کد خبر 1592893
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش مشرق،محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آمریکا نزد دولت هایی مانند قطر، امارات، عربستان سعودی و بحرین چقدر اعتبار دارد؟ و نقش دوال‌پای شروری به نام اسرائیل در استهلاک اعتبار و اقتدار آمریکا چقدر عمیق است؟

خبرگزاری رویترز و سایت خبری امریکایی اکسیوس دیروز خبر دادند:

"برت مک گورک، نماینده آمریکا در امور خاورمیانه با وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات، قطر و عراق تماس گرفته و از آنها خواسته پیامی را به ایران برسانند.

محتوای پیام درخواست از ایران برای کاهش سطح تنش با اسرائیل بوده است. آنها هم این کار را کردند. کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. وزرای خارجه عربستان، امارات، قطر و عراق، چهارشنبه با وزیر امور خارجه ایران تماس تلفنی داشتند و درباره تحولات منطقه گفتگو کردند".

اما تاثیر تقلای آمریکا برای به صف کردن دولت های مذکور در خدمت امنیت و ثبات رژیم بحران زده اسرائیل چه بود؟ رسانه های عبری امروز خبر دادند: "قطر، امارات، عربستان سعودی و بحرین، از شهروندان خود خواستند که فورا اسرائیل را ترک کنند".

آیا پشمی هم به کلاه آمریکا مانده؟ اراده فشل آمریکا چه بود و نزدیک ترین دولت ها به او، چه دریافتی از واقعیت دارند؟

آنها تشریفات انتقال پیام را انجام دادند، اما یواشکی هم گفتند آمریکا بیخودی التماس می کند تا رژیم شریر اسرائیل را از مجازات برهاند؛ چرا که ایران، تصمیم قطعی را گرفته و در حال اجرای آن است.

تقاطع این دو رویداد به ما می گوید حتی دولت هایی مثل سعودی و امارات و قطر و بحرین هم، موضع صریح ایران را به مراتب مهم تر و جدی تر از تقلاهای سیاسی و رسانه ای آمریکا تلقی می کنند.

رژیم درمانده اسرائیل، با حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، قمار بزرگی را مرتکب شد، تا شاید اندکی از سرشکستگی و تحقیر شدگی بسیارش در غزه بکاهد؛ اما گرفتار چالش بزرگ تری شد.

این خبط، موجب کمترین کاهش در"روند ضربات ترکیبی" مقاومت فلسطین و لبنان و عراق و یمن نخواهد شد، اما به آن، عمق و شدت می بخشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 17
    آقای ایمانی سلام دلار شد 65100تومان میدانید با هر لحظه ترس بیشتر اسراییل از حمله ایران ملت ایران هم بیشتر میترسند ؟ میترسند از دلاری که لحظه به لحظه در حال پودر کردن معیشت و زندگی ملت ایران است
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      6 0
      خب، که چی؟
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      اون بیشرف پست فطرتی که دلار می خره و با این کارش قیمت رو بالا می بره یه نمک به حروم ...یوث و همکار اسرائیله. تو همه کشورها این بیشرفارو تیربارون می کنن.
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      دلار به ویژه دلار دلالی و تلگرامی که میزان ارتباطش با واردات و شرکت‌ها صفر درصده این قدر باید بالا بره که از چرخه خارج بشه. کاری که خودمون باید می‌کردیم داره اتفاق میفته. بعدش چی میشه؟ هیچی رانت ارز و دلار و بازار دلالی و مسخره‌بازی از بین میره و کشور بالاخره سرانجام عاقبت میره صرف تولیل داخلی و عدم صرف ارز برای واردات چوب بستنی و سنگ پا!
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      اولا دلار یک ریال هم جا به جا نشده. اون که جا به جا شده عدد کانال تلگرامیه. دلار اونیه که دولت به واردکنندگان میده نه عدد دیجیتال! ثانیا امنیت و استقلال کشور از دلار آمریکا خیلی خیلی خیلی مهم‌تره! رژیم غاصب جسارت کرده باید دست متجاوزش برای آینده قطع بشه. ثالثا این ترفندهای نخ‌نما برای کمپ خودتون که یه مشت منافق هرزه ترسو حضور دارن جواب میده! ملت ایران نه تنها نترسیده بلکه نسبت به قبل به طور میانگین با ۵۰ درصد رشد حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مواجه شده و این یعنی ملت توقع پاسخ داره. به جای جفنگیات نوشتن شغل جدید انتخاب کن! صاحب غاصبت داره فرو میره در مستراح تاریخ!
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      برا تو که بد نمیشه یعنی به لاشخوری ادامه میدی پس بخور ولی سنگ ملت را منافقانه به سینه نزن آقای یا خانم لاشخور
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    18 0
    مرگ بر آمریکا
  • احمد IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    یکی به اسقاطیل بگه آخه تو که اینهمه از انتقام می ترسی چرا غلط اضافه کردی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس