واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    23 0
    انصارالله پوزه هرمتجاوزی به خاک می مالد
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 14
    انگار کسی هم تحویل نگرفت این حوثیها رو . این همه سرو صدا و بزن بزن کردن ، هیچ کس نگفت ، کی هستی و نیستی .
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      6 0
      زر مفت نزن
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      4 0
      پس اعتراف می‌کنی که آمریکا که تلاش کرد ائتلاف ۴۰ کشوری تشکیل بده اما عاقبت به زیر ۱۰ کشور رسید هیچ هم نیست؟ ممنون
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 3
      حوثی میخواست خودش رو تثبیت سیاسی کنه ، هیچ کس تحویلش نگرفت . تازه ، قبل این حمله ، به خاطر سادگی و ابلهی بایدن ، از لیست تروریستی امریکا خارج شده بود که با این جنگ رفت در لیست . ینی اگر امیدی به این بود که یه دولت راست و درست تاسیس کنه ،از کف رفت . همه چیزش رو باخت . گفتم ، تاریخ انقصاش میگدره و برداشته میشه . ایران هم چشم به سودان داره و در یمن دیگه دخالت نمیکنه ، چون با عربستان تداخل میکنه . حوثی ، بای بای .
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 1
      تحویل نگرفتن منطورم سر این بود که حوثیها در هیچ مداکره ای برای غزه دعوت نشد. اصلا تحویلشون نگرفتن .
    • سعید IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      این نظر صرفا از دیدگاه مادی است، کسی که با نگاه زمینی به قضیه نگاه کنه حق داره چنین نظری بده. برای تحلیل صحیح درباره حوثی ها حتما باید نگاه اعتقادی آنها را لحاظ کرد.
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    2 0
    واقعا انصارالله
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    4 0
    درود بر شما ! احتمالا رژیم سفاک قصد حمله به رفح را کرده و بانکیهای پلید خود را از ترس آشفتگی اوضاع از تیررس نیروهای مفاومت دور میکنند. مقاومت باید قبل از حماقت اسرائیل اتمام حجت کند.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    6 0
    درود خدا بر انصار الله یمن مردان واقعی و شجاع
  • روجا IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    4 0
    انصار الله لشگر مخلص خدا و در هم کوبنده کفر و شرک و استکبار و صهیونیسم است.پیردز باد انصار الله یمن ..
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 2
    این حوثیها مهره سوختی خوبی هستن ، از این لحاظ بدرد میبخورن ، چون راحت قابل سوختن هستن . با سواد دارن؟؟! ، دیپلمات دارن؟؟!! کشاورزی دارن ، چی از خودشون دارن ، ، فقط لنگ دارن و یه تنگه .
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      همون لنگ تنشون یه تنه ارباباتون رو کیسه کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس