کد خبر 1591134
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی با عنوان عملیات تروریستی در چابهار و تاثیر آن بر کریدور شمال-جنوب نوشت:

خنثی‌سازی نقش ایران بر اثر ناامن سازی و عدم استفاده از ظرفیت‌های جغرافیایی باعث خواهد شد تا تهران، از جریان توسعه‌ی بین‌المللی و نقش جدی خود در منطقه دور بماند و این موضوعات، پایه و اساس بسیاری از مشکلات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و… خواهد بود.

از سوی دیگر، در صورت توسعه بندر چابهار و ایفای نقش ایران در حوزه ترانزیت، این کشور به یکی از اصلی‌ترین بازیگران تجارت بین‌الملل در منطقه تبدیل خواهد شد و نقش اساسی در تامین امنیت آن نیز خواهد داشت.

عملیات تروریستی در چابهار و تاثیر آن بر کریدور شمال-جنوب

از همین روی، رژیم صهیونیستی با همراهی تعدادی از کشورهای منطقه به دنبال هدف قرار دادن ظرفیت‌های جغرافیایی ایران و کارشکنی در پروژه‌های ترانزیتی می‌باشند. به نوعی می‌توان گفت که اسرائیل با کمک برخی از متحدین منطقه‌ای خود قصد دارد تا نقش جمهوری اسلامی ایران را در ترانزیت جهانی بسیار کم‌رنگ کرده و به مرور آن را به کلی خنثی کند.

در این میان، انجام عملیات تروریستی در چابهار برای اخلال در امنیت قطب ترانزیتی ایران می‌تواند بر کریدور شمال-جنوب تاثیرات بسیاری داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس