کد خبر 1613190
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
پیشتازی ۲ درصدی ترامپ از بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با ۲ درصد اختلاف همچنان از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا جلوتر است.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با ۲ درصد اختلاف همچنان از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا جلوتر است.

این نظرسنجی توسط رویترز/مرکز ایپسوس نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از رأی‌دهندگان در صورتی که انتخابات همین امروز برگزار شود به ترام‍پ رأی خواهند داد و ۲۹ درصد گفته‌اند که بایدن گزینه مدنظر آنها خواهد بود.

حدود ۲۰ درصد از رأی‌دهندگان گفته‌اند که هنوز فردی را به عنوان نامزد مدنظر خود انتخاب نکرده‌اند.

این نظرسنجی بار دیگر بر نامحبوب بودن هر دو گزینه انتخاباتی آمریکا تأکید دارد. پیش از هم نتایج یک نظرسنجی نشان داده بود که بیش از نیمی از طرفداران بایدن برای مخالفت با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، به او رای می‌دهند.

این نظرسنجی که توسط شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو انجام شد نشان داد ۵۴ درصد طرفداران بایدن برای مخالفت با رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۵ نوامبر به او رای می دهند که این رقم ۷ درصد بیشتر از ماه مارس است.

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی درباره اینکه رای دهندگان تصمیم خود را از طریق همه پرسی و یا با یک انتخاب، اتحاذ کرده اند، تاثیر مهمی بر انتخاب آنها داشته است. بر این اساس، از بین افرادی که این انتخابات را به عنوان قضاوتی در مورد ترامپ می دانند، ۶۶ درصد به بایدن می دهند و تنها ۳۴ درصد به ترامپ رای می دهند. در عین حال، زمانی که رای دهندگان این انتخابات را قضاوتی در مورد بایدن بدانند، ۶۶ درصد به ترامپ و تنها ۳۴ درصد به بایدن رای می دهند.

همچنین در شرایطی که رای دهندگان این انتخابات را مقایسه ای بین دو نامزد بدانند، ۵۳ درصد به ترامپ و ۴۷ درصد به بایدن رای می دهند.

در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود ۷۰ سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می شود. در همین حال در جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور در ۵ ایالت کلیدی از ۶ ایالت کلیدی با اندکی اختلاف پایین‌تر از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس