1

اصلاح‌طلبان همچنین در سیاست خارجی نیز در حالی از مذاکره سخن به میان می آورند که آمریکا علاوه بر خروج از برجام از هیچ اقدامی نیز علیه جمهوری اسلامی فروگذاری نکرده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین در حالی چاپ و منتشر شد که پیام رهبر انقلاب و وعده مجازات رژیم صهیونیستی به دست دلاورمردان، بازتاب حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، نیاز مبتلایان اوتیسم به کسب مهارت و اشتغال و آسیب‌شناسی تبعات اقتصاد پولی و به حاشیه رفتن تولید در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اصلا طلبان در شماره امروز روزنامه‌های خود به جای حمله به و محکوم کردن عامیلین جنایت در دمشق در عملیاتی مشترک به مشروعیت زدایی از سیاست خارجی و نظامی جمهوری اسلامی پرداخته و با خطاب قراردادن حاکمیت در حال بیان این گزاره هستند که کانال‌های خاصی را در آینده باز خواهد کرد، بیان پرسش‌هایی چون چرا تحلیل‌های جمهوری اسلامی از تهدیدات اسراییل تقلیل یافته است و چرا باید جلسات مهم در دمشق برگزار شود، از جمله مواردی است که بیش از آنکه گرای برخورد قاطع با جنایتکاران را بدهد، کشور را به سوی درهای مذاکره هل می‌دهد!

روزنامه آرمان ملی نزدیک به خانواده هاشمی در شماره امروز خود مواجهه با حمله تروریستی صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق در یک صبر استراتژیک تفسیر کرده و نوشته است:

از آغاز اتفاقات 7 اکتبر تاکنون اسرائیل بارها به مواضع و منافع ایران و سرداران ایرانی حمله کرد اما حتی یکبار هم موضع نگرفتند ولی در ایران ده‌ها موضع‌گیری صورت گرفته این اسرائیل را به یک اشتباه راهبردی رسانده که ایرانی‌ها هیچوقت پاسخ نمی‌دهند. وقتی که همگان شعار انتقام سخت می‌دهند و انتقام سخت جزء راهبرد ایران نبوده و قرار نبوده که ایران وارد میدانی شود که نتانیاهو طراحی کند که یک کمینگاه جنگ است این موضع باعث اشتباه راهبردی دشمن هم می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

تانیاهو در اوج چالش داخلی و انزوای بین‌المللی به سر می‌برد و نباید با ورود به کمینگاه جنگ صهیونیست‌ها ایران منجر به نجات آنها شود. جنگ فرشته نجات افراطیون صهیونیست است، اما برای منافع ملت ایران زیانبار است. لذا در قبال این قضیه باید با صبر استراتژیک برخورد کرد.

وقتی رادیکال‌ها جنایت دمشق را ندیده گرفتند/ به جای انتقام با تروریست‌ها گفتگوی مستقیم کنید!

روزنامه هم‌میهن نیز خواهان اقدامات عقلانی و تصمیم سیاسی به جای مجازات عاملین ترور شده و می‌نویسد:

تجربه نشان داده است که ایران سنجیده عمل خواهد کرد. همان‌طور که ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی، نسبت به اقدام آمریکایی‌ها سنجیده عمل کرد. در خصوص این حمله نیز باید گفت که ایران وارد عرصه مدنظر اسرائیل نخواهد شد. خواست اسرائیلی‌ها این است که ایران واکنشی نشان دهد که به نفع آنان باشد اما ایران همان‌طور که در ۶ ماه گذشته و در جریان جنگ در غزه سنجیده و عقلانی عمل کرده، در این برهه نیز عاقلانه رفتار خواهد کرد. واکنش ایران به‌گونه‌ای خواهد بود که اسرائیل توانایی بهانه‌جویی نداشته باشد.

وقتی رادیکال‌ها جنایت دمشق را ندیده گرفتند/ به جای انتقام با تروریست‌ها گفتگوی مستقیم کنید!

روزنامه اعتماد نیز طی یادداشتی پیش از محکومیت ترور خواهان تغییر ریل سیاست گذاری دیپلماتیک در کشور شده و نوشته است:

در این مرحله ایران به استراتژی‌های جدید و خلاقانه‌تری نیاز دارد تا بتواند از طریق اقدامات پیشگیرانه، بازدارندگی لازم را ایجاد کند، چون پس از اینکه عملی خصمانه اتفاق افتاد، حتی انتقام هم ممکن است به اندازه کافی موثر نباشد. بلکه بهترین اقدام آن است که رویکردهای پیشگیرانه درنظر گرفته شده و بازدارندگی ایجاد شود. بازدارندگی هم از طریق رفتارهای پیش‌بینی‌پذیر و محدود ایجاد نمی‌شود. معتقدم ایران هنوز نتوانسته بازدارندگی کافی ایجاد کند و باید سیاست‌هایی را تعریف کند تا از دل آن بازدارندگی موردنظر شکل بگیرد!

وقتی رادیکال‌ها جنایت دمشق را ندیده گرفتند/ به جای انتقام با تروریست‌ها گفتگوی مستقیم کنید!

بررسی برخی رسانه‌های جریان اصلاح طلب نشان می دهد که آنان نخستین محور رسانه‌ای خود در آغاز سال جدید را توامان سازی هجمه و حمله به ظام تعریف کرده و از شکست ایده دولت انقلابی سخن به میان می آورند، آن‌ها با همین تدبیر به استقبال خیر جنایت صهیونیست‌ها در دمشق رفته‌اند.

اصلاح طلبان رادیکال در شرایطی از اصلاح سیاست خارجی و داخلی در این نقطه حساس سخن به میان می آورند که در بعد داخلی در هیبت اپوزیسیون نظام ظاهر شده و با عبور از شعارهای خود مبنی بر روش‌های دموکراتیک و صندوق رای، علیه نهاد انتخابات شورش کرده و به تحریم انتخابات دست یازیدند.

اصلاح‌طلبان همچنین در سیاست خارجی نیز در حالی از مذاکره سخن به میان می آورند که آمریکا علاوه بر خروج از برجام از هیچ اقدامی نیز علیه جمهوری اسلامی فروگذاری نکرده و حتی در برابر حمله و جنایت علیه کنسولگری ایران در دمشق واکنشی از خود نشان نمی دهند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • بختیاری IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    29 7
    پری بلنده در شرافت و مردانگی از خیلی ها جلوتر هست.مخصوصا از کاسه لیسان غرب وحشی بی فرهنگ و تمدن.
    • SE ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      12 3
      ایران باید سنجیده ارباب اصحالات را چنان جر داده و پاره کند که عوامل داخلی شان هم از سوزش جزغاله شوند و دودش را ببینیم و حال کنیم
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      15 3
      افساد طلبان 8 سال گفتگو کردن اما تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار بیش از 10 برابر شد بازهم از گفتگو دم می زنند !
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      15 3
      ظاهراً هرکه بزدل تر، اصلاح طلب تر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      16 0
      در کل باید گفت همه نفرات موجود در محله قدیم گمرگ ( قلعه ) شرافتشان در قبال اصلاح طلبان بی نظیر است .
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    5 7
    کمتر چرند بگید
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      10 2
      قراره جواد جون رو بفرستیم تل آویو با نتانیابو تو پارک قدم بزنه و یه توافق نامه دیگه رو نخونده امضاء کنه، ان شاء الله همه چی حل میشه!!! اون 30-40 هزار فلسطینی هم که هیچ!!
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    14 27
    ببینیم جرعت دارید مستقیم به اسرائیل حمله کنید
    • SE ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      13 6
      ور احمقانه نزن، جوجه!
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      3 4
      جنابعالی معرفی نکردید؟
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      10 5
      چطوری گوگولی مگولی ، سال 96 زمانیکه پایگاه های اسرائیل تو جولان شخم زده شد و اسرائیل از طریق روس ها التماس کرد که به ایرانی ها بگین( البته از روی استیصال و ... خوردم بود دیگه) ما نمیدونستیم تو تی فور مستشارای سپاه هستند، شما بگین دیگه ما پایگاه های ایران رو نمیزنیم شما هم نزنین ، کجا تفریش داشتید؟ حدود چهل و هشت یا پنجاه و هشت موشک به دستور مستقیم حاجی ، پایگاه های بدرد بخور اسرائیل رو زدند و کشته هم دادند ولی این بار تفاوت داره بقول حاجی اونقدر که در بحران ها فرصت هست در جاهای دیگه نیست ، ما در سایه همین بحرانی که اسرائیل برای خودش بوجود اورده می بینید چه تنبیهی بکنیم اسرائیل واون نتانیابو تون رو
    • FR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      6 4
      "جرعت"؟
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      9 2
      نادان بحث جرأت نیست. نظام داره منافع عافیت طلبهایی مثل شمارو هم لحاظ می کنه، اگه فردا روزی ایران به اسرائیل حمله کرد تو و امثال تو اولین افراد هستین که ناله میزنید که بیچاره شدیم بدبخت شدیم چرا وارد جنگ شدید چرا کشور رو ناامن کردین چرا جوونای مارو به کشتن میدید؟ و هزار تا حرف یامفت دیگه... نشستید جای گرم و نرم فقط بلدید چرت و پرت بگید
    • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      6 1
      از اصلاح طلب ها چه انتظارات سخت سختی داری! معلومه اونا ستون دفاعی اسرائیل هستند و هرگز نمی خوان به اسرائیل جونشون خراشی وارد بشه.
    • DE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      4 1
      جوجه اسقاطی ساکت!
    • DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      3 1
      اول برو دیکته نوشتن ات رو درست کن !
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    9 5
    وقتی که مخالف مذاکره هستید یعنی می خواهید مستقیم با اسرائیل وارد جنگ بشید اگه مستقیم وارد جنگ نشوید نشان ترس هست این از مذاکره هم بدتره
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    9 4
    اصلاحاتی ها منظورشون از تروریستها حجاریان و ربیعی و عرب سرخی و تاج زاده و .....است که نظام باید باهاشون گفتگو کنه چون خلا امنیتی و راه نفوذ رو این حرام ....ها بوجود می آورند .
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      1 2
      اصلاح طلبان میانه رو اصلا این افرادتندرو قبول ندارند
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    10 2
    جالبه صداوسیما هم تحلیلگرهایی میاره که حرف اصلاحطلبها سرمایه های اسرائیل رو تکرار میکنند! که به سفارت و خاکمون تجاوز شد فرمانده هامون شهید شدن خودمون پاسخ ندیم! برخلاف پیام رهبری که دلاوران ما انتقام میگیرند! چه خبره اینجاها؟ حرف رهبری رو تحریف میکنند همینطور درباره حجاب پیگیر نیستند
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    7 2
    اصلاح طلبان درهرنوع تفکر و هرهیجانی که باشند انتقام به حول وقوه الهی دروقت وزمان مناسب انجام خواهد گرفت .
  • BR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    4 1
    انفاقا ضربه محکمی نخوره ایرانو هم میزنه
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 5
    اصلاح طلب یا غیر اصلاح طلب همه خواهان برخورد قوی وقاطعانه با جنایت دمشق هستند .وهمگی براین باورند که اسرائیل ازنقشه ی جهان حذف خواهدشد وهیچ کدام حاضر نیستند نامشان در کنار اسرائیل جنایتکار قرار بگیرد فقط در موضع گیری ها محافظه کارانه کنار گود می ایستند
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    3 4
    شما می توانید قلعه هم بسازید تا امنیتتان را افزایش دهید اینرا می توانید برای مردم هم انجام بدهید
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    5 2
    همین صبر استراتژیک کار رو به اینجا کشوند. اگه همون موقع که اسرائیل مواضع ما رو توی سوریه زد یه چهار تا موشک از همون سوریه شلیک می کردن الان اوضاع به اینجا ختم نمیشد که قضیه حیثیتی و ناموسی بشه. معادله بازدارندگی در سوریه ضعیف بنا شده بود و همین اوضاع رو به اینجا کشوند. صبر استراتژیک این نیست که کیسه بوکس بشی هی تو سرت بزنند هیچ واکنشی نشون ندی.
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    10 3
    اصلاحات یعنی سرخم کردن در برابر دشمنان به هر قیمتی
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    3 3
    جنایات اسرائیل انقدر وقیحانه وبی شرمانه و بیش ازحدممکن بود که هیچ پایگاه دفاعی در اذهان حتی اصلاح طلبان ندارند .اصلاح طلبان به نوعی ساده لوحانه به سیاست خارجی می نگرند البته کمی چشمهایشان با دیدن جنایات غزه بازشده .وکرارا تکرار می کنند ذات پلیدی که به کودکان رحم نکنید وبه هیچ قید وشرطی پایبند نباشد به مراتب خطرناکترین درجامعه ی بشریت است
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    این جمله یعنی چی: "واکنش ایران به‌گونه‌ای خواهد بود که اسرائیل توانایی بهانه‌جویی نداشته باشد" یعنی یه واکنش تبلیغاتی مثل زدن چند تا ساختمون واسه مصرف داخلی؟ اگه قرار کله گنده یا ژنرال ارشدی رو نزنید، حمله هیچ فایده ای نداره. مگه کم این حروم لقمه ها استاد دانشگاه و متخصص و فرمانده و سرباز و ... ازمون گرفتند. بعد شما می خواید چهار تا ساحتمون و تجهیزات رو بزنید که بعد نوکرشون آمریکا هزینه جبران خسارتش رو بهشون بده و تجهیزات جدیدتر در اختیارشون بگذاره؟
  • سیدمحمدمهدی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 2
    نصر من الله و فتح قریب مرگ بر منافقین و تروریسم . درود و سلام خدا بر رزمندگان و شهدای جمهوری اسلامی ایران .
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    3 2
    حالا بلفرض هم که نظرشون این باشه، شما خیلی نظر ایشان براتون مهمه. کار خودتان را می کنید فقط بی زحمت مسءولیتس را هم کامل بپذیرید.
  • نام اشنا IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    5 1
    از نظر اصلاح طلبان و حامیان ریز و درشت انها بایستی سردسته تروریستها را با یک دعوت رسمی به تهران و پهن کردن فرش قرمز زیر پایش به صرف یک دست چلو کباب مشتی با مخلفات دعوت کنیم و از او بپرسیم که دقیقا او و همدستانش چه خواسته هائی دارند و در اسرع وقت انها را بی چون و چرا براورده کنیم تا دست از ترور بردارند؟!؟؟ طبق فرموده مرحوم هاشمی رفسنجانی بهرمانی یا به قولی امیرکبیر ثانی , حسن نیت , حسن نیت میاورد و اینجوری میشود حتی با تروریستها دوست شد!
  • طلا US ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 4
    خاک بر سر کثیف نجستان
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    میخوان جنگ راه بندازن
  • علی ولی خداست عبا دالله IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    25 7
    وقتی شما با نادانی فرزندان رشید میهن را بدون امکانات مناسب برای شهادت به سوریه می فرستید و اسرائیل جنایت کار هم آنها را می کشد و شما فقط وعده انتقام می دین که نباید نظاره گر باشیم باید بگیم یا بر گردانید و یا امکانات مناسب بدهید و یا مذاکره کنید شما چی دارین بگین این حرف منطقی است اگر شرف دارین شما هم راه کار بدین
  • ناصر IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    14 0
    وقتی فردی که بارها به علت غارت بیت المال محاکمه میشود ولی رای صادره خروجی ندارد ودر عوض به این فرد امتیاز هم می دهندو صاحب تریبون وروزنامه هم میشود چه انتظار می توان داشت تصمیم گیرانی که اجازه داده اند ومی دهند که این عناصر فاسد در اقتصاد فرهنگ وسیاست کشور جولان بدهند وبرای خود یارگیری بکنند بدانندروزی این کشور چوب مماشات این مدیران تصمیم گیر را خواهد خورد مدیرانی که یک تریلی القاب انها را نمی کشد اما به دلیل منافع حزبی گروهی ویا فامیلی منافع ملی را قربانی می کنند واجازه میدهند خائنین به کشور وجاسوسان راحت در مناصب اقتصادی وسیاسی فرهنگی چه دولتی وچه خصوصی رشد کنند وبه عنوان پیاده نظام غرب تا توان دارند به این کشور خسارت وارد کنند در عوض مقامات تصمیم گیر نیز با مماشات به انها بیشتر وبیشتر میدان میدهند واقعا این کشور را امام زمان علیه السلام نگهداشته اند
  • عبدالله IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    3 0
    این قوم موسوم به اصلاح طلب کی درست عمل کردند که حالا درست عمل کنند. مگه همین طایفه روسیاه نبودند که رژیم جعلی نجس اسرائیل اونها رو سرمایه های خود در ایران خواند. ؟! خوب چه انتظاری از این افکار فاسد و پوسیده دارید؟
  • حجت IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    3 0
    یک بار برای همیشه مثل ارباباشون این خائنین رو بریزین تو چاه فاضلاب و سیفون رو بکشین
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    3 1
    اسحال طلبان مغز شان شکمان است سالها اینها جاسوسان روباه پیر بودند و به کشور خیانت کردند کدام اینها به فکر پیشرفت کشور بودن مشتی خائن
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 1
    اسحال طلبان مغز شان شکمشان است سالها اینها جاسوسان روباه پیر بودند و به کشور خیانت کردند کدام اینها به فکر پیشرفت کشور بودن مشتی خائن
  • ناشناس IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    4 4
    انتقام اقدانات نظامی این چنینی و شهادت حاج قاسم باید بلافاصله در کمتر از ١٢ ساعت صورت بگیرد که اسمش می شود عکس العمل متقابل طبیعی! اما وقتی که از ١٢ ساعتذگذشت اولاً ارزش ندارد ثانیاً اقدام رسمی و برنامه ریزی شده حساب می شود و باید حداقل ١٠ برابر اقدام دشمن باشد وگرنه باعث آبرو ریزی است و اقدام متقابل انجام نگیرد بهتر است بلکه با روش های سیاسی و امنیتی در طول زمان فشارهای بین المللی و سیاسی به طرف مقابل وارد شود!
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    4 0
    اینها سخنگوی اسرائیل در داخل ایران هستن، مشخصه اسرائیل از حمله مستقیم ایران میترسه.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    هدف از انتقام فقط جنگ نیست. الان بهترین موقعیت برای تضعیف و کوچک کردن جنایت کاران است. اسلحه زیاد داریم.تقریبا همه، حتی امریکایی ها هم نگران عاقبت رابطه با اسراییل هستند. چهره بر ملا شده اسراییل زدودنی نیست. دست الوده غرب هم سرپوش چند جداره لازم دارد. ایران موقیعت دارد در تمام جبهه ها برنده شود بجز جبهه ترس. امیدوارم افراد بیشتر ب منافع مردم فکر کنند تا اینده بهتری برای نسل بعدی بوجود بیاید.
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    7 0
    اصلاحات خیلی وقته ثابت کرده نیروی مستقیم اسرائیله. تنها دلیل عدم مجازاتشون به خاطر عقلِ نداشته ی مردمه که بخشی از جامعه گول یه سری حرفاشونو خوردن
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 7
      نه بابا شدیدا مخالف جنایتهای اسرائیل هستند البته چون بیشتر مادی گرا هستند واهل خوش وبش وعیش ونوش از مقابله با اسرائیل واسه منافع خود هراس دارند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    3 6
    نه مذاکره نه جنگ
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 1
      مذاکره ای که نیست .جنگ هم بشه شده دیگه ،ما دفاع جانانه خواهیم کرد
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      1 3
      ما برای مام وطن جانها داده ایم
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      2 3
      ماخواهان جنگ نیستیم ولی اگر به خاکمان تعرض شود جانمان در طبق اخلاص است دفاع می کنیم .ما را ازمرگ نترسانید ما هشت سال دفاع مقدس داشتیم
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      6 3
      اگر قراراست مرگ ما رافرا بگیرد چه بهتر که با گزینه ی شهادت باشد .
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    5 3
    یه مرد می خوام اینتر نشنال رو بترکونه اثری ازش نباشه
  • FR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 9
    اگر علی ساربان است که میداند چگونه شتر را بخواباند
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 0
    این ها سربازاشون هستند.
  • DE ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    ایران بیش چهل سال است که با غرب در جنگی اقتصادی و امنیتی بسر میبرد. در این جنگ ستون پنجم و یا همین اجیر بگیر های داخلی تا کنون نقشی مخربی را داشته و بازی کرده آند.نظام نباید به این جماعت سلیطه و مزدور تا این حد آزادی عمل میداد و داده بشه!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 0
    این احمقها اخر سر در ارزوی مذاکره با اربابهای یانکیشون میمیرند 🤔😔
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    این احمقها اخر سر در ارزوی مذاکره با اربابهای یانکیشون میمیرند 🤔😔
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    1 0
    همچین انتقام بگیر هم نیستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس