اولین روز رزمایش پهبادی ارتش

اندیشکده «شورای آتلانتیک» با ابراز شگفتی از توانایی موشکی و پهپادی ایران عنوان داشت که ایران کمبودها و نقایص در صنعت هوایی خود را با توسعه این تسلیحات جبران کرده است.

به گزارش مشرق، اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیل واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می برد، تصریح دارد: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی تاکید دارد: حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این‌حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) عنوان داشت و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ایران وطن IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    50 1
    تا کور شود آنکه نتواند دید
    • ح IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      3 14
      تویی که نمیخوای فقر و تورم و رانت خواری دا ببینی خودت را به کوری زده ای
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      15 1
      ۲۲:۳۲ فقر و تورم و رانت ربطی به نیازهای نظامی ایران در مقابل دشمنان خودش و بشریت ندارد. ما مشکلات رو می‌بینیم اما آدرس غلط امثال تو، حرصی شدن و فریب‌کاریت از همه چیز بیش‌تر عیانه!
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      1 4
      ناتوان از مدیریت بازار لاستیک در ایران
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      2 0
      تویی که نمیخوای فقر و ... رو ببینی// از علائم فقر سفر 6 میلیون مردم تهران در ایام عید و خلوت شدن خیابان های تهران و ناپدید شدن ماشین ها بود. صد رحمت به گاو. گاو مختصر شعوری داره ولی گاگول ماهواره هرچی تو حلقش فروکنن قبول میکنه مثل: مردم گرسنه ن!!! مردم نون ندان بخورن!!! خخخخخ
  • جواد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    3 6
    کاش در کناره نیروهای مسلح قوی و تجهیزات نظامی خوب داخلی ما شاهد یک وزارت خارجه و یک تیم قویی اقتصادی بودیم تا مردم را بیشتر به آسایش و آرامش می رساندیم
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      1 0
      شیخ بنفش خوبه با حرکات موزون ؟
  • نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    7 0
    زحمت و رنجهای که این مردم کشیده اند میهنم پیشرفت‌های مضاعف بیشتری رو به خود خواهد دید انشاالله 🇮🇷🇮🇷🇮🇷✌
  • ح IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    1 6
    در اوج رفاه و زندگی آبرومندانه شهروندانش چطور؟،کشوری که در رتبه چهارم منابع ارزشمند جهان است!
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      4 0
      همیشه پای نق زن درمیان است،حالا به نیروهای نظامی چه ربطی داره توهیچی نشدی
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      3 0
      در رفاه و زندگی هم نسبت به بسیاری از کشورها در منطقه و حتی اروپا وضعیت خوبی دارد به ویژه اسن که نظام جدید ایران پس از دو دوره چند صد ساله قاجار و پهلوی که کشور از نظر پیش‌رفت تعطیل کامل بود، جبران خوبی رو در ۴۵ سال انجام داده در حالی که نظام‌های دیگر، عمری بیش از ۱۰۰ سال دارند بدون جنگ و تحریم. بنابراین در عین ضعف‌ها، به طور نسبی خیلی عقب نیستیم.
    • Amir Navid IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      2 0
      نمیدونم این توهم اینکه ایران در رتبه چهارم منابع قرار گرفته و یا اینکه ایران کشور ثروتمندی است از کجا ناشی میشود،!؟
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      3 0
      ۲۰:۲۸ با تمام گرانی و ‌... باز از خیلی کشورهای غربی قبله آمال تو نادان، رفاه و امکانات بیشتری داریم ولی تو نفهم و ادامه بده چون میتووونی
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 1
      خودت را به نفهمی نزن ، جنگ تمام نشده و دشمن هم بیکار ننشسته . بازاری که با به خون غلطیدن سرباز مملکتش ، دلار را گران میکند همبازی دشمن شده و دفعه اول نیست و آخرش هم نخواهد بود .
    • ایرانی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      دمت گرم،چهارمین کشور ثروتمند دنیارو خوب اومدی، من نمیدونستم بعد امریکا،چین،ژاپن ما هستیم کل اروپا و کل اسیا و افریقا و امریکا هم پشم،عربستان و امثالهم هم پشم عجب استدلالی،ایران چهارمین کشور ثروتمند دنیا🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • ایرانی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    8 0
    شعار امریکای جماعت این بود به ایرانیا ماهی بدید ولی ماهیگیری یاد ندید،که البته همین کارم نکردن به حمد خدا و داشتن رهبری فرزانه الان به جایی رسیدیم که حتی خود امریکا شاید نرسیده باشه،دقت موشکهای ایران اگر در دنیا اول نباشه مطمئنم سوم هم نیست، موشک اسکندر روسی که ابرقدرت دنیاست با 500 متر خطا کار میکنه،ولی موشکهای ایرانی نقطه زنی دارن در حد زیر 10 متر، تا کور شود هر آنکه نتواند دید🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 لعنت بر استکبار جهانی و سران کشورهای عربی که بی خاصیت ترین از اینها در دنیا وجود ندارن، انشاالله روزی میرسه که ملتهای عرب این دولتهای خائن رو به زباله دان تاریخ بفرستن
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      5 0
      اگر در موشکی و پهپادی اول نبودیم جلوی همه دنیا تو گوش رژیم غاصب و تروریستی صهیونیستی نمی‌زدیم و فیلم هم نمی‌گرفتیم!
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    6 0
    باید بخش هسته ای را هم جلو برد و باید این بخش را به سپاه و دیل سپاه سپرد ....
  • ,,امانی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    2 0
    البته متاسفانه در اینکه هنوز به آن نقطه نه آرمانی بلکه متعادل از نظر عدالت عمومی نرسیدیم شکی نیست گرچه دولت مردان تلاش می‌کنند اما یک نکته را عزیزانی که منفی دادند بی گمان هر کشوری غیر از کشور ما اگر با ۸سال جنگ ۴۵سال تحریم وبالا کشیدن چندین میلیارد دلار پول ما توسط آمریکا واروپا وعدم فروش نفت به میزان تعیین شده اوپک مواجهه بود قطعا از هم پاشیده میشد حتی اگر مثل ژاپن هم بود قدری انصاف هم اگه ما داشته باشیم بد نیست جالب اینکه اکثریت قریب به اتفاق مخالفان که دم از بی عدالتی وفقر می‌زنند از طبقات مرفه جامعه هستند
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      گردن‌کشی در برابر حکم الله و عدم فرمان‌برداری، انسان رو به کوری و کری می‌رسونه. علت ریشه‌ای دشمنی مخالفان نظام، عدم پذیرش کامل دین هست.
  • CN ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    صهیونیست‌ها و آمریکای جنایتکار باید هزار بار خدا را شکر کنند که ایران از پهپادهای ضد رادار آرش و پهپادهای رهگیر کرار و پهپادهای جنگ الکترونیکش و نیز موشک‌های با کلاهک ۱۵۰۰ کیلویی استفاده نکرد و الا هم تعداد زیادی از جنگندهاشون را از دست می‌دادند و هم پدافند کذاییشان را و بعد به راحتی می‌توانست تمام زیرساخت‌های حیاتی اسقاطیل از جمله خزانه‌داری ، بانکهای مرکزی، بورس، وزارتخانه‌ها ، آب شیرین کنها، پالایشگاه و نیروگاه‌ها بعلاوه تمام کارخانجات نظامی و صنعتی و اسکلهاش را نابود کنه، آنوقت پدر خواندگان جنایتکارش مجبور بودند از لاکشون بیان بیرون و ضربه نهایی را بخورند هرچند که احتمالا ایران هم دچار مقداری مشکل می‌شد اما برای همیشه شر همشون از سر منطقه خاورمیانه کم میشد.در ضمن اگر پهپادهای رهگیر ایران در جنگ واقعی، کارایی خودشان را نشان دهند، تمام جنگنده‌های سرنشین دار دنیا، برای همیشه منسوخ خواهند شد و تولید کنندگانشان دچار ورشکستگی اساسی خواهند شد.
  • Ryan IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    1 0
    پهپاد کرار که بالاتر از ۵۰هزارپا میپره در تعداد بالا با کمک رادارهای فعال و غیر فعال زمینی، چنان تسلط حیرت آوری را ایجاد کرده اند که هیچ پرنده ای امکان عبور از حلقه پدافندی تحت پوشش آنها را ندارد. دیگر احتیاجی به رو کردن پهپاد های قدرتمند نسل های بالاتر که هنوز بر اساس اصل غافلگیری رونمایی نشدند نیست.ضمنا ما خیلی زودتر از امریکا که خودش رو یکه تاز علوم هوانوردی دنیا میدونه داریم به سمت بی سرنشین کردن بخش اعظم ناوگان هواییمون میریم. البته دیر نیست که ناوگان سرنشین دار جت و بالگردی ایران عزیزمان صاحب هواگردهای پیشرفته و تماما ایرانی بشوند. و اعدو لهم ماستطعتم من قوه. و ان جندنا لهم الغالبون. ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    دلار چند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس