یائیر لاپید: بنی‌گانتس کابینه دیوانه نتانیاهو را ترک کند

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی یائیر لاپید امروز یکشنبه از حزب تحت فرمان بنی گانتس خواست که از کابینه جنگ اسرائیل خارج شود.

به گزارش مشرق، یائیر لاپید از حزب «اردوگاه دولت» به رهبری «بنی گانتس» خواست از «کابینه شکست‌خورده بنیامین نتانیاهو» خارج شود.

وی افزود که «این گانتس است که موجب شده نتانیاهو در جایگاه نخست‌وزیری در این دولت بد باقی بماند. این کابینه دیوانه اجازه ورود کامیون‌های حامل کمک به غزه را می‌دهد و بعد وزرای همین کابینه شبه‌نظامیانشان را می‌فرستند تا جلوی کامیون‌ها را بگیرند».

لاپید تاکید کرد که کابینه نتانیاهو «هیچ هدف سیاسی مشخصی در غزه یا لبنان ندارد. رهبر کسی است که مسؤولیت شکست را نیز بپذیرد؛ نه اینکه فقط به خود ببالد و صرفا دستاوردها را به نام خود ثبت کند».

این در حالی است که قرار بود روز گذشته (شنبه)، بنی‌گانتس خروجش از کابینه اضطراری نتانیاهو را اعلام کند اما پس از اعلام خبر آزادی ۴ اسیر اسرائیلی در غزه پس از هشت ماه جنگ همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی در این باریکه، این تصمیم را به تعویق انداخت و قرار است امروز پس از ارزیابی شرایط درباره ادامه حضور در کابینه اضطراری یا خروج از آن تصمیم‌گیری کند.

عصر دیروز بود که نتانیاهو در پیامی توئیتری از بنی‌گانتس خواست که در شرایط کنونی کابینه جنگ را ترک نکند. «اکنون زمان اتحاد است و نه تفرقه. ما باید در مواجهه با وظایف بزرگی که پیش روی ماست در درون خود متحد بمانیم. من از بنی گانتس می‌خواهم - کابینه اضطراری را ترک نکند».

خروج گانتس از کابینه اضطراری به معنای انحلال این کابینه خواهد بود و وضعیت کابینه اسرائیل به آنچه قبل از جنگ بود باز می‌گردد و شورای جنگ شامل نتانیاهو، وزیر جنگ او یوآو گالانت و رئیس سابق ستاد ارتش بنی گانتز منحل خواهد شد. شورایی که در آن، گادی آیزنکوت فرمانده سابق ستاد ارتش و وزیر امور راهبردی رون درمر در آن به عنوان عضو ناظر حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    به این دعواها دل خوش نکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس