کد خبر 1610971
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
مس رفسنجان

کارشناس حقوقی توضیحاتی را درمورد احتمال سقوط مس رفسنجان در صورت احراز تخلف فساد ارائه کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران و فریبرز محمودزاده، مسئول سابق لیگ دسته اول فوتبال کشورمان تاکنون به دلیل متهم بودن در پرونده تخلف باشگاه مس رفسنجان بازداشت شده‌اند، اکنون این سوال مطرح است که آیا این باشگاه در صورت مسجل شدن تخلفاتش در فصل منتهی به صعود به لیگ برتر، از این رقابت‌ها کنار گذاشته می‌شود؟

رضا شاه منصوری، کارشناس حقوقی فوتبال درمورد این موضوع، اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توانیم به صراحت بگوییم چه اتفاقی درمورد این پرونده می‌افتد زیرا پس از رسیدگی به آن در مراجع ذی صلاح قضایی و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، همچنان هم تحقیقات در جریان است. در نهایت باید دید مراجع رسیدگی‌کننده به کدام اتهام می‌رسند؟ باید دید آیا تبانی در بازی رقم خورده یا شیوه توزیع مسئولیت میان افراد مرتکب در ماجرا.

وی افزود: به این راحتی نمی‌توان گفت آثار و تبعات پرونده چه خواهد بود و آیا باشگاه مس رفسنجان به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند یا فقط یک سری افراد جریمه و محروم می‌شوند؟ باید منتظر اتمام پایان روند تحقیقات قضایی بمانیم.

کارشناس حقوقی در پاسخ به اینکه اگر تبانی و تاثیرگذاری این تخلفات در نتایج بازی‌ها مسجل شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد، تاکید کرد: باید در جریان باشیم روند تحقیقات در چنین پرونده‌هایی محرمانه است و نمی‌توان به قطعیت گفت بابت چه اتهام یا تخلفی قرار صادر شده است اما تصمیم‌گیری درمورد ماجرا پس از احراز تخلف هم برعهده مرجع قضایی است و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم باید درموردش اظهارنظر کند.

شاه ‌منصوری اضافه کرد: اگر احراز شود شخصیت حقوقی مس رفسنجان در این پرونده دخیل بوده، ممکن است سبب سقوط این تیم به دسته پایین‌تر یا اعمال محرومیت‌های کوتاه مدت، بلندمدت و جریمه‌های مالی برای باشگاه شود اما اگر شخصیت حقیقی متخلف شناخته شود، بحث توزیع مسئولیت جدا از شخصیت حقوقی باشگاه است و فرد متخلف هم باید تنبیه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدعلی بونس زاده IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 0
    سلام چرا اینقدر قضییه رو میپیچونید یهویی بگید تخلفی صورت نگرفته چون پول هنگفتی برای پاک کردن صورت مسئله در بین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس