لاپید در دیدار با بلینکن امضای توافق تبادل اسرا را خواستار شد

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سفر به آمریکا ضمن درخواست برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس تاکید کرد که حزبش حاضر است برای هرگونه توافق احتمالی آتی شبکه امنیتی را ایجاد کند.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سفر به آمریکا و دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور ضمن ابراز ناامیدی بیشتری نسبت به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، امضای توافقی با جنبش حماس جهت آزادی اسیران صهیونیست را خواستار شد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این دیدار اظهار کرد: در صورت موافقت کابینه راستگرا به ریاست بنیامین نتانیاهو با توافقی با میانجیگری آمریکا، مصر و قطر که منجر به آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) و تثبیت آتش‌بس در غزه شود، اپوزیسیون (رژیم صهیونیستی) حمایت موقتی را از کابینه راست به ریاست نتانیاهو به عمل خواهد آورد.

لاپید در کنفرانس مطبوعاتی مقابل مقر وزارت خارجه آمریکا گفت: دستیابی به قراردادی درمورد «گروگان‌ها» امکان‌پذیر است، این قرارداد کمی سخت بوده و برای ما خوشایند نیست، اما امکان‌پذیر است و باید امضا شود.

لاپید که در سال ۲۰۲۲ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، افزود: آن افراد باید خانواده‌هایشان را ببینند.

پس از آنکه رسانه‌های مصری مرتبط با قاهره از حصول پیشرفتی چشمگیر در مذاکرات آتش‌بس خبر دادند، رژیم صهیونیستی و حماس دوشنبه تا حد زیادی امیدها نسبت به ایجاد گشایشی سریع در مذاکرات جاری را از بین بردند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه آشکارا رژیم صهیونیستی را به امضای قرارداد تشویق کرد، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا را به این مذاکرات فرستاد.

بایدن هفته گذشته پس از حمله رژیم صهیونیستی به کاروان امدادگران و کشته شدن هفت امدادگر، هشدار داد که اگر «اسرائیل» اقداماتی را برای آرام کردن نگرانی‌ها در پیش نگیرد، آینده حمایت آمریکا در خطر است.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در ادامه با تاکید بر اینکه این رژیم و آمریکا باید بهترین هم‌پیمان‌ها و دوست‌ها باقی بمانند، گفت: «نه رویدادهای جاری و نه کابینه دوست ندارند این روابط تغییر کند.»

لاپید دوشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد که حزبش «آینده‌ای وجود دارد» آماده است برای هر توافق احتمالی میان تل‌آویو و حماس برای تبادل اسرا یک شبکه کامل ایمنی ایجاد کند.

او تاکید کرد: زمان آن رسیده که اسرا به خانه‌شان برگردند.

پیش از آن «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را تهدید کرده بود اگر پیش از انجام عملیات نظامی در رفح، قرارداد تبادلی را با حماس امضا کند، کابینه او را برکنار می‌کند.

این تهدید بن گویر پس از انتشار گزارشی از افزایش احتمال توافق برای تبادل اسرا میان تل‌آویو و حماس و در ادامه توافق آتش‌بس در غزه بود.

لاپید در این خصوص اعلام کرد، ۲۴ کرسی (که حزبش در اختیار دارد) بسیار بیشتر از کرسی‌هایی است که بن گویر و اسموتریچ دارند.

حزب آینده‌ای وجود دارد در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ۲۴ کرسی داشته و ائتلاف بن گویر، رهبر حزب «قدرت یهود» و اسموتریچ، رهبر حزب «صهیونیسم دینی» ۱۴ کرسی را در اختیار دارند.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته، این بن‌گویر و اسموتریچ بودند که با تهدید به انصراف از کابینه و منحل کردن آن، نتانیاهو را از دستیابی به توافق‌های تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه منع کردند.

روز یکشنبه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت هیئتی را برای شرکت در مذاکرات با حماس درباره قرارداد تبادل اسرا به قاهره اعزام کرده و دایره اختیارات آن را گسترش دهد.

قطر، مصر و آمریکا برای دستیابی به قرارداد تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس تلاش می‌کنند.

رژیم صهیونیستی تعداد اسرایی را که در غزه هستند، ۱۳۴ تن تخمین می‌زند این در حالی است که حماس اعلام کرده ۷۰ تن از آنها در حملات هوایی بی‌هدف رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شدند.

طبق گزارش نهادهای فلسطینی، در حال حاضر دستکم ۹۱۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که با آغاز جنگ علیه غزه شرایط آنها نیز در زندان‌ها بدتر شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن حسینی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    با نتانیاهو چه می کنید؟ تحویل ما میدید تا محاکمه و مجازاتش کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس