برتری میدانی حزب‌الله در جبهه جنوبی/تل‌آویو در آستانه فروپاشی است

یک کارشناس لبنانی با اشاره به تهدیدات نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان، گفت: درحال حاضر برتری میدانی در نبرد با صهیونیستها در جبهه جنوبی از آنِ حزب الله است.

به گزارش مشرق، در حالی که بیش از هشت ماه از جنگ غزه می گذرد پیشنهاد آتش بس در غزه در روزهای اخیر از سوی طرف آمریکایی مطرح شده است. از سوی دیگر، گمانه زنی هایی در خصوص توسعه جنگ در شمال اراضی اشغالی مطرح شده است.

در همین راستا با «علی عزالدین» نویسنده و کارشناس لبنانی به گفت‌وگو پرداخته شد.

در ادامه متن مصاحبه را می‌خوانیم:

بیش از هشت ماه از جنگ غزه می گذرد و رژیم صهیونیستی با وجود جنایات متعددی که در غزه انجام داده نتوانسته به هیچ کدام از اهداف اعلام شده خود دست یابد. در این میان اخباری از سوی طرف آمریکایی مبنی بر درخواست آتش بس مطرح شده است. به نظر شما چرا آمریکایی ها به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی این روزها به دنبال آتش بس هستند؟

تاریخ معاصر تاکنون شاهد تنش و تناقضات سیاسی در دیپلماسی جهانی همچون روزهای اخیر نبوده است. پس از سقوط تمامی قوانین و توافقات بین المللی و منشور حقوق و آزادی‌های بشر در غرب، جنبش‌های مردمی و دانشجویی ظهور کردند، جنبش‌هایی به دنبال تحریم گسترده رژیم صهیونیستی هستند.

کاری که صهیونیست‌ها در زمینه نسل کشی در غزه انجام دادند، با نابودی مدارس و دانشگاه‌ها همراه بود. در مورد تخریب بیمارستان‌ها، کشتار افراد حاضر در آنها و هجوم نیروهای صهیونیستی به مراکز درمانی، باید گفت که این یک اقدام افراطی است که به هیچ وجه با کنوانسیون‌های بین‌المللی در مورد لزوم محفوظ بودن کادر پزشکی مطابقت ندارد.

اخبار مکرر آتش بس به موضوعات زیادی مرتبط است که برخی از آنها مربوط به فشارهای داخلی صهیونیست‌ها، فشار چپگراها و فشار خانواده‌های اسرای صهیونیست است و برخی نیز مربوط به فشارهای خارجی است. درحال حاضر، مقاومت حاکم میدان است از این روی، امکان برقراری آتش بس جز با توجه به شرایط مقاومت فلسطین وجود ندارد.

این روزها با رخ داد عملیات‌های بزرگ حزب الله در اراضی اشغالی گمانه‌ زنی‌ هایی در خصوص توسعه جنگ بزرگ در جنوب لبنان و اراضی اشغالی از سوی برخی محافل خبری و رسانه‌های صهیونیستی مطرح می‌شود. نظر شما در این خصوص چیست؟

امروز بزرگترین معضل برای اسرائیل، در شمال، جبهه جنوبی لبنان است. ویرانی‌های ایجاد شده توسط ارتش صهیونیستی در روستاهای جنوب و حملات مکرر آن به غیرنظامیان، با ترسیم معادلات بسیار دقیق و هدف گیری دردناک توسط حزب الله لبنان مواجه می‌شود. آنچه از عملیات‌های حزب الله اعلام می‌شود برای ناظران تعجب آور است، زیرا این عملیاتها ضربات دردناکی به دشمن صهیونیستی وارد آورده اند.

در صورت وقوع جنگ فراگیر علیه لبنان به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار صهیونیست‌ها است؟

صهیونیست‌ها می‌دانند که در هر جنگی با جبهه لبنان، با سناریوی هفتم اکتبر جدید و بزرگ، گسترده و نهایی مواجه خواهند شد. آنچه که ما ملاحظه می کنیم این است که رژیم صهیونیستی درحال فروپاشی است. کابینه کنونی در اراضی اشغالی، رژیم اشغالگر را به سمت پرتگاه هدایت می‌کند. افزون بر این، نباید این مسأله را نیز فراموش کرد که علاوه بر ضربات دردناک حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی، مقاومت عراق و یمن نیز خسارت های اقتصادی فراوانی به تل آویو وارد آورده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس