کد خبر 1612096
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
۱۸۹ کشته و مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان در سواحل یمن

واژگونی قایق حامل پناهجویان آفریقایی در نزدیکی سواحل یمن ۴۹ تن را به کام مرگ کشاند.

به گزارش مشرق، بحران پناهجویان به مسئله‌ای جهانی تبدیل شده که طی آن سالانه صدها هزار مهاجر با هدف یافتن زندگی بهتر اقدام به عبور از مسیرهای سخت به امید رسیدن به کشورهای ثروتمند می‌کنند. با این حال، گاهی این مسیرها به جای سعادت، جان پناهجویان را می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) اعلام کرد درپی واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل یمن دستکم ۴۹ پناهجو جان باخته و ۱۴۰ تن دیگر مفقود شدند.

در بیانیه این نهاد آمده است: این قایق که از سومالی حرکت کرده و به دنبال رسیدن به کشورهای حوزه خلیج فارس بود حامل بیش از ۲۶۰ پناهجو بوده است. اتباعی از اتیوپی و سومالی در این قایق بوده اند.

این بیانیه می‌افزاید: این قایق در نهایت در نزدیکی شابوه یمن دچار واژگونی شد. در میان کشته شدگان ۳۱ زن و شش کودک قرار دارند. تراژدی اخیر بار دیگر اهمیت توجه اضطراری بر بحران پناهجویان و ایجاد اطمینان از ایمنی مسیر حرکت آنها را نشان داد.

این نهاد می‌گوید از سال ۲۰۱۴ تاکنون یک هزار و ۸۶۰ پناهجو که از شرق و شاخ آفریقا به دنبال رسیدن به کشورهای خلیج فارس به امید زندگی بهتر بوده اند، جان خود را در دریا از دست داده اند. تنها در سال گذشته میلادی ۹۷ هزار پناهجو از کشورهای آفریقایی وارد یمن جنگ زده شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    تنها در سال گذشته میلادی ۹۷ هزار پناهجو از کشورهای آفریقایی وارد یمن جنگ زده شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس