والیبال

انصراف برخی بازیکنان از حضور در تیم ملی والیبال نشان داد که آنها به مسائل دیگری به جز پیراهن این تیم فکر می‌کنند!

به گزارش مشرق، با حضور پائز در ایران، تمرینات تیم ملی والیبال جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و حالا باید امیدوار بود این تیم بتواند به هدفی تقریبا محال یعنی رسیدن به سهمیه المپیک پاریس، برسد. هرچند روی کاغذ، والیبال ایران شانس کسب سهمیه دارد اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید و تیم ملی باید به ۱۰ پیروزی دست پیدا کند تا بتواند مسافر پاریس شود که این تعداد پیروزی حتی برای تیم‌های بزرگ همچون برزیل و لهستان هم کاری بسیار سخت محسوب می‌شود.

با این حال توقع جامعه والیبال از ملی‌پوشان این تیم، تلاش حداکثری برای دفاع از حیثیت والیبال ایران است. بازیکنانی که در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته‌اند باید این نکته را در نظر داشته باشند که پوشیدن پیراهن این تیم، بزرگترین افتخار ممکن برای آنهاست. امروز لیست تیم ملی والیبال اعلام شد و مطابق پیش‌بینی‌ها برخی بازیکنان که هر چه دارند از بازی در تیم ملی بوده است، در این لیست ۳۰ نفره حضور ندارند.

این بازیکنان مصدومیت را بهانه کرده‌اند تا به تیم ملی نیایند؛ اما عجیب اینکه آنها تا آخرین بازی تیم‌شان در لیگ برتر و همچنین لیگ‌های بی‌کیفیت خارجی به میدان رفتند و هیچ خبری هم از مصدومیت آنها نبود!

به نظر می‌رسد واقعیت این است که آنها به دلیل ترس از مصدومیت در تیم ملی و اینکه نتوانند برای فصل بعد قراردادهای میلیاردی امضا کنند، به تیم ملی کشورشان پشت کردند. قطعا اگر تیم ملی شانس بیشتری برای صعود به المپیک داشت این بازیکنان چنین تصمیمی نمی‌گرفتند؛ چرا که حضور در المپیک می‌توانست پیشنهادهای باشگاهی بهتری برای آنها فراهم کند.

یادمان نرفته در دوره‌ای بازیکن مطرح تیم ملی والیبال به دلیل اینکه به آنها پاداش لیگ ملت‌ها داده نشد، خودش را به بیماری زد اما زمانی که پول به او رسید شفا پیدا کرد و برای تیم ملی به میدان رفت!

حالا دیگر نمی‌توان به سرمربی اسبق تیم ملی خرده گرفت. زمانی که بازیکنان باتجربه تمایلی به بازی برای این تیم نداشتند برخی عنوان کردند که دلیل این مسئله حضور بهروز عطایی روی نیمکت تیم ملی است. عجیب آنکه کسانی که حالا منتقد بازیکنانی شده‌اند که از حضور در تیم ملی امتناع کرده‌اند در آن زمان یا سکوت کردند یا به حمایت از بازیکنان انصرافی پرداختند.

مشکل جای دیگریست؛ همانجایی که به صورت سیستماتیک از بازیکن‌سالاری حمایت می‌شد. باید امیدوار بود این بار و در دوره ریاست میلاد تقوی دیگر خبری از بازیکن‌سالاری نباشد. بازیکنی که در دوره مربیگری عطایی به یکباره از همراهی تیم ملی امتناع کرد، نباید بار دیگر به این تیم دعوت می‌شد؛ اما هنوز هم فرصت کافی برای مقابله با این معضل هست؛ در غیر این صورت در روی همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • adrian DE ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    2 1
    تیم ملی نزدیک به بیست سال به همچین آفتی گرفتار بود از دهه ۹۰ میلادی تا دوره اول کیروش. بزرگترین کاری که کیروش کرد همین بود که بازیکن سالاری دور ریخت و نظم بر تبم ملی حاکم شد. و بازیکنهای مستعد زیادی معرفی شدن. متاسفانه در والیبال دانش فنی مربی‌ها کافی نیست و به خاطر همین به ستاره‌ها متکی میشن و نمی‌تونن برخورد کنن.
  • SE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    2 1
    در حالی که عمل این افراد تقبیح است، و اگر به جایی رسیده اند به یمن درخشش انها در تیم ملی بوده، اما همین کار را بارها مهدی مهدوی کیا انجام داد و کسی هم انتقاد نکرد. از جمله وقتی که تیم ملی فوتبال ما مسابقه داشت، مهدوی کیا برای اینکه جایگاه خود در تیم باشگاهی در آلمان از دست ندهد اعلام نمود که عمل دیست کمر کرده و نمی تواند در تیم ملی حضور داشته باشد، اما دقیقا سه روز بعد در تیم باشگاهی خود بازی کرد. و این یعنی . . .
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    2 1
    اونوقت به اینا میشه گفت ایرانی؟؟؟؟؟ مال و اموال این افراد باید مصادره وبه نفع ملت ایران و فدراسیون والیبال فروخته شود ،تا درس عبرتی برای دیگران شود،اگر اینها در کره شمالی بودند چه برخوردی با ایشان می‌شد؟؟؟؟ ما همه چیز را شل گرفته ایم جز مسئله حجاب واین سیاست غلط میباشد. والسلام.
    • جیم IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      1 0
      حجاب را کجا سفت گرفتن مثل اینکه شما در این مملکت زندگی نمیکنی .یا شاید هم غرض و مرض داری البته دومی محتملتره .
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      دوست ندارن برای تیم ملی بازی کنن !!!
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      خدا به داد خانواده شما برسه ... این حق قانوی هر کس هست که شغل و درامد خودشو انتخاب کنه .
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      مگه دزدی میکنن ؟ اختلاس میکنن ؟؟ دوست دارن برای باشگاه بازی کنن .. اگه شما دوس داری برو بازی کن رایگان
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 5
    وقتی پولشونو نمی دی توقع چی داری
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    2 0
    یک مشت آدم حریص بی هویت وطن فروش در قالب تیم ملی.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    2 1
    اگر بازیکنی در سختی به تیم ملی پشت کرد در هنگام خوشی نباید به تیم دعوت شود.
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    2 0
    حالا من میگم اومدو این بازیکنان تجدید نظر کردند و آمدند تیم ملی ولی سوال مهم اینه آیا با تمام قدرت و با دل و جون برای تیم ملی بازی خواهند کرد؟ جواب قطعا منفی هست. مشکل جای دیگه است. مشکل اینه ورزش در تمام دنیا شده پول های کلان و نجومی. لذا کشورها باید کم کم قید ورزش حرفه ای را بزنند و هزینه های بیت المال تمام کشورها باید خرج ورزش همگانی شود. بهترین راه اینه و بس
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 1
    با شرایط موجود کار خوبی کردند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 1
    اینا دارن قانونی کار میکنن و حق خودشون انتخاب میکنن
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    در هر صورت این دلیل تبرئه مربی قبلی نمیشود اشتباهات فراوانی داشت و حتی نمیتونست از نظر انگیزشی بازیکنارو تحریک کند یک دفعه وا میدادند ترکیب ایرادات فراوانی داشت تعویض دیر یا بد موقع بود
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    از جایی به بعد باید بازیکن جدید جایگزین شود الان موقع مناسبی است دلیل انتقاد از عطایی بودن یا نبودن ۲ یا ۳ بازیکن نبود دلایل بیشمار فنی بود هیچ‌ پیشرفتی دیده نمیشد و هر چی جلوتر میرفت روحیه ضعیفتر میشد در ضمن اینقدر بازیکن هست که تیم لنگ نباشد
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    ‌امثال‌محمد‌موسوی‌وامیر‌غفور‌دیگه‌‌نمی‌خوان‌در‌تیم‌ملی‌بازی‌کنند‌‌چراکه‌هم‌از‌نظر‌سنی‌نمیتونن‌هم‌دیگه‌توانایی‌و‌اشتیاق‌گذشته‌رو‌ندارن‌‌وهم‌اینکه‌اینا‌دوران‌پایانی بازی‌شون‌رو‌میگذرونن‌و‌باید‌تبدیل‌به‌مربیای‌بزرگی‌بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس