کد خبر 1590785
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی به تشریح سه دلیل شکست اردوغان در انتخابات شهرداری‌ها پرداخت و نوشت:

سه دلیل اصلی، وجود دارد که چرا افکار عمومی قصد «مجازات» حزب عدالت و توسعه در رای‌گیری را داشتند.

  • نخست؛ وضعیت اقتصادی که در چند سال گذشته بدتر شده است و مردم را با تورم بالا، کاهش ارزش لیر و افزایش قیمت مواد غذایی مواجه کرده است. به خصوص ۱۵ میلیون بازنشسته - تقریباً یک چهارم کل رای دهندگان - سعی می‌کنند هر ماه با ۱۰۰۰۰ لیره (۳۱۴ دلار) زندگی کنند. بدین ترتیب مردم می خواستند نارضایتی خود را از وضعیت اقتصادی کشور به وضوح بیان کنند.
  • دوم، برخلاف تیم موفقی که حزب را در سال‌های اول تشکیل می‌داد، کادرهای ناکارآمد در داخل حزب عدالت و توسعه رشد کرده‌اند. تفاوت کیفیت بین خود اردوغان و حزب به طور گسترده‌ای افزایش یافته است.
  • دلیل سوم، حزب عدالت و توسعه با افزایش قدرت خود، پیوندهای خود را با مردم از دست داده است، عاملی که مردم اغلب آن را مطرح کرده‌اند.

این سه دلیل منجر به این شد که رای دهندگان حزب عدالت و توسعه یا عصبانی باشند و به صندوق رای نرفتند یا به یک رقیب محافظه کار در حال ظهور - یعنی حزب رفاه جدید (YRP) رای دادند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    4 5
    دلیل چهارم و اصلی هم نزدیکی ترکیه به رژیم صهیونیستی و ارسال کالا و سوخت به اسرائیل برای ادامه کشتار فلسطینی هاست.دیگه حنای اردوغان رنگی نداره و دستش رو شده
  • US ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 2
    وضعیت اقتصادی ترکیه زمان رای گیری برای اردوغان هم بد بود ولی موضوع همان شکسته شدن پیوند حزب عدالت و توسعه با مردمی هست که به آنها رای دادند. البته همان زمان هم عده زیادی نمیخواستند به اردوغان رای بدهند چون در بدنه این حزب فساد زیادی برای مردم ظاهر شده بود ولی همین زلزله ترکیه که مردم متوجه شدند توسط ابزار هارپ اتفاق اتفاده باعث تغییر موضع مردم شد و اردوغان رای آورد ولی این بار این عامل نبود برای همین حزب عدالت و توسعه شکست سختی را متحمل شد هر چند 4 سال فرصت دارد که مشکلات را برطرف کند که بنظرم با رسیدن ترامپ به قدرت ترکیه نیز از آن منتفع خواهد شد. ولی موضوع اینجاست که اقتصاد آمریکا به شدت در حال بهتر شدن هست و با این وصف شاید ترامپ نتواند رای برای کاخ سفید را بدست آورد و برای همین خیلی شرایط برای خیلی کشورها تغییر خواهد کرد
  • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 2
    به هیچ وجه قصد دفاع از توله عثمانی ندارم اما میشه بفرمائید کدام بازنشسته ها، مگر نورچشمی های نفت و بقیه مفت خوران خان فروشی و کم کاران و کم فروشان، دارند ۱۹ میلیون تومان معادل ۳۱۴ دلار در ماه میگیرند داخل ایران؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس