خشم جانسون از گسترش درخواست فعالان سیاسی بریتانیا برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل

«گاردین» با اشاره به درخواست نمایندگان همه احزاب سیاسی بزرگ انگلیس برای توقف تجارت اسلحه با اسرائیل  ‌نوشت: «بوریس جانسون» ‌نخست وزیر سابق بریتانیا خواستار محکومیت رسمی این درخواست‌ها توسط دولت شد.

به گزارش مشرق، ‌جانسون، ‌از دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس، به دلیل سکوت در برابر درخواست سیاستمداران و فعالان حقوقی این کشور برای محدود کردن فروش تسلیحات انگلیسی به (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد.

گاردین با اشاره به حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به خودروی امدادگران مرتبط با آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK) و کشته شدن سه انگلیسی در این حمله، ‌به مقاله ای از سوی جانسون در دیلی میل، اشاره کرد.

«گاردین» با اشاره به درخواست نمایندگان همه احزاب سیاسی بزرگ انگلیس برای توقف تجارت اسلحه با اسرائیل ‌نوشت: «بوریس جانسون» ‌نخست وزیر سابق بریتانیا خواستار محکومیت رسمی این درخواست‌ها توسط دولت شد.

نخست وزیر سابق انگلیس در این مقاله ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی ادعا کرده ممنوعیت فروش تسلیحات به (رژیم) اسرائیل "دیوانه کننده" و "شرم آور" است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه انگلیس،‌ بر لزوم اصلاحات اساسی برای رفع حملات اسرائیل و تضمین ایمنی امدادگران در غزه تاکید کرده است.

گفتنی است صادق خان، شهردار لندن، نیز با اشاره به هدف قرار گرفتن اعضای انگلیسی گروه امدادگران آشپزخانه مرکزی جهانی بر لزوم اقدام فوری دولت انگلیس در برابر حمله اسرائیلی ها به امدادگران تاکید کرده است.

همچنین کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر این کشور با فشارهای فزاینده ای برای حمایت از تحریم تسلیحاتی گسترده علیه اسرائیل مواجه است.

گاردین در پایان نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، با فشار برای توقف ارسال تسلیحات به سرزمین های اشغالی مواجه است. ده‌ها نفر از دموکرات‌های کنگره ایالات متحده از جمله نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان این کشور، نامه ای به رئیس جمهوری و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نوشته و خواستار توقف انتقال تسلیحات به (رژیم) اسرائیل شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    این روباه مکار ۷۰۰سال هست که ایرلند را اشغال کرده وحاضر به اعطاي آزادی اون نیست اونم تو قرن بیستم که قرن آزادی هست مثلا...اونوقت انتظار داریم برای فروش اسلحه به صهیونها...کاری کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس