برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در ایتالیا

آئین سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد با حضور جمعی از شیعیان، ایرانیان و دوستداران انقلاب اسلامی ساکن ایتالیا در مرکز شیعیان امام مهدی (عج) شهر رم برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برگزار شد، محمدرضا صبوری سفیر ایران در ایتالیا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری سفیر ایران در واتیکان و محمدتقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا حضور داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین مختاری در سخنانی سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی را به حضار در مجلس و پیروان آن حضرت تسلیت گفت و یاد امام خمینی (ره) و شهدای قیام پانزده خرداد و رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان او را در حادثه اخیر گرامی داشت.

وی افزود: وقتی‌ تاریخ ادیان در دهه‌های اخیر را مطالعه و بررسی می‌کنیم، دین به عنوان یک پدیده الهی و معنوی در معرض خطرات مختلفی از سوی دشمنان قرار داشت و استکبار تلاش کرد دین ستیزی در بین نسل جوان را گسترش دهد.

سفیر کشورمان، ادامه داد: دشمنان اسلام تلاش‌های فراوانی انجام دادند اما نتوانستند مانع گرایش جوان‌ها به دین شوند، چون دین مخاطبش فطرت انسان است. وقتیکه نتوانستند این کار را انجام دهند به شکل دیگری به تحریف دین پرداختند.

حجت الإسلام والمسلمین مختاری در ادامه، به تشریح ابعاد گوناگون شخصیتی امام راحل (ره) پرداخت و گفت: چه در ایران، چه در نقاط دیگر عالم، کسی احتمال اینکه یک رهبر الهی و معنوی بتواند پیام نو و جدیدی را برای عالم ارائه بکند نمی‌داد، اما امام خمینی (ره) معجره وار پیامی نو را در عالم منتشر کردند و با رهبری خودشان، انقلاب بزرگ را به پیروزی رساندند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، با اشاره به مقام بسیار والای علمی امام راحل (ره) گفت: ایشان یک فیلسوف، در فلسفه صاحبنظر و در عرفان نظری و عملی، انسان ممتازی بود. در زمان خودش بزرگترین مفسر قرآن بود اما فرصت نکرد آن را به پایان برساند.

حجت الإسلام والمسلمین مختاری در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، استمرار و استحکام آن، مرهون عمق تفکر سیاسی و اجتماعی امام راحل (ره) و اشراف وی به تحولات سیاسی و اجتماعی بین المللی بود.

وی گفت: امام (ره) همه این سرمایه‌های بزرگ علمی و وجودی خود را برای نجات و سعادت بشر به کار گرفت و نه تنها برای ایران، بلکه برای همه بشریت راهی نو و جدید ارائه داد.

سفیر کشورمان در پایان با اشاره به استمرار راه امام خمینی (ره) از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ما همه خود را موظف به پیروی از ولایت فقیه و هدایت‌های ایشان می‌دانیم و آرزوی سلامتی برای ایشان می‌کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس