سامانه دفاع هوایی حزب‌الله برگ برنده را از دست اسرائیل خارج کرد

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت که سامانه دفاعی حزب الله لبنان که برای اولین بار رونمایی شد، توانست برگ برنده قوی را که رژیم صهیونیستی با آن لبنان را تهدید می کرد، از دست این رژیم خارج کند.

به گزارش مشرق، رای الیوم با اشاره به غافلگیری مقاومت اسلامی لبنان در فراری دادن جنگنده های رژیم صهیونیستی نوشت: حادثه مهمی در جبهه لبنان رخ داد که طی آن مقاومت لبنان توانست جنگنده های اسرائیلی را از آسمان لبنان دور کند و این تحولی بزرگ در سطح راهبردی از زمان شروع درگیری ها در جبهه لبنان با فلسطین اشغالی است.

این رسانه با اشاره به بیانیه حزب الله در این باره افزود: سامانه دفاع هوایی حزب الله نه تنها توان دور کردن جنگنده ها را داراست، بلکه می تواند با هواپیماهای شناسایی و پهپادها مقابله و آنها را سرنگون کند.

رای الیوم ادامه داد: صحبت از سامانه دفاعی پیشرفته ای است که حزب الله برای اولین بار و به احتمال زیاد عامدانه از توان جدید خود در زمینه دفاع هوایی رونمایی کرد تا برگ برنده قوی را که اسرائیل با آن لبنان را تهدید می کرد، از دست آن خارج کند.

این رسانه اضافه کرد: این برگه برنده مهم، به تل آویو اجازه ویرانی از راه آسمان را می داد، بدون اینکه مانع یا مزاحمتی پیش روی آن باشد.

رای الیوم نوشت: مبالغه و اغراق نکرده ایم، اگر بگوییم که این اقدام حزب الله به تنهایی دلیلی برای بازنگری محاسبات اسرائیل در مورد جنگ تمام عیار با لبنان است.

حزب الله لبنان روز پنجشنبه در بیانیه ای از شلیک موشک های سامانه دفاع هوایی خود علیه جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: رزمندگان ما به سمت جنگنده های دشمن صهیونیست که اقدام به تجاوز به آسمان لبنان و شکستن دیوار صوتی به منظور ترساندن کودکان کرده بود، موشک شلیک و آن را مجبور به فرار به پشت مرزها کردند.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هخامنشی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 0
    ای جووووووووونم این درستهههه حزب‌الله باید زودتر از اینها سگ هاررو چخه میکرد. بااین حرکت خیلی حال کردم دفاع هواییشونو قربون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس