به گزارش مشرق، کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام در مطلبی با عنوان جهان ناامن نوشت:

جو لیتل، یک افسر باسابقه ارتش ایالات متحده در عملیات اطلاعاتی و یادگیری ماشینی است که توضیح مختصر و مناسبی در مورد نحوه کارکرد آن ارائه می دهد.

او می گوید؛ شبکه های عصبی، الگوریتم های کامپیوتری هستند که برای تقلید از فرآیندهای مغز انسان طراحی شده اند. لایه‌های به هم پیوسته گره‌ها، که نشان‌دهنده نورون‌ها می باشند، محاسبات ریاضی را روی ورودی‌ها انجام می‌دهند که نتیجه‌شان را به لایه بعدی منتقل می‌کنند.

هر گِره در لایه بعدی، نتایج را برای هر گِره در لایه قبلی ارسال می کند تا زمانی که یک پیش بینی انجام شود. سپس تصمیم با نتیجه واقعی مقایسه شده و هر اتصال بین گره ها برای تحمل وزن بیشتر یا کمتر تنظیم می شود.این فرآیند تا زمانی تکرار می شود که تفاوت بین پیش بینی ها و نتایج به حداقل ممکن برسد.

پیاده سازی ها به متخصصان و در برخی موارد صرفاً علاقه مندان اجازه می دهد تا تصاویر، ویدئو، صدا و متن را به گونه ای دستکاری کنند که حتی دقیق ترین ناظران حرفه ای را نیز فریب دهند.«قابلیت موجود می تواند برای مداخله در انتخابات، ایجاد هرج و مرج سیاسی یا خنثی کردن عملیات نظامی» مورد استفاده قرار گیرد و این موضوع را به یک مسئله چالشی در حوزه امنیت ملّی تبدیل کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس