کد خبر 1598482
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

سخنگوی کاخ سفید به اقدام دانشجویان در تسخیر دانشگاه کلمبیا در نیویورک واکنش نشان داد و موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این خصوص را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است.

کربی همچنین در مورد شرایط برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با این مساله مدعی شد که در حال حاضر هیچ تلاش فعالی برای فدرالی کردن (متحد کردن) گارد ملی وجود ندارد.

اعتراض دانشجویان در سراسر آمریکا از هفته گذشته در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، آغاز شده است که درگیری‌ها با نیروهای امنیتی و پلیس ایالات متحده بالا گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید در مورد وضعیت غزه و احتمال حمله به رفح نیز بیان کرد: ما نمی‌خواهیم یک عملیات زمینی بزرگ در رفح را شاهد باشیم که ایمنی غیرنظامی‌های فلسطینی را در نظر نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود، اما آنچه اکنون پیش روی ما است، یک پیشنهاد برای توافق اسرا است که منجر به ۶ هفته آتش بس در هر کجای غزه می‌شود.

کربی در راستای سیاست‌های آمریکا برای انداختن توپ در زمین حماس بمنظور پذیرش شروط پیشنهاد شده، اظهار داشت که توافق اسرای جدید یک توافق خوب است که واشنگتن از حماس می‌خواهد آن را بپذیرد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در مورد میزبانی چین از مذاکرات حماس و فتح برای دستیابی به آشتی ملی استقبال کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    2 1
    همهٔ جهان حماسی است. بنازم چفیه مقاومت، پرچم فلسطین و شعار فلسطین آزاد در خیابان‌های سانفرانسیسکو، فرانسه، آلمان، استامبول، پاریس، لندن، اسپانیا، واشنگتن، تگزاس، ایتالیا، نیویورک، سوئد، استامبول، ژاپن، کره، یمن.... بنازم جهان را. بنازم هنرمندان و دانشجویان اروپایی. درمورد هنرمندان ایرانی و برخی دیگر ایرانیان که باید گفت: اگر این است فضل اهل هنر، خنکا آن کسی که بی هنر است. و خاک بر احوال درس پنج و شش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس