دامی که آمریکا و اسرائیل برای حزب الله پهن کرده‌اند

یک تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه به بررسی دامی پرداخت که آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر حزب الله لبنان قرار داده اند. 

به گزارش مشرق، امین حطیط سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان و کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با پایگاه خبری لبنانی النشره تاکید کرد که حزب‌الله لبنان تصمیم دارد حضور قدرتمند خود را در جبهه پشتیبانیِ جنگ غزه به صورت روزافزون حفظ کند که این راهبرد نیازمند انتقال از یک مرحله به مراحل بالاتر است تا به این ترتیب روند عملیات نظامی حزب الله در جبهه شمالی عادی نشود و اسرائیل هر روز احساس نگرانی بیش از پیش داشته باشد.

حطیط با اشاره به اینکه حزب الله به خوبی این راهبرد را دنبال می‌کند، تاکید کرد که این به معنای خارج شدن کنترل اوضاع از دست حزب الله نیست و این حزب در تمامی عملیات خود روی اهداف متنوع نظامی تمرکز دارد و این حملات را تا بیش از عمق ۱۰ کیلومتری مرزها دنبال نمی کند. لذا حزب‌الله سیاست فشار حد اکثری را دنبال می کند، بدون اینکه به سمت جنگ فراگیر کشیده شود.

این تحلیلگر ارشد لبنانی تصرح کرد که منافع تل‌آویو در این است که جبهه لبنان را به سمت جنگ فراگیر بکشاند تا بتواند آمریکا را وارد این عرصه کند، اما نمی تواند ابتکار عمل را در ورود به این جنگ در اختیار داشته باشد، لذا می خواهد حزب‌الله را تحریک به انجام اقدامات خاص نماید. به همین علت گاهی اوقات شهروندان لبنانی را هدف قرار می‌دهد و مدعی می‌شود که شبه نظامیان را هدف گرفته است.

حطیط در پاسخ به سوالی در خصوص میزان احتمال وقوع جنگ فراگیر در جبهه لبنان تاکید کرد که در هر درگیری نظامی دو حالت وجود دارد، حالت اول تحت کنترل بودن اوضاع است و حالت دوم بروز اشتباه‌های های عملیاتی و محاسباتی است. به نظر می‌رسد هر دو طرف در شرایط کنونی از وقوع اشتباه‌های عملیاتی پرهیز می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    اتحاد گروههای فلسطینی و اعتراضات داخلی صهیونیستها دو عامل اثرگذار در پیروزی جبههٔ مقاومتِ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس