قالیباف با شجاعت تمام و بدون محاسبه حرف و حدیث ها به حاج قاسم کمک کرد و هیچ جا یک کلمه نگفت/ آیا آماج قرار دادن این مدیر توسط دشمنان شناخته شده کافی نیست تا ما در چنین جایی نایستیم ؟

قصد نداشتم وارد این بحث شوم و اصولا" سعیم این است که در چنین مواردی که ورود باعث تلخکامی دوستی می شود، سکوت کنم . گاهی سکوت سبب شرکت در ظلمی می شود،

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی از چهره های شاخص مقاومت در متنی نوشت: قصد نداشتم وارد این بحث شوم و اصولا" سعیم این است که در چنین مواردی که ورود باعث تلخکامی دوستی می شود، سکوت کنم . گاهی سکوت سبب شرکت در ظلمی می شود،

سر و ته بحث آقای قالیباف چهار چیز است ؛

- زندگی اشرافی

- مقابل بعضی لوایح قرار داشتن

- وضع فرزندان

- ماجرای سیسمونی نوه

۱ - زندگی اشرافی ، وی با توجه به مسئولیت های سنگینی که داشته می توانسته بصورت خیلی عادی زندگی مرفهی داشته باشد که البته از مدیر جهادی و انقلابی پذیرفته نیست بدون آنکه چنین چیزی خلاف شرع یا عرف باشد .

زندگی اشرافی در زمانه ما سه وجه دارد ؛ اسراف در خرج کردن ، منزل آنچنانی و خودرو غیر متعارف

اما قالیباف در این سه وجه چطور است ؟

منزل او در شهرک شهید دقایقی است. من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است

خودرو وی پژوپارس است که متعارف می باشد

هیچ گزارش مستندی در باره مخارج غیر متعارف او ندیده ام .

یک بار اخیرا" برای توضیح جنگ غزه به دفترش دعوت شدم در خیابان شهید عراقی که واقعا" منزلی کوچک و محقرانه بود . در این جلسه خیلی متواضعانه پرسید مجلس برای کمک به غزه چه کاری می تواند بکند . مواردی عرض شد و واقعا در زمانی کوتاه دنبال شد .

۲ - در مورد توقف بعضی لوایح که به دلیل وجود اشکالات صلاح نظام در اصلاح آن ها بود ، وی به دستور عمل کرد ولی اصلا" نگفت دستور است و فشارهای زیاد را بر خود هموار کرد و دم نزد .

۳ - در مورد فرزندی که سنش به چهل رسیده و ما بطور غیر منطقی پدر را مسئول کار پسر می دانیم واقعا هنوز معلوم نیست پسر چه کار منکری مرتکب شده و پدر در این منکر چه نقشی داشته است . بله یک وقت پسر از موقعیت پدر سوء استفاده می کند و اگر این رابطه نبود آن استفاده واقع نمی شد یک موقع از استفاده یا استفاده سوئی حرف می زنیم که جمع کثیری بدون نسبت یا با نسبت انجام می دهند و یکی هم فرزند یک یا چند مسئول است در اینجا پدری را قطعا" شریک جرم پسر و مشارکت کننده در آن دانستن درست نیست. سکوت ظاهری پدر در چنین مواردی ، ملاکی برای راضی شمردن پدر از موضوع نیست. سخن گفتن چنین پدری هم تمام کننده جوی که ساخته شده نیست چون جو سازان از هر کلمه توضیحی باز داستان تازه ای ساز می کنند .

۴ - در مورد سفر دختری که شوهر دارد و به یک سفر خارجی دارای روابط حسنه با ایران رفته و به فرض خریدهایی هم کرده است ، مثل خرید سیسمونی ، باز همین نکات وجود دارد اولا" از جنبه انقلابی درست نیست ، ثانیا" خلاف شرع و عرفی رخ نداده است ، ثالثا" به فرض خلاف بودن به پدر ربط ندارد ، رابعا" هیچ دلیلی بر رضایت پدر و توان او از بازداشتن دختر و داماد وجود ندارد ، خامسا دلیلی بر اظهار مخالفت علنی پدر از فعل دختر و دامادی که زندگی مستقلی دارند وجود ندارد سادسا" هیچ نشانه ای از عدم اعتراض پدر به فعل دختر و داماد در اختیار نداریم .

اما اما اما عملکرد قالیباف در مسئولیت های مختلف پیش روی ماست عملکردی که به صفت پرکاری، امانتداری، جهادی بودن و انقلابی بودن متصف شده است و چه ملاکی برای داوری منصفانه از این ها پر ارج تر است ؟ آیا روایت رهبری برای ما به اندازه روایت سیسمونی هم حجیت ندارد ؟ آیا آماج قرار دادن این مدیر توسط دشمنان شناخته شده کافی نیست تا ما در چنین جایی نایستیم ؟

قالیباف یکی از معدود تکیه گاه های قطعی حاج قاسم سلیمانی در مدیریت دشوار بحران های سوریه ، لبنان ، فلسطین ، عراق و یمن بود. قالیباف با شجاعت تمام و بدون محاسبه حرف و حدیث ها به قاسم کمک کرد و هیچ جا یک کلمه نگفت .

کاش می شد اندکی از خاطرات در این مورد مرور کنم تا فرق قالیباف با کسانی که وزیر بودند و سر قرار قاسم در سوریه نرفتند و خسارت عظیمی به منافع ملی ایران زدند تا مبادا روحانی را از خود برنجانند، معلوم شود.

کاش و صد کاش.

منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    48 8
    فرض که تمام حرفهای شما عزیز درست و منطقی وقتی به قول شما برای فرزند و همسر و داماد نمیشه تعیین تکلیف کرد و قیم بود برای یک جامعه و یک نسل میشه ؟
    • DE ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      13 3
      ملاک حال فعلی افراد هست.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      3 5
      جمهوری اسلامی قیم نییت. بفهم
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 5
      همین اتهامی را که شما به رهبری امت اسلامی می زنی می توان به تمامی نهاد های حکومتی جهان وارد کرد و اگر امتی امام نداشته باشد که حرفش فصل الخطاب باشد که هیچ کجا سنگ روی سنگ بند نمی شود.
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      7 7
      سفسطه چینی ومغالطه ی مغرضانه ات مقبول نیست .
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      7 9
      قیاس مع الفارق نکنید .اولا جامعه اورا به عنوان وکیل خود معرفی کرده اند وایشان تا به حال در هر شاخه ای که پا گذاشتند پربرگ وبار بوده است .ولی دلیل این که عده ای درصدد زدن پای او وزمین زدنش هستند نمی فهمم چرا؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 5
      واقعا بعضیا خیلی بچگانه و عوامانه فکر می کنند .‌‌. ناشناس ۱۹:۵۸ فکر کردی اداره مملکت با سوسول بازی و لجبازی و .. میشود؟ امثال تو با همین رفتار و منش بروید پدر هر کشور دیگری ببین چطور می زنند تو سرت
    • تأمل IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 2
      چه حرف چرتی زدی! قانونی که مجلس میذاره برای پسر او هم اجرا میشه. اما در تصمیمات شخصی فرزند نمی تونه کاری کنه همون طور در تصمیمات شخصی شما هم دخالتی نداره(مثل اسم و سیسمونی بچه هاتون، از کجا بخرید، کجا زندگی کنید، با کی بگردید و ...)
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 1
      چه ربطی داره؟ پسر حضرت نوح هم به حرف پدرش گوش نمیداد.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      5 3
      چرا یکبار هم که شده مردم رو لایق توضیح ندانست؟! میگفت مخالف کارهای بچه هایم هستم!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 2
      میامد میگفت مخالف کار بچه هام هستند باز میگفتین تو که بچه ات را نتونستی تربیت کنی از عهده برنامدی چطور برا مملکت 85 میلیونی میخوای از عهده بربیای یکی هم گفته برا جامعه و نسل قیم نباشیم خوبه الان امریکای جهانخوار به تنهایی برای کشتار و نه قوانین زندگی یک ملت در سازمان ملل !!!! حکم صادر میکند انوقت ریس مجلس یک کشور قانون روزمره را تصویب نکند !!!!!!!
    • محمد ملایی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      4 0
      دیگه از حاج قاسم هزینه نکنید تورو خدا.
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 0
      حالا مثلا فلان شخص اقامت کانادا را گرفت حالا کانادا شده بهشت روی زمین ؟؟؟
    • DE ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      چرا عمدا مسائل را قاطی میکنی قانون در مورد همه یکسان است . فرزند و داماد و همسر فرد مسئول براشون قانون جداگانه ما نداریم . متاسفانه بعضی ها چنان حقیرانه و مانند درمانده ها به افراد نگاه میکنند که اگر مثلا ساعتی گرانقیمت دست کسی بود را دزدی و حق خوری مینامد و دقیقا این همان افرادی هستند که خودشان به تنبلی و سستی به جائی نرسیده اند. رانت و دزدی و پارتی بازی خلاف قانون است نه درآمد از راه خلاقیت و قانونی . حتی کمونیستها هم اینقدر حقیرانه و فقیرانه به دیگران نگاه نمیکنند.
  • مبینا IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    29 31
    قالیباف مرد جهادی است و به هیچ عنوان ویژگی های مثبت ایشان قابل کتمان نیست.
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 1
      همین آقای مرتضی تهرانی در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 1
      نباید نیروهای حامی کشور را تخریب کرد.
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 0
      درسته
    • دارابی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 0
      موافقم
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      4 2
      یادمه برج میلاد را غربگراها از زمان کرباسچی شروع کردند بعد چندتا ستون بردند بالا و همینطور سالیان سال معطل مانده بود سال 84 قالیباف شهردار شد در مدت زمان کوتاهی ان را پایان داد مترو و اتوبانهای بسیار کشید جک استراو وزیر خارجه روباه پیر سال 82 همراه یوشکا فیشر و دومنیک دوویلپن بارها میامد تهران تا با حسن روحانی مانع نصب حتی یک سانتریفویژ شوند و قراداد های پاریس امضا کنند او دهه 90 دوباره برگشت و از پیشرفت تهران در این ده ساله ابراز شگفتی کرد انتظار داشت با ان تحریمها شهری مرده و نابود را ببیند ولی قالیباف شاهکار کرده بود
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 1
      مرد جهادی حاج عبداله والی بود که برای رضای خدا کار می کرد نه برای رای اوری
    • DE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 2
      برج میلاد رو احمدی نژاد ساخت و قالیباف فقط سازه های اطرافش رو در هشت سال تموم کرد. دم جفتشون گرم ولی ملاک حال فعلی افراد هست.
    • DE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      خخخخ نوشته برج میلاد را احمدینژاد ساخت عین او بیسواد های شاهپرست که میگن پل اورسک !! را رضا شاخ ساخت .طرف فکر میکنه برج میلاد ساختن یا پل ورسک ساختن شبیه ساختن قاشق چایخوریه .یه تکه آهن بردار بزن توسرش پهن میشه بکِشش دراز میشه میشه قاشق . تازه قاشق چایخوری هم چپ گرد داره و راست گرد.زیادی شیرین شد کمی دور برگردون بزن درست میشه .فوتبالی به سیاست نگاه کردن همینه.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    17 30
    درود بر شرفت كه حرف حق رو زدي قاليباف مديرجهادي كشور و جبهه مقاومت
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      5 1
      در کارآمدی و انقلابی بودن قالیباف هیچ شکی نیست ،اما یکی از وظایف اصلی این افراد مدیریت خانواده خود است .
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      مدیریت یعنی چی؟ چرااز کاه کوه می سازید
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    31 4
    مشکل خرید فرزند از خارج نیست مشکل این است مردم رو‌مجبور به خرید جنس کم کیفیت میکنید و اسمشو میزارید تولید داخل ( برا پر کردن جیب صاحبان خودی این شرکتها ) مشکل طیفی است برا خودش چیز دیگه میخوان برا مردم چیز دیگه میخوان
    • صبا IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      4 10
      حیف از یک جو سواد اقتصادی در مورد حمایت از تولید کنندگان داخلی که بعضی‌ها ندارند
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 12
      اگر ترکیه خارج محسوب می شود پراز کالاهای ایرانی است .جالب است بدانیداقتصاد کشورهای همسایه روآشیل پای ایران می چرخد.
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 5
      انقدر خارج خارج نکنید خارج همین خیابان همین کوچه وهمین ساختمان‌ها وهمین آسمان آبی است .جوبیخود ندهید هیچ خبری نیست دریای شمال وجنوب خودمان خروشان تر از؟آب‌های آنهاست آسمان خودمان زیباتر و آبی تر از آنهاست
    • خراسانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      احسنت
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    13 4
    لایحه حجاب و صیانت و شفافیت چ شد
  • حسین IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    14 0
    کجایی حاج احمد متوسلیان
  • ناراضی وضع موجود IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    28 1
    ماله کشی با سو استفاده از ارزشها
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    22 2
    درباره پسرش چه توجیهاتی دارین؟
  • رضا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    22 2
    حتی یکی از این نواقص در مورد مسئولین نظام اسلامی پذیرفته نیست . بیخودی توجیه نکنید و ماله کشی نکنید . انشالله به حول و قوه الهی یک رئیس مجلس در تراز جمهوری اسلامی انتخاب خواهد شد. نگاهی به تخلفات برخی از مسئولین کره جنوبی بیندازید ببینید با کوچکتر از این تخلفات چه می کنند تازه ادعای مسلمانی هم ندارند.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      4 15
      ماله کشی نیست دفاع از حق است کسی که عمرش را به پای نظام وآبادانی وعمرانی آن گذاشته از لحاظ اخلاقی وشرعی وعرفی صحیح نیست که مورد قهر قرار گیرد
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 3
      هرباغچه ای رو که بگردی بالاخره یه کرمی توش پیدا میشه .
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 0
    تحلیل تناقض حرفها
  • کاظم IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 1
    با آقای سلیمانی همکاری می کرده؟
  • US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 1
    چطوری میتواند برای جامعه تصمیم بگیرد
  • مهدی US ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 0
    خدا رحمت کند شهدا را که آرزوی شهادت می‌کردند
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    چی ؟؟
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 1
    گفتی نمیخواستم وارد این بحثها شوم! کاش نمیشدی!
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 5
      گاهی وجدان بیدار انسان را وادار به حمایت ازحق می کند .به خصوص آن حقی که حامل نارواهای سنگین تهمت شود
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    7 2
    گفتی نمیخواستم وارد این بحثها شوم! کاش نمیشدی!
  • سید محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 0
    کاش آقای زارعی وقت می کرد،یک سری به تقاطع بزرگراه امام علی علیه السلام و خیابان خاوران می زد.
  • محمد IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 1
    ما عادت کرده ایم بزرگان کار بلد رو به دلیل اشتباه کس دیگری در نظر نگیریم ،
  • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 3
    از مخالفان ایشان هستم. وقتی خدا ستارالعیوب هستش،و عیب بیشمار منِ گناهکار رو پوشونده ،چطور اضحار نظر کنم
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      4 1
      عیوب شخصی شما چه ربطی به عیوبی داره که به سرنوشت یک ملت مرتبطه بنده درباره آقای قالیباف نظر خاصی ندارم اما نظر شما هم غیر منطقی بود
  • مهدی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 2
    میگفتی سعدالله خان
  • حسین IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    مدافع
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    بی دلیل نیست
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    10 0
    اگه ایتطوریه پس خدا رفسنجانی رو بیامرزه اونم نمیتونست فایزه و مهدی و عفت و حسین و بروبچ رو راصی کنه.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 0
      خدای ناکرده مگه بچه های آقای قالیباف فتنه انگیزی کردند یا این که برعلیه امنیت ملی قیام کردند .بچه های صاف وساده ،اگرهم کار اقتصادی کرده اند دلیل بر خطای آنها نیست .
  • حمیدرضا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    اظهارنظری نکردن آقای قالیباف؟؟
  • سید فروزان CH ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    5 0
    آخی دلمان سوخت
  • مهدی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 10
    چه بسا سرنوشتی بدتر از میرسلیم و نجفی و روحانی در انتظار جریان رائفی پور و گروهک پرخاشگری است!
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 6
      من صد درصد موافق آقای قالیباف هستم شاید قبل از شناخت چنین دیدی نداشتم. ولی آقای رائفی پور رابه عنوان استاد مطالعات اجتماعی به طور زنده قبول دارم .ولی این که چرا این قدر پاپیچ آقای قالیباف شده اند در عجبم !در مورد آقای قالیباف ومسئولیت هایی که داشته اگر معدل گیری شود از بیست اگر بیست نباشد بالای هیجده می باشد حالا کمتر از دونمره به دلیل محدودیت های موجود واین که خیلی در خصوصی ترین مسائل اظهار نظر کردن یعنی تجاوز به حریم خصوصی افراد ...ویک گروه با یک تیر دونشان می زند هم آقای قالیباف وهم آقای رائفی پور ....ونکته دیگر عدالت آن نیست که همه چیز را جار بزنند وبه خاطر یک غلط دیکته نمره ی طرف را صفر داد
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 2
      اینکه رائفی پور پیگیر شفافیته و چند تا سوال مطرح می‌کنه پرخاشگریه ؟
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 0
      پروفسور مگه رائفی پور سمت داره یا مدیره که سرنوشت امثال میر سلیم براش اتفاق بیافته، در ثانی ایشون مثل بعضی ها یک ریال دزدی نداره همه چیشم شفافه
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 2
      ۰۳:۱۰ تو احتمالا تو دانشگاه امام صادق درس خوندی که همینجوری کشکی نمره بالا و مدرک می دهی. مسئولین اجرائی تو کشور عمدتا نمره اشون از دوازده با ارفاق حساب می شود. البته آقای قالیباف نمره اش دوازده از دانشگاه حسابی وطنی است.
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      واین هم یک ترفند مغرضانه برای حمله به حریم دانشگاه معتبر امام صادق علیه السلام لطفا ترمز کنید پیاده شوید گاماس گاماس باهم بریم . هرکسی که به وظیفه ی خود آشنا باشد ودر حد وظیفه ی خود عمل کند نمره اش عالیست .آقای قالیباف بیست بیست
  • م IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    5 0
    آقای زارعی عزیز ما شناخت دقیقی درباره ی خودشمانداریم
    • مهدیه IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 3
      سلام، خودش مسئول موسسه اندیشه سازان است، در داعا استاد دانشگاه است. چند بار نویسنده برتر شده. کتاب نخلی که سر بر آورد در کیهان ستون نویس است، زندگی ساده ای دارد و دنبال شهادت است.
    • م IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      برادرِمن، عزیزِمن مشرق جان متن کامل رو بگذار چرا سانسور میکنی؟
  • سید فروزان CH ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    5 0
    خیلی‌ها زحمت کشیدند برای انقلاب ولی آخر کار همان شد که شهید متوسلیان گفت .
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 7
      مثلا آخر کار چی کار کرده ؟ دخترش رفته از ترکیه خرید سیسمونی کرده ؟آیا این تجاوز به حریم خصوصی خانواده ها نیست ودخالت بیجا در زندگی شخصی افراد نیست ؟
  • k IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    5 1
    حتی یکی از این نواقص در مورد مسئولین نظام اسلامی پذیرفته نیست
  • آرش IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    چیزی نگفتید. درسته؟؟؟
  • آرش IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 5
    قالیباف به حاج قاسم کمک کرد
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 3
    درود برآقای قالیباف سردار جهادی ،خدابهترین حافظ برای اوست .
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 4
    بیخود برعلیه قالیباف موضع نگیرید یک شخص مردمان وبه معنای تمام دستگیر محرومان بوده تاجایی که توان داشته ومسئولیت داشته. خواهشا با بهانه های من درآوردی و تخم مرغ آب پز کن او را متهم به کار نکرده نکنید
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 3
    رائفی پور خدا حفظت کند و کمکت کند که کار سختی است
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    ۲ - در مورد توقف بعضی لوایح که به دلیل وجود اشکالات صلاح نظام در اصلاح آن ها بود ، وی به صلاح عمل کرد ولی اصلا" نگفت و فشارهای زیاد را بر خود هموار کرد و دم نزد .
  • DE ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 5
    فقط قالیباف میتواند مشکلات این مملکت را درست کند مابقی حرفها مال جریان بنفش است که ملت را با رقص در خیابان داشت به خاک سیاه مینشاند و همچنان دنبال همان نقشه هستند ، اما غافل از اینکه خداست در اندیشه ما ، بگید آمین تا لال از دنیا نروید ،آمین یا رب العالمین
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    همه اینا به کنار رائفی پول و رسایی و.... علم وسوادو کارایی و زحمتی که کشیدن رو یکی بگه تا ما هم بدونیم
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      خودت برو دنبالش
  • محمدایوب IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 1
    خیلی درست بود خدا به فاطمه زهرا سلام الله علیها آنکه برای مردم خدمت میکنه حمایت و هدایت کنه وانانکه خیانت ودزدی وفساد وکارشکنی می کنند را رسوا ودر استخر به اجدادشان ملحق کنه شیخ بنفش
  • باقری IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 4
    سلام، قالیباف در مواقع حساس، در کنار نظام و رهبری بوده.
    • صبا IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 0
      جدی میفرماید؟
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 3
    درود بر سردار عزیز
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      3 1
      آقاي زارعي از شما بعيد بود
  • پسربابام IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    برای تشخیص حق از باطل چه باید کرد؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    دشمنان این مرز و بوم، آقای قالیباف رو تخریب میکنن. باید بدونیم کجا می ایستیم
  • حسن IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    غیر از ارادت ما به آقای قالیباف .ای کاش همین استدلالها را در مورد بچه های آقای هاشمی هم میداشتید
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      فائزه خانم هاشمی واسه خاندان هاشمی آبرو نذاشته جبهه گیری های غلطش درمقابل نظام کلا پراز چالش وحقد وکینه بوده ؛آن شاءالله خدا هدایتش کند اگر جای او بودم برای دین خدا تلاش می کردم
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    واجتنبوا کثیرا من الظن
  • محسن IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    وزیر صنعت را استیضاح کردند بدیل اینکه قیمت خودرو بالا بود خوب چی شد وزیر بعدی اومد گفت قیمت خودرو را باید رها کرد تا خودروساز حالش را ببره! نتیجه افزایش آشفتگی بازار خودرو شد.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 1
    خراب کردن شخصیت ها و مدیران انقلابی و مومن و متخصص و پر کار که اصطلاحا به ان ترور شخصیت میگویند از جمله شگردهای دشمنان اگاه است تا با یک تیر چند هدف را بزنند . 1- این افراد موثر را از صحنه خارج کنند 2- میان جامعه نسبت به مدیران کارامد بد بینی ایجاد کنند 3- نا امیدی را در جامعه رواج دهند 4- احیانا از وارد شدن مدیران انقلابی در صحنه جلوگیری کنند 5- نظام اجرایی را با حذف اینگونه نیروها ضعیف نمایند دوستانو دغدغه مندان انقلاب باید کاملا مراقب باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند . البته ممکن است به هر مدیر انقلابی و مومنی هم انتقاداتی وارد باشد ولی انتقاد با تخریب تفاوت دارد . اگر تقوی و دلسوزی برای نظام و تعقل در میدان بیاید خیلی مشکلات نظام و جامعه و افراد حل میشود .
  • شایان IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    درود بر آقای قالیباف
  • محسن IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    مثلا میشه بگی کی دستور داد لایحه صیانت از فضای مجازی از دستور مجلس خارج بشه؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    مواظب باشیم مسئله شخص اقای قالیباف نیست باید کاملا هشیار باشیم که با هزار حیله و بهانه دشمن نیروهای کارامد و با سابقه و جهادی را از میدان عمل حذف نکند . اگر دشمن موفق شود نیروهای ارزشی را از صحنه حذف کند به مرور زمان نیروهای بی انگیزه و سکولار و حتی ضد انقلاب جای انان را خواهد گرفت .
  • عباس IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 1
    سلام جناب زارعی بنده از هواداران شما هستم و تحلیل های شما را دنبال میکنم لیکن دراین مورد موافق شما نیستم. خداوند در قران میفرمایید ای محمد نماز شب را بر تو واجب کرد ولی بر امتم نکردم. خرید سیسمونی و غیره کار زشتی نیست البته برای مردم عادی ولی برای یک مسول مملکت واقعا فاجعه بار است. در مورد فرزندان پسر هم همچنین. چه زیباست که مسولین رده بالای کشور مراقب رفتار فرزندان شون باشند. مرسی که منتشر میکنی
  • رضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    چی بگم
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    نتیجه ی آراء مردم در انتخاب اخیر و رای دادن به کاندیداهایی با طیفی جدید و متفاوت ، نشان دهنده تغییری شفاف ، گویا و آشکار است
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      از اینکه نصف نظریه ام را درج کردید تشکر می کنم!.
  • دادا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 1
    ممنونم از این بصیرت افزایی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    تخریب شخصیت یک نفر از قتل او هم بدتره
  • یاسر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    عمدا تخریبش کردن
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    احسنت
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    میزان موقیت الان مسئولین هست نه گذشته شان
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    بله درسته آقای زارعی .متاسفانه.
  • DE ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    جریان بنفش دارد کاری را میکند که در زمان قاجار با امیر کبیر انگللیسها کردند تخریب آدمهای مومن وکار بلد ، ببینید کی و کجا سرنخ رائفی پور هم آشکار وبسته به جریان بنفش بیرون میزنه ،
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    یه شومن تمام عیاره
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    من فقط می‌خوام برداشت شخصیم از توییت ها و سخنرانی های آقای رائفی پور رو بگم: ایشون معتقده ریشه بسیاری از فسادها و مشکلات کشور به عملکرد ضعیف مجلس و متحد نبودن نمایندگان و عدم شفافیته
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    حاج قاسم که زبانزد صداقت و ساده زیستی
  • علی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    امثال آقای رائفی پوراگر اهل حرف حساب ومنطقی هستند بدانند.میدان اجرا بسیار بسیار مشکل تر از تریبون سخنرانی وحرفهای زیبا زدن است .کمال طلبی وایده آل خوبه اماواقع بینانه باشه.
    • DE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      به اقای رائفی پور میخوای بگی میدان اجرا سخت تره..سخنرانیهای اقای رائفی پور یکهزارم کارهای اجرایی و عملی نیست
    • DE ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      رائفی به جریان بنفشها وصله بموقع دستش رو میشه
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      ان شاءالله که نیت رائفی پور هم خیر است
  • DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 0
    من دیگه میخواستم تو این سایت نظر نذارم بخاطر اینکه نظرات ضد کشور رو منتشر میکرد نقدای منو نه..من دوتا پیام دادم هیچکدوم منتشر نشده..پیامهایی که برای روشن سازی بود و حرف توهینی نداشت..
  • DE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    بخدا قسم اگه امکانشو داشتم دفتر مشرق رو خراب میکردم
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 2
    نمیگم بهترینه ولی سرجمع حساب که میکنم از قالیباف بهتر نداریم الان در این مقطع زمانی
    • DE ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      بهترینه
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    فکر میکردن کار تمومه!
  • یزدان IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    تمام
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    قالیباف رییس محلس است تمام ...
  • ثامن IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    جناب سعدالله من نظرات شماراقبول دارم /اما در این قسمت نه
  • سجاد NL ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خوبه توجیه های خوبی بود خدا کنه در مقام نقد دیگرانی که با شما زاویه فکری دارند از قبیل روحانی و دار و دسته اش هم همین خط و مشی نقادی رو در پیش بگیریم
  • . IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    دربرابر مدیریت جهادی قالیباف این مسائل که راحب به خانوادشون میگن فاقد اهمیته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس