به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانهای و تبلیغاتی، عباس محمدیان، افزود: پس از راهاندازی سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» با هدف ساماندهی و ارتقای سلامت و قانونمداری فضاهای تبلیغاتی، تاکنون بیش از ۱۲ هزار گزارش مردمی دریافت شده است و هر گزارش پس از بررسی توسط کارشناسان، برای پیگیری به مراجع تخصصی ارسال میشود.
وی با اشاره به اینکه سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» برای رفع چالش محدودیت ظرفیت نهادهای حاکمیتی در اعمال نظارت و جلوگیری از سودجویی و تخلفات احتمالی افراد راهاندازی شده است، تاکید کرد: در چهارچوب سیاستهای دولت سیزدهم و شهید رئیسی، توانستیم مردمیسازی را به عنوان بازوی کمکی وارد عرصه نظارت کنیم.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی گفت: همچنین با هدف ایجاد همافزایی میان سامانه نظارت مردمی بر تبلیغات و استفاده از ظرفیت پیامرسانهای داخلی برای افزایش ضریب نفوذ نظارت عمومی، شناسه کاربری @nezaratbartablighat در #ایتا، #بله، #روبیکا، #سروش_پلاس و ... ایجاده شده است. بر همین اساس همه شهروندان میتوانند علاوه بر سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» از طریق این شناسه در بستر پیامرسانهای داخلی نیز تخلفات تبلیغاتی، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را ارسال کنند.