تصاویر شمال غزه «زشتی» جنایات اشغالگران را نشان می‌دهد

دفتر رسانه‌ای غزه به تصاویر منتشر شده از اردوگاه «جبالیا» که ویرانی گسترده در آن را نشان می‌دهد، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، پس از اعلام عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست از اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال غزه، دفتر رسانه‌ای حماس در بیانیه‌ای به میزان ویرانی بر جای مانده در این اردوگاه اشاره کرد و گفت: «فیلم‌ها و عکس‌هایی که پس از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از اردوگاه جبالیا منتشر شد، زشتی جنایات انجام شده در جبالیا و شهرک بیت لاهیا را نشان می‌دهد».

به گزارش الجزیره، این نهاد در ادامه اعلام کرد که تیم‌های امدادی در طول حملات و همچنین پس از عقب‌نشینی اشغالگران اجساد ده‌ها شهید را یافته‌اند و در حال حاضر جستجو برای یافتن مفقودین در میان آوار خانه‌ها، پناهگاه‌ها، مدارس و بیمارستان‌هایی که از بمباران در امان نمانده بودند ادامه دارد.

مقامات فلسطینی امروز (جمعه) اعلام کردند که نیروهای صهیونیست پس از یک عملیات نظامی ۲۰ روزه که حدود ۷۰ درصد از اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را ویران کرد، سرانجام از آن عقب‌نشینی کردند. گفته می‌شود که در پی حملات متعدد به این اردوگاه که بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، خود اردوگاه و مناطق اطراف آن تخریب شده و صحنه‌های ویرانی آن در حال دست به دست شدن است.

«محمود باسال» سخنگوی دفاع مدنی در شمال نوار غزه می‌گوید: «حدود ۷۰ درصد از اردوگاه جبالیا به طور کامل ویران و ۸۰۰ خانه خراب شده است». به گفته او «اردوگاه دیگر غیرقابل سکونت است؛ چرا که زیرساخت‌های آن نیز به طور کامل تخریب شده است».

رژیم صهیونیستی در حالی که پیش‌تر ادعا کرده بود کنترل شمال غزه را در دست گرفته و دیگر رزمندگان حماس در آن حضور ندارند، در پی رد این ادعاها در اواسط ماه مه مجددا حمله نظامی به جبالیا را آغاز کرد. ارتش اشغالگر اذعان کرده که طی این مدت بیش از ۳۰۰ حمله هوایی به این منطقه پرجمعیت انجام داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 1
    حماس جمع کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس