واشنگتن "هیچ دخالتی" در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه نداشته است

تارنمای خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: واشنگتن «هیچ دخالتی» در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه نداشته است.

به گزارش مشرق، ‌پیام ایالات متحده به ایران در مورد دخالت نداشتن دولت آمریکا در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را پیامی «نادر» عنوان کرد و مدعی نگرانی عمیق دولت بایدن نسبت به تشدید تنش‌های منطقه ای شد.

به نوشته این رسانه،«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده طی پیامی به تهران گفته که «هیچ دخالت» یا اطلاع گسترده ای در مورد حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه نداشته است.

آکسیوس ادعا کرد: این پیام نشان می‌دهد که دولت بایدن عمیقاً نگران است که حمله (رژیم) اسرائیل به این موضع دیپلماتیکی ایران، تنش‌های منطقه‌ای را تشدید و به از سرگیری حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه منجر شود.

این رسانه آمریکایی همچنین به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد که ایالات متحده این موضوع را مستقیم به ایران اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی و آمریکایی می گویند که رژیم صهیونیستی چند دقیقه قبل از حمله نیروی هوایی خود به کنسولگری ایران در دمشق، ‌به دولت بایدن اطلاع داد، اما در عین حال منتظر چراغ سبزی از آمریکا نبود.

در همین حال، یک مقام آمریکایی گفت که جزئیات این عملیات نظامی زمانی از سوی رژیم اسرائیل به آمریکا اعلام شد که جت های نظامی این رژیم در آسمان بودند. به عنوان مثال، اسرائیلی‌ها به ایالات متحده نگفته بودند که قصد دارند ساختمانی در محوطه سفارت ایران را بمباران کنند.

آکسیوس نوشت: این حمله اندکی قبل از آغاز تماس ویدئویی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، با مقامات ارشد اسرائیلی در مورد گزینه‌های جایگزین برای تهاجم زمینی اسرائیل به رفح انجام شد.

منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند.

در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    خب دیگه سیاست مدارها ما خیالشون راحت شد چهار پنجتا رجز میخونن تمام
  • RU ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 1
    تمام جنایات اسراییل، کار خود آمریکا است فقط یه برچسب آبی روش میخوره
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 1
    رژیم تروریستی آمریکا هنوز بدهکار حمله چند روز قبل خود هست.ازیاد نرفته.
  • رضا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 1
    شما گفتید ما هم باور کردیم!! تبهکاران شرور!!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 1
    اخه ترسیدی کوچولو
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 0
    فقط موافقت کرده
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 1
      فقط جاسوس های سیا اطلاعات دادند و اف 35 و موشک هایش را داده و مجوز پرواز هواپیماهای صهیونیست ها را بر فراز پایگاه هایش در منطقه را داده . دیگر هیچ کاری نکرده است تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    الان ما وقتی از جمهوری اسلامی دفاع می کنیم از چی دقیقا دفاع می کنیم از محافطه کاری ... از محافطه کاری دفاع می کنند .....
  • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    واشنگتن «هیچ دخالتی» در حمله به کنسولگری ایران نداشته است، فقط آنرا طراحی، تامین مالی و فنی، و توسط رژیم صهیونیستی اجرا کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس