوراشون هم صدق می کنه.!!
    • DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      1 6
      یعنی اگه آمریکا با ایران اینکارو کنه ، همین حرف رو میزنی ؟ یا خون ما رنگی تره ؟
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      6 0
      آلمانی آمریکا غلط می‌کنه با تو که این حماقت را بکنه پس خفت پلیز کاسه لیس یانکی
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    14 0
    این همه وهابی در انگلیس و امریکا هست ولی چرا داعش در انگلیس و امریکا عملیات انجام نمی ده ؟
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      13 1
      چون هیچ وقت چاقو دسته خودش رو نمی بره
  • US ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    4 2
    شکی وجود ندارد که داعش ساخته دست سرویس های اطلاعاتی غرب آمریکا و اروپا و اسرائیل است شکی جود ندارد همه عملیات تروریستی داعش با برنامه ریزی دستگاههای اطلاعاتی غرب یا برای تاثیر گذاری منفی در افکار عمومی کشور هدف یا برای انتقام است و کلید واژه قبل شروع عملیات ها ی مرگبار آنها هشدار در مورد وقوع عملیات خرابکاری به کشور هدف است همانند عملیات مرگبار کرمان و حالا هم عملیات مرگبار مسکو است آن چیزی که بدون نادیده گرفتن احتمالات دیگر بیشتر از همه می تواند مورد شک باشد دست داشتن فرانسه و اسرائیل در این عملیات است کشور فرانسه چند سالی است که از سوی هم پیمانان خود بخصوص آمریکا و انگلیس زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد و در بسیاری از طرح های نظامی و حتی اقتصادی نادیده گرفته می شود بخاطر همین به نوعی سعی در تغییر معادلات بین المللی مد نظر این دو هم پیمان قدرتمند خود در جهت حفظ منافع خود است و بهترین فرصت برای این رسیدن به این هدف در جنگ اوکراین است که می تواند تحریک روسیه در بروز واکنش های شدید به منظور تضعیف یا اثر گذاری بر روی برنامه های یکجانبه گرایی آمریکا و انگلیس بعنوان لیدرهای تقابل با روسیه در جنگ اوکراین را به همراه داشته باشد دوم اسرائیل در مظان اتهام حمله تروریستی است چون روسیه آنطور که باید و شاید نه تنها در جنگ غزه از این رژیم حمایت نکرده است است بلکه کفه ترازو حمایت روسیه سمت مقاومت و غزه بوده است و وتوی طرح حمایت آمریکا از اسرائیل توسط روسیه می تواند افکار عمومی جهان را نسبت به جنایات وسلاخی بیرحمانه مردم غزه توسط اسرائیل را بیش از بیش عیان تر نماید حال نوبت بازی روسیه است که برگ های خود را هوشمندانه رو کند تا نه تنها در تله دشمنان خود قرار نگیرد بلکه با اهرم های قدرت خود ضربه مهلکی نیز به آنها وارد کند
    • DE ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      2 1
      هیچکس متن طولانی نمیخونه خلاصه کن
    • US ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      0 1
      کتاب نوشتی یا کپی پیست کردی!
  • طاهری IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    4 0
    پوتین جان ، نزنی میخوری اونم از بایدن های مفنگی ! تو که اصلاح طلب نداری نود درصدی !
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    5 1
    کیف پایتخت رژیم نازی اوکراین باید آماج حملات سنگین بمب های خوشه ای قرار گیرد ،نباید به نازی های اوکراینی رحمی شود.رژیم نازی اوکراین بزودی تاوان حمایت از غرب و تروریسم یهودی را خواهد پرداخت.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 0
    با سلام هرچه باشد، احتمال می‌رود پس از این عملیات تروریستی، مسکو با شدت بیشتری با غرب مواجه شود و دامنه جنگ اوکراین از این کشور به دیگر نقاط اروپا سرایت کند. این همان تله‌ایست که اروپا برای پوتین پهن کرده و کرملین احتمالا برای پاسخ به انتظارات داخلی، به این سمت حرکت می‌کند. در این مقاله چهار احتمال مرقوم شده است. واکنش روسیه با پیش فرض قراردادن هر یک از این احتمالات دایره عمل را محدود به اقتضائات آن می کند. واکنش نظامی بنظر می رسد با هنر مدیریت جنگ در این شرایط عاقلانه نیست. غرب در حال حاضر در یک بحران جدی مشروعیت گرفتار شده است ، بطوریکه کل مدرنیته با اصول و ارکان آن در معرض داوری از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب قرار گرفته است. سنگرهای مبارزه در شورای امنیت، شورای عمومی سازمان ملل، دبیر کل سازمان، خیابان لندن، واشنگتن، نیویورک، پارلمان اروپا و... است. از نظر راقم این سطور بنظر می رسد هدف غرب تغییر این شرایط است. پیشنهاد اسپانیا به اتفاق چنک کشور دیگر اروپائی نظیر مالت، مولداوی و ایرلند در خصوص شناسائی فلسطین مهمترین رویدادی است که غرب را نگران ادامه این روند کرده است. بحران مشروعیت غرب ، آمریکا را درگیر رقابت های داخلی و همچنین شکاف در مدالیته فدرال می کند.
  • مسعود دیپلمات IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 0
    اگر جناب پوتین به این نتیجه برسد که منشاء این عملیات تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی است، احتمال دارد که برای خاتمه دادن به این رژیم کثیف و جنایتکار دست نشانده غرب واکنش نشان داده و با ایران هم عقیده شود. در این صورت بعید نیست که بجای جنگ با اوکراین ، به جنگ با رژیم منحوس صهیونیستی برخاسته و ظرف چند روز به عمر آن خاتمه دهد تا هم از شر داعش خلاص شویم و هم درس عبرتی به آمریکا داده شود.: فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 4
      خب چرا از قرآن مایه کذاشتی؟ آیه شریفه را با مغز فندقی خودت تطبیق نده. هیچ کاری نمیکنه بلکه منفعل تر میشه چون میدونه باعث تکرار مجدد خواهد شد.
  • ساس IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    برنامه ی کروکوس را ۲۰سال پیش در بازی کالآف دیوتی ریزنویسی کرده بودند و هتل از آن صهیونیستها بوده و بسترسازی و بولدسازی گروه موسیقی و تامین نیروی انسانی با حفظ محرمانگی رابطه و چندلایگی همگی با مشارکت سازمانهای مخفی یهودی انجام شده
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      ساقی بد بدچیزیه. روانتو بهم میریزه
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    1 0
    هیچ ربطی به کرمان و امریکا ندارد مگر اینکه توهم بزنیم
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    امیدوارم
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    حقشه تا مدودف نیاد اکراین بین خودش و رومانی و لهستان تقسیم کنه در ضمن هیچ بعید نیست اینم ظاهرسازی و جزیی از نقشه باشد و خود روسها هم اطلاع داشتند
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    در بازی کال اف دیده اتفاق افتاده بود همینطور حمله به کره شمالی و ایران
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 0
    همش داستان است فقط گزینه اسرائیل ممکن است درست باشد حزب لیکود تهدید کرده بود
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 3
    اینهاهمش توهمه.۴نفرداعشی دستگیرشدن وسرمنشاهم مشخصه
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    یکی دیگر از مولفه های مهم زمانی حمله تروریستی به مسکو شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری روسیه و پیروزی قاطع اقای پوتین در این انتخاب است .امریکا همیشه از مردم انتقام میگیرد .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    حکومتهای شیطانی و فاسد امریکا - انگلیس و اسرائیل ریشه همه نا امنی ها و ترورها و فسادها در جهان هستند .
  • Ti IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    جناب پوتین چونان که گویی بر ‌ُاستران نشسته و تبرزین سیمین بر دو دستان گرفته از دوشمنان خویش سرها روی هم نهانده و آسمان خراش خواهد بسنده نمانده.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    هیچ وقت با آدم ترسو مشورت نکن این پیام از سوی یکی از معصومین است که خاطرم نیست کدام هستند نویسنده این مطلب صلاحیت تبیین ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس