کدام کشورها بزرگترین حامیان تسلیحاتی اسرائیل هستند؟

یک رسانه غربی، آمریکا را تامین کننده ۶۹ درصد تسلیحات رژیم صهیونیستی اعلام کرد .

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان «بی‌بی‌سی» در گزارشی با عنوان «جنگ غزه: تسلیحات اسرائیل از کجا می آید؟»، نوشت: اسرائیل باوجود اینکه خودش از صادرکنندگان تسلیحات است اما برای ادامه جنگ غزه، نیازمند واردات هواپیما، بمب های هدایت شونده و موشک است.

این رسانه غربی، آمریکا را بزرگترین تامین کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: براساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم، آمریکا تامین کننده ۶۹ درصد تسلیحات اسرائیل بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ بوده است و سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی در اختیار تل‌آویو قرار می دهد.

بی‌بی‌سی با اشاره به سفارش ساخت ۷۵ جنگنده پیشرفته اف-۳۵ به آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، نوشت: بیش از ۳۰ جنگنده اف-۳۵ از سوی آمریکا به اسرائیل تحویل داده شده است و اسرائیل اولین طرفی است که از این جنگنده های پیشرفته در عملیات نظامی استفاده می کند.

این رسانه انگلیسی زبان، از هزینه ۵۰۰ میلیون دلار از کمک های نظامی سالانه آمریکا برای تقویت سامانه پدافند موشکی موسوم به «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی خبر داد.

بی‌بی‌سی نوشت: از زمان شروع جنگ (علیه غزه)، تنها ۲ قرارداد فروش تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل علنی شده که براساس یکی از آنها، واشنگتن، ۱۴ هزار مهمات تانک به ارزش ۱۰۶ میلیون دلار در اختیار تل آویو قرار داده است. همچنین قرارداد دیگری به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار برای ساخت گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری علنی شده است.

این رسانه غربی، تعداد قراردادهای فروش تسلیحات دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به رژیم اسرائیل را بیش از ۱۰۰ قرارداد ارزیابی کرد و نوشت: هزاران گلوله هدایت شونده، بمب های کوچک و سنگرشکن و دیگر تسلیحات سبک، از سوی آمریکا به اسرائیل ارائه شده است.

براساس این گزارش، قرارداد فروش۵۰ جنگنده اف-۱۵ به ارزش ۱۸ میلیارد دلار، از تازه ترین قراردادهای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی است که هنوز به تصویب کنگره آمریکا نرسیده است.

بی‌بی‌سی، آلمان را بعد از آمریکا، بزرگترین فروشنده تسلیحات به رژیم اشغالگر اعلام کرد و نوشت: آلمان در سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، ۳۰ درصد تسلیحات مورد نیاز تل‌آویو را تامین کرده است.

این رسانه انگلیسی زبان از افزایش ۱۰ برابری فروش تسلیحات کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: اروپایی ها در سال ۲۰۲۳، ۳۲۶ میلیون دلار تسلیحات به اسرائیل فروختند که ۱۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۲ است.

براساس این گزارش، ایتالیا با ۹ درهم درصد، سومین تامین کننده تسلیحات رژیم اشغالگر است که ۱۴.۸ میلیون دلار، تسلیحات در سال ۲۰۲۳، به این رژیم ارائه کرد.

‌بی‌بی‌سی، انگلیس را نیز در میان دیگر کشورهای تامین کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و نوشت: در سال ۲۰۲۲، این کشور، ۵۳ میلیون دلار تسیلحات به تل آویو فروخته است. این رسانه به آمار کمک تسلیحاتی انگلیس به رژیم اسرائیل در سال ۲۰۲۳ اشاره ای نکرد.

این رسانه غربی همچنین از فروش ۱۵.۷ میلیون دلار تسلیحات به رژیم اشغالگر، توسط کانادا در سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد.

کشورهای غربی در حالی مهمترین تامین کنندگان سلاح برای رژیم صهیونیستی هستند که در ظاهر، خود را مدافع مردم فلسطین نشان می دهند و جنایات این رژیم را در بیانیه های مزورانه خود محکوم می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    خوب خیلی واضح هست اسراییل توله سگ وحشی اروپا و آمریکا در خاورمیانه جهت نگهبانی منافع نامشروع انها و چپاول و غارت منابع ان هست پس هر گونه کمکی به این رژیم آویزان مجانی سریع و هدفدار خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس