کد خبر 1587655
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی پایش آمریکا & UN در مطلبی به تصویب اولین قطعنامه جهانی سازمان ملل برای توسعه هوش مصنوعی ایمن پرداخت و نوشت:

مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که توسط ایالات‌متحده برای ارتقای توسعه هوش مصنوعی تهیه شده بود، تصویب کرد. این قطعنامه خواستار توسعه ایمن، مطمئن و قابل‌اعتماد سیستم‌های هوش مصنوعی است تا این فناوری به‌شکل پایدار برای همه مردم در سراسر جهان در دسترس قرار گیرد.

قطعنامه توسعه هوش مصنوعی ایمن از کشورها چه می خواهد؟

120 کشور عضو سازمان ملل متحد ازجمله چین از پیش‌نویس این قطعنامه حمایت کردند. در این قطعنامه از کشورهای عضو سازمان ملل و سایر ذینفعان خواسته شده است که از استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی ناسازگار با قوانین بین‌المللی حقوق بشری خودداری کنند.

همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواسته شده است تا با کشورهای درحال توسعه همکاری و از آن‌ها حمایت کنند تا تمام کشورها بتوانند از مزایای هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید مرتضی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 0
    مثلا آژانس انرژی اتمی به ما توصیه میکنه در حالی که بقیه بمب اتم دارن مثل امریکا روسیه و...یا اصلا نمیزارن نظارت کنه مثل ژاپن ترکیه عربستان امارات و...
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    با سلام قوانین و مقررات، قطعنامه، پروتکل ها، کنوانسیون ها، سازمان های تخصصی با اهداف خیرخواهانه جهانی تبیین ولی با یک ساختار متصلب متروپل سازماندهی می شوند. هوش مصنوعی یکی از دستاوردهای دنیای اطلاعات است که در ادامه زیر ساخت های ارتباطی شبکه و هوشمند و ایجاد فضای مجازی فرصت تاریخی برای پیشرفت است. هوش مصنوعی تاثیر بسیار گسترده ای بر شاخص های زندگی خواهد داشت. پس مراقب باشیم با قوانین موضوعه ج اا را از دست یابی به این فن آوری محرک نسازند.
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    منظورش اینه حالا که قدرت برتر هوش مصنوعی ایران شده ، بهش ضربه نزنه ! هرچی کاشتی محصول برمیداری... بدون کم وکاست .
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 0
    ایران نباید عضو هیچ معاهده ای بشود که به موجب آن استقلال قضایی کشور از دست برود. حتی اگر در بندهای این معاهده ها هیچ نقطه منفی وجود نداشته باشد در عمل تفسیر هر بند معاهده آن بازیچه دست دشمن قرار میگیرد تا جلوی پیشرفت کشورها را بگیرند و نمونه بارز آن فناوری صلح آمیز هسته ای، پیمان آب و هوایی و سند توسعه ۲۰۳۰ بود
  • ارش GB ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    هوش مصنوعی چیه اون امریکا و انگلیسه به اسمش میخوان نفوز کنن مگه هوش هم مصنوعی میشه .
  • US ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    بله البته تا ۱. توان توسعه هوش مصنوعی اونها رو نسبت به توان خود محدود کنن ۲. بنام همکاری و توسعه سر از کار سایر کشورها در بیارن، دیگران رو مکلف به طبعیت از قوانینی بکنن که تخلف ازش مورد مجازات قراراشون میده ولی اگر کشورهای قدرتمند تخلف بکنن، کسی توان مجازاتشان رو نداره..... این کار رو در مسائلی مثل تولید گازهای گلخانه ای و... انجام دادن، خودشون چند قرن با تولید گازهایی که اگر ضرری داشته باشن نزدیک به ۹۰ درصد گازهای مضر انباشت شده در اتمسفر هست رو که موجب صنعتی و ثروتمند شدنشون بود، بقدرت رسیدن، حالا که چند کشور در حال توسعه میخوان علی‌رغم پیشرفت دانش در کاهش آلایندگی صنعتی،‌ کمی پیشرفت کنن، با قوانین سفت و سخت تحت نام جلوگیری از آلودگی هوا، صنایعششون و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و اقتصادیشون رو فریز کنن و از توسعه اونها جلوگیری کنن تا صنعت و اقتصاد جهان انحصارا در اختیار خودشون بمونه. با این امضاء ها و تعهدات، کشورهای نادان تنها سند عقب‌ماندگی و بدبختی خودشون رو امضا میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس