آیت الله جوادی آملی در حال انداختن رای درون صندوق

آیت الله جوادی آملی با اشاره به امکانات کشور تأکید کرد: وجود اینقدر گرانی درست نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

راه حل گرانی نزد دولت مبسوط‌الید است یا مجلس؟!

زوال معنای تاجزاده پس از اصابت موشک‌های ایران به اسرائیل/ راه حل گرانی نزد دولت است یا مجلس؟!

یکی از مسئولان محترم کشورمان اخیراً طی سخنانی در یک مراسم تودیع و معارفه گفته است: امروز دولت سیزدهم بسیاری از موانع را توانسته با توکل بر خدا و اقدام جهادی و راهبردهای پیامبرگونه مقام معظم رهبری از میان راه بردارد و روز به روز موفق تر شود.

به گزارش مشرق، او می افزاید: بخش قابل توجهی از مردم در سختی معیشت بوده و همه چشم‌ها به مجلس است(!) مردم در دور دوم انتخابات نیز بدون شک بیشتر و بهتر از دور اول شرکت خواهند کرد و نمایندگانشان را به مجلس می‌فرستند.[1]

*از مسئولان کشور انتظار است در تشریح جایگاه قوای کشور و نقش هریک از آنها در زندگی و زمانه و معیشت مردم توضیحات صحیح تری را ارائه کنند.

آیا این منطقی است که به مردم بگوییم دولت موانع را برداشته و روز به روز موفق تر است اما در ادامه با اذعان به اینکه بخش زیادی از مردم در مرارت معیشتی هستند بگوییم: "همه چشم ها به مجلس است"؟!

مجلس چه جایگاهی در اجرائیات کشور دارد و کدام اختیار را دارد که همه انتظارات معیشتی از نظر این مقام مسئول باید به سمت مجلس معطوف باشد؟

جای آن بود که این مقام محترم به مردم و مخاطبان خود می گفت که مجلس صرفا نقش ریل گذاری دارد و این دولت است که مسئول تمام اجرائیات و معیشت مردم است.

دولت در نظام اجرائیات ایران به حدی صاحب اختیار و بسط ید است که حتی می تواند مصوبات مجلس را نیز به نحو دلخواه خود اجرا کند و با وضع آیین نامه هایی بر اجرای قوانین؛ قانون را هم بر اساس آیین نامه خود اجرا کند.

نگاهی به تجربه قوانینی مثل واردات خودرو، قوانین مربوط به تسهیلات جوانی جمعیت، کالابرگ و... که به اذعان نمایندگان مجلس به خوبی اجرا نشدند؛ گواهیست بر همین مدعا!

بدیهیست که ایجاد انتظارات غلط در مردم نسبت به جایگاه هریک از نهادهای کلان کشور موجب انحراف مطالبات در اجتماع و اثرات سوء در حکمرانی خواهد شد.

در این میان البته باید اذعان کرد که برخی نمایندگان نیز همواره و در هر دوره ای بدون اطلاع از میزان اختیارات مجلس شعارهایی می دهند که البته پر واضح است این اقدام رفتار درستی نیست و ارائه وعده ها باید با میزان اختیارات متناسب باشد.

***

آیت‌الله جوادی آملی: وجود اینهمه گرانی درست نیست

زوال معنای تاجزاده پس از اصابت موشک‌های ایران به اسرائیل/ راه حل گرانی نزد دولت است یا مجلس؟!

آیت ا... جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه باید ارتباط خود را با امام زمان محکم کنیم، گفت: جامعه ای می تواند از جاهلیت نجات پیدا کند که ارتباطش با امام زمان محکم باشد.

به گزارش رسا، وی افزوده است: زیارت و دعا و اینها سرجایش محفوظ است و ثواب خاص خودشان را دارند. توسل به امام معصوم در همه حال [چه حاضر و چه غایب] اثر دارد، اما اگر یک کشوری بخواهد تدیّن پیدا کند که تدیّن او تمدن ساز باشد، این باید ببیند امامش چکار کرده است؟ رابطه داخلی چکار کرده؟ باید جهان را بشناسد، الآن که کل جهان یک دهکده است، با چه کسی بجنگند؟ با چه کسی نجنگد؟ چرا بجنگد؟ بیخود نجنگد! پس اگر کسی بخواهد تمدن درست کند، باید ببیند امام چه گفته است؟

آیت ا... جوادی آملی تصریح می کند: اداره اقتصاد کشور با سفارش حل نمی شود، بلکه اقتصاد و تولید را اگر کسی بخواهد اداره کند، این یک علم است، و لذا باید در کشورداری اول تدین و تمدن پیدا کرد و اگر کسی بخواهد تمدن درست کند، باید ببیند امام چه گفته است؟ این بیان نورانی حضرت امیر است «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‏»؛ کشوری که آب دارد خاک دارد اما اینقدر گرانی و گرسنگی و فقر و فلاکت و اینها باشد، این درست نیست.[2]

*ما اگرچه در ایران با معضل گرسنگی مواجه نیستیم اما در مقولاتی مثل گرانی و فقر با مشکلاتی مواجهیم و دولت حتما باید به توصیه های علمای بصیری همچون آیت الله جوادی گوش فرا دهد.

جالب است بدانیم که بخش اعظمی از گرانی فعلی اساسا ریشه اقتصادی ندارد و با یک نظارت ساده دولت بر بازار و قیمتهای لجام گسیخته تنها در مدت چند روز حل خواهد شد. اما شاهدیم که این نظارت به نحو کارا اعمال نمی شود.

***

"گرانی اثر حضور ما در سوریه است"!

زوال معنای تاجزاده پس از اصابت موشک‌های ایران به اسرائیل

زوال معنای تاجزاده پس از اصابت موشک‌های ایران به اسرائیل/ راه حل گرانی نزد دولت است یا مجلس؟!

مصطفی تاجزاده، از فعالان ستادی اصلاح طلب که هم اکنون در زندان به سر می برد به تازگی در تحلیلی پیرامون حمله انتقامی ایران به اسرائیل که انصاف نیوز آنرا منتشر کرد، نوشته است: استراتژی [نادرست سیستم] در منطقه، به‌ویژه در اعزام نیروهای نظامی به سوریه افزون بر هزینه سرسام‌آورش، نقش مهمی در عقب ماندن از همسایگان و تحمل تورم و گرانی کمر شکن برمردم نموده، انتخاب‌های کشور را در منطقه روز به روز محدودتر و پرمخاطره‌تر کرده است!

او در ادامه می افزاید:

"در آخرین نمونه پس از حمله‌ی خونبار و تحریک کننده اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که در تعارض با حقوق و موازین بین‌المللی بود، و در عین حال با سکوت مجامع مسئول بین‌المللی همراه شد، حاکمیت خود را در انتخاب بین بد و بدتر گرفتار دید.

اگر ایران به اسرائیل حمله نمی‌کرد، نتانیاهو گستاخ‌تر از پیش به انهدام مراکز وابسته به جمهوری اسلامی و کشتار وابستگانش می‌پرداخت و اعتبار سیاسی و نظامی سیستم آسیب فراوان می‌دید و چنان‌که حمله می‌کرد، نتانیاهو را از انزوا و تنگنای اخیر او ناشی از رد آتش‌بس و ادامه جنایاتش در غزه، در عین ناکامی در دستیابی به اهداف اعلامی‌ خود تا حدود زیادی خارج می‌کرد. احتمال بروز جنگ را افزایش می‌داد، غرب را به دفاع از دولت اسرائیل تحریک و کمک‌های نظامی و مالی بیشتری برای تل‌آویو ارسال می‌شد. ایران هراسی نیز با شدت بیشتری در دستور کار قرار می‌گرفت.

در حالت دوم پاسخ ایران نمی‌بایست به کشتن افراد و تخریب مراکز مهم اسرائیل منجر می‌شد. تا نتانیاهو برای تداوم راهبرد جنگ طلبانه‌اش بهانه دندان‌گیری بدست نیاورد.

تأسف‌بارتر این که ایران چه به تهاجم و کشتار اسرائیل پاسخ می‌داد و چه آن را بی‌پاسخ می‌گذاشت، بهای طلا و دلار و بسیاری کالاها افزایش می‌یافت و فشار بیشتری بر مردم‌ وارد می‌آمد که آمده است.

حتی پس از اعلام پایان یافتن عملیات در این مرحله، کشور هم‌چنان در شرایط صلح مسلح قرار دارد. و چشم انتظار تصمیمات اسرائیل است.

امید آن که چرخه باطل و خطرناک «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن» شکل نگیرد و به جنگی خانمان‌سوز منجر نشود. تأسف بزرگ‌تر آن‌که حتی اگر جنگی درنگیرد، ملت ما هم‌چنان آثار و پیامدهای یک جنگ و تحریم‌هایی به مراتب شدیدتر از دوران جنگ هشت ساله را تحمل می‌کند، بدون آن‌که رسماً با کشوری در حال جنگ باشد.

به‌نظر من مادام که استراتژی ایران تغییر نیابد و میدان در خدمت دیپلماسی، توسعه و رفاه مردم قرار نگیرد، چشم‌انداز روشنی در افق ملی پدیدار نخواهد شد."

تاجزاده همچنین نوشته است:

من هم‌چنین افزایش توان و قدرت نظامی کشور را در منطقه جنگ و ترور و داعش زده خاورمیانه مفید و بلکه لازم می‌دانم. اما بار دیگر یادآور می‌شوم آن‌چه باعث نظم و ثبات سیاسی می‌شود، رضایت و اعتماد ملت است نه بمب و موشک![3]

*تحلیل آقای تاجزاده دچار زوال معناست.

و البته تاجزاده از همان روزی که در فتنه 88 نقش ایفا کرد و سپس به خیل بانیان تحریم انتخابات پیوست دچار زوال معنا شد.

بدیهیست که در فضای زوال معنا؛ همه چیز از حقیقت ذاتی خود خارج می شود و رجل سیاسی که دچار این بلیه می شود نیز جهان پیرامونش را صرفا در سمتی می خواهد و تفسیر می کند که به نفع خودش و امیالش باشد نه به نفع حقیقت!

در پاسخ به اظهارات تاجزاده باید مشخص کرد که اولا گرانی های امروز کشور ریشه در سوء مدیریت دارد نه در کمی بودجه یا نبود پول و امکانات.

ثانیا همه کشورهای بزرگ دنیا از این عقلانیت برخوردار هستند که امنیت را مهمترین وجه وجودی خود بدانند و در داخل و خارج از مرزهایشان برای این امنیت هزینه کنند. اینکه آقای تاجزاده پذیرای این عقلانیت نیست البته مشکل نظام جمهوری اسلامی ایران و شهروندان خواهان امنیت آن نیست!

زوال معنای رخ داده شده در تحلیل تاجزاده همچنین از اینجا بیشتر رخ می نماید که او متوجه نیست و یا نمیخواهد متوجه باشد که "استراتژی الزامی تأمین امنیت" بصورت ذاتی در خدمت دیپلماسی و پیشرفت و رفاه مردم است و کسی که قصد دارد بین تأمین امنیت و رفاه دوقطبی ایجاد کند؛ یا هیچ از سیاست نمی داند و یا در سمت تمایل دشمن برای امنیت زدایی از کشور قرار گرفته است.

تأکید تاجزاده بر اینکه آنچه باعث نظم سیاسی می شود رضایت و اعتماد مردم است نه بمب و موشک نیز حرفی عبث و برای خالی نبودن عریضه است وگرنه ایران امروز هیچ مشکلی در بحث نظم سیاسی ندارد. ضمن اینکه حتی در شهربازی رمان پینوکیو هم نمی توان کسی را یافت که به دنبال ایجاد نظم سیاسی با بمب و موشکی باشد که کاربرد خارجی دارد نه داخلی!

بماند که شاید منظور تاجزاده از دو گانه رضایت و بمب؛ طرح این کنایه به حاکمیت باشد که "با موشک هایی که بر سر اسرائیل ریختید توان ایجاد رضایت عمومی ندارید".

کنایه ای که باید گفت باز هم عبث است و اولا حاکمیت ایران مشکل خاصی در بحث رضامندی مردمش ندارد، ثانیا انتقام از اسرائیل اهداف خارجی داشت نه داخلی و ثالثا مردم بصورت ذاتی و در تمام کشورهای جهان خواهان و مشوّق امنیت و اقتدار نظام سیاسی خود هستند و تاجزاده برای اثبات مطالبات زوال یافته و عبث خود نمی تواند در مقابل عقلانیت بدیهی بایستد.

***

1_mshrgh.ir/1595521

2_https://fa.shafaqna.com/?p=1780379

3_https://ensafnews.com/511709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    41 10
    به واقع و با اطمینان می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آور از جمله تاجزاده و زیباکلام و عبدی از فرط حسادت و خودتحقیری و کدخداپرستی، از پاسخ موشکی ایران به صهاینه و از تحقیر این قوم نه تنها شادمان نشده اند که به شدت غمزده و ناراحت هستند چون به گمان ایشان این موفقیت جمهوری اسلامی ایران در دوره حاکمیت جناح انقلابیون حاصل شده است و این را از بعد سیاسی به ضرر تفکر خود و وجهه جناح شان در داخل و خارج از ایران می دانند !!!
    • FR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      20 4
      صد در صد ! بیش از اسقاطیل احساس شکست می‌کنند !
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      17 3
      جالبه ساکتین دولت پرننگ و نام بنفش الان درباره همه چیز نظر می دهند!
    • ALIR12 IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 3
      ضمن حمایت ازا پاسخ موشکی کشور- گفتمان آقای تاجزاده درست و به جاست!
    • بختیاری IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 1
      خیلی عجیبه با زبان خودش گفته غرب در مواجهه با این کار غیرقانونی اسقاطیل سکوت کرد.کشتار 34هزار زن و کودک هم همراه با سکوت شما و غرب حقوق بشر را سوزاند در مقایسه با اتفاقات سال گذشته ایران واقعا خیلی وقیح و خائن هستید.چرا هنوز هم عاشق نوکری غرب متناقض هستید؟؟؟باتوجه به زندان بودن و قطعی بودن دروغگویی شما و اربابان غربی شما موضوع خواسته شما نیست دلیل جفنگ گویی شما دستور رسیده از غرب وحشی و اسقاطیله شما ثابت کردید فکر ایران و ایرانی نبوده و نیستید.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    13 8
    بنظرم بمب مهمتر از رفاهه.الان کره شمالی کار درست را کرده نه کره جنوبی. واقعیت جنگ جهانی سوم پیش روی جهان است.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 3
      ان شا الله
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 2
      فک کنم شکمت سیره ازطرف خودت حرف بزن
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 0
      احمق!
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 0
      هرچیزی جای خودش ،شکم سیری جای خود ،دفاع هم جای خود
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 0
      خیلی عقب افتاده ای
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 0
      حقوق میگیرین
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    10 0
    اقا اگر کسی فهمید علت این گرونیها چیه طور خدا به ماهم بگه، نکنه سلطان خواه جدیدی پشت پرده داره خون مردم رو میکنه توشیشه 🤔😱
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 1
      آقا کسی فهمید علت این کامنت ها برای القای گرانی ویادآوری آن پس از گرانی درپساپرده ی فتنه گران است.اگر قرار بر اصلاح امور اقتصادی باشدبا کامنت وتشویش روانی جامعه حل نخواهد شد
  • حمید ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    23 4
    از این مردک عقده ایی غیر از این هم انتظاری نیست.اون موقعی که اسراییل ترور میکنه و یا به کنسول گری ایران حمله میکنه چرا زر نمی زنی و خفه خون میگیری؟ البته که خداوند سزای منافقان را در قران مشخص کرده.مانند تاج زاده و همفکران پلیدش
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    13 25
    1مرد اگه تو کشور هست همین تاج زاده هست
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      12 3
      اتفاقا نظر سران اسقاطیل هم همینه برای همین به افسادطلبان سرمایه های اسرائیل در ایران میگن
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      8 1
      تو که راست میگی
    • FR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      21 5
      بله در خیانت واقعا مرد مردان است
    • امید IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      8 3
      زور میزنه بعد آزادیش فلنکو بلنده برای ویزا چرت وپرت میکه
    • SE ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      7 2
      احمق ترین افراد همین تاجزاده و همفکرانش هستند که چون توهمات نابخردانه شون را منطق خردمندانه جلوه میدهند خائن به وطن و مردم هم میشوند و باید سوبله مجازات شوند
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 1
      همانطور که نتیاناهو اعلام کرده بود، اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل در ایران هستند‌. از چنین نوکر صفتانی چه توقعی دارید. آنهم در شرایطی که با حماسه شجاعانه " وعده صادق" می بینیم که حتی بسیار از مخالفان نیز با افتخار و شادمانی از " وعده صادق" یاد می کنند.
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 1
      برو خودتو سیاه کن .نامردتر از فتنه گران ۸۸ نیست .هرچند اصلاح شدنی نیستند خدا اصلاحشون کنه کم چوب لای چرخ مردم بذارند تا مردم رو باتحت فشار قرار دادن مجبور به گرایش اصلاحات کنند .خدا ناظر برهمه ی امور است .بچه خرکني بس است
  • حجت IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    13 4
    کسیو زندان می‌اندازند که آدم بشه اما اینا درست بشو نیستند. در نهایت باید گفت جای اصلاح‌طلب زندان نیست، سینه قبرستان است.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    8 0
    یک پیشنهاد برای کاهش مصرف بنزین - همه پمپ بنزین ها را اجباری کنیم که دستگاه تنظیم باد داشته باشند و یک تابلو که میزان باد لاستیک ماشین های مختلف در فصل گرما و سرما روی ان درج شده باشد - تا مردم خودشان مجانی باد لاستیکشان را تنظیم کنند - تاثیر به سزایی درمصرف بنزین دارد هزینه بالایی را هم به جایگاه دار ها تحمیل نمی کند
  • FR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    19 2
    تاجزاده آرزوی رسیدن به ذلت دوران اجدادش را باور میبرد . ! لعنت به اصلاح طلبان بدتر از منافقین
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 1
      نام اصلى اين ننگ بشر👹 باج زاده ميباشه ، كه عقده باج ندادن در اين دو سه سال به اربابش همچون دوره هاى ننگين باند حسن فريدون و ديگر فرزند خوانده هاى غريق استخر نكبتى⁉️ روز بروز از تعادل روحى روانى لازم ، بيشتر خارج ميشه‼️‼️
  • US ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 6
    تقصیر تمام گرونی ها؛ حمله چنگیزخان مغول است و خدای نکرده بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولان دزد و فاسد و چاپلوس، کوچکترین اثری در پدید آمدن گرانی ها ندارد
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      تا وقتی مثل تو و ایل و تبارت هستن اوضاع همینه.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 0
      چنگیز پیش مثل تویی لنگ میندازه پس خفه شو ولی افتخار بکن که چنگیز هم از تو برائت جسته
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    10 1
    تاجزاده اگر قوی نباشیم و نزنی میزننت و لهت می کنن باید قوی بود و برای قوی بودن باید هزینه کرد.اگر کشور دست تو و امثال تو بود الان ایرانی قوی وجود نداشت و....بنظر من تو و امثال تو به اهل منزل برسن بهتره
  • هاتف IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    10 2
    این تاجدار هنوز زنده است؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    10 3
    کاش این اصلاح طلبا ساکت می شدند
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    8 1
    اینها دنبال اینند که کاری بکنند که طالبان کرد
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      10 1
      طالبان به اين مزدوران صهیونی وآمریکا شرف داره کجاست زیبا کلام پس از عملیات وحده صادق آیا درحمله اسرائیل وآمریکا به‌ ايران چراغ تیرک کوچه‌ او سالم هستن چه شدحمله ويرانگر ی او ازش حرف می‌زد
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    نیاز به نفع مردم مسلمان داریم ...
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    هر موشکی وه به سوی سرزمینهای اشِالی و کیان صهیونیستی سلیک شد انگار بر سر و قلب مصطفی تامزاده و اثلاح طالبان مریوایی فرود آنده و دردش را تامزادا مللون حس می کند. مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آیا تا به حال شنیده اید که جولیان آسانژ از داخل زندان انگلیس ،برای روزنامه‌ ای سرمقاله بنویسد و یا ادوارد اسنودن از محل تبعید خود خواسته خود ،مقاله ای را در وال استریت ژورنال منتشر نماید .
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 0
    فقر به کفر ختم می شود
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اگر نرخ ارز را تک نرخی کنی تراز انرژی را هم از بین ببری و نقدینگی را نه کنترل بلکه کاعشی کنی احتمالا با یک رکود فراگیر طرف خواهی شد
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 2
    تاجزاده ملعون لمپن الدنگ حاضر است ایران را تسلیم انگلیس و آمریکا و صهیونیستها کند . او دشمن اسلام ، انقلاب ، استقلال و آزادی و نظام است.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    جریان انحراف در وزارت نفت کیه و چطور میشه اینها را از بین برد این جریان جریان پادشاهی خواه زرتشتی است ...چرا جلوشون را نمی گیرید ...
  • علی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    واقعا مجلس مقصر هست،چرا اینقدر دفاع می کنید از مجلس؟
  • مرصاد IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 2
    پررویی کهکشانی لیبرال اصلاح طلبان !!
  • عبدالله IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    مشرق جان تاج زاده یک نجاست به تمام معنا و مرده متحرک سیاسی است که با توجه به رفتارهای سیاسی و موضع گیریهای چرندش اصلا در جمع آدمها به حساب نمیاد . چرا وقت صرف مزخرفات این نجاست می کنی و اسمی از یه فاضلاب مثل ایشون می بری؟!
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 1
    به جای زر زدن تورم رو کاهش بدید
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    هرگز فراموش نمی‌کنیم که نتیاناهو اصلاح طلبان را سرمایه اش در ایران می دانست.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    تاجزاده و امثالش فکر می کنند: کسی هستند، و هنوز هم در جامعه انقلابی به او و امثالش وقعی می نهد!!! پسر جان چرا باور ننی کنی دوران شما سالهاست، که تمام شده، و فینش !!/ سالها مملکت و افسار سیاسی اش در اختیار دوستان و همفکران سیاسی شماها که مدعی بودند: باید میدان در خدمت دیپلماسی، قرار گیرد، بود، ولی نتیجه اش چی شد؟ فریب و نیرنگ و دور خوردن همین حضرات در جلسات، توافقات و قراردادهای سیاسی بوده!! شما با این رویکردها، کدام چشم‌انداز روشنی از افق ملی سراغ دارید، که برای ما مردم پدیدار نشده!؟ به چند نمونه از دستاوردهای سیاسی دوستان تان که منجر به رفاه و آسایش و اقتصاد عموم مردم شده، را فهرست کنید،/ هر چی می کشیم، اثر رویکردها و اقدامات نامبارک شماها است.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 1
    آقای تاجزاده از سال 88 که شمانمایندگان اسرائیل و به نیابت از این رژیم نجس کودک کش زورگوی متکبر به جنگ با نظام اسلامی و ملت مسلمان و مظلوم ایران به جنگ پرداختید مردم با این تحریمها و گرانیهایی که مستکبران غربی و در راس آنها آمریکا برای حمایت از شما سربازان اسرائیلی بر مردم ایران تحمیل کرده اند می سوزند می سازند و به خاطر حفظ اسلام و قرآن آن را به جان می خرند امیدوارم در پیشکاه عدل الهی جوابی برای این خیانتهای خود داشته باشید
  • DE ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    این باج زاده مثل قاجارها فکر میکنه باید تمام کشور رو دودستی تو سینی تقدیم امریکای استعمارگر کرد! بمون تو زندون و باعقاید گندت بپوس!
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 3
    تاجزاده به سیستم نقد دارد و اهل منطق ست حالا اگر سیستم حرفش را قبول ندارد چرا منطقی جواب نمیدهد؟ به چه جرمی در زندان ست؟ مگر نقد دلیل بر اینست که کسی را زندان کنند ؟؟؟ همین نحوه برخورد با منتقدین مسالمت جو دلیل واضح بر اینست که منطق ندارید
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      قانون برای همه ،اصلاح طلبان هم مستثنی نیستند .با هوچی گری مانع از اجرای قانون نشوید
  • یزدان DK ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    1 0
    درود بر تاج زاده
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    این اشغال قراره تو زندان متنبه بشه یا با فراغ بال نفرت پراکنی کنه شاید بد نباشه یه شبکه تلویزیونی در اختیارش بذارن واقعا این اژ ه ای گند زده به بازدارندگی قوه قضائیه
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    سلام اگر تاج زاده دچار زول معنا شده بود الان نه تنها در زندان نبود بلکه مخالفان او مدام مواضعش را پوشش خبری میدادند تا او پایگاهش را از دست بدهد، وقتی کسی در زندان است یعنی پایگاه سیاسی بالایی دارد که حاکمیت از آن میترسد،
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    راه نجات کشور گوش دادان به فرامین تاج زاده هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس