کد خبر 1613269
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
.

ائمه جمعه سراسر کشور روز جمعه ۲۵ خرداد در پشت تربیون های نماز جمعه به مسائلی چون انتخابات ریاست جمهوری و حج تمتع و ... پرداختند که در ادامه برخی از اظهارنظرهای انتخاباتی را می خوانید.

به گزارش مشرق، اهم صحبتهای انتخاباتی ائمه جمعه برخی از شهرهای در ادامه می خوانید:

آیت الله خاتمی خطیب جمعه این هفته تهران اظهار کرد:« درخواست ما از کاندیداها طبق فرمایش مقام معظم رهبری این است که از توانمندی و ظرفیت خودشان سخن گفته و نخواهند با تخریب دیگران بر سبد رای خود اضافه کنند.

خاتمی با تاکید بر اینکه کاندیداها وعده های قابل اجرا بدهند، یادآور شد: کاندیداها طرح ها و ایده هایی بدهند که قابل اجرا در زمین باشد. وعده سبز دروغین برای کسب رای ندهند و آن چه را می‌توانند بگویند.کاندیداها نخواهند با سیاه نمایی علیه نظام رای بدست آوردند؛ شما می خواهید در سبد نظام انتخاب شوید بعد می‌خواهید علیه نظام بدگویی کرده تا رای جمع کنید؟ این درست نیست.»

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید حاکم خادم و پایبند به ارزش‌های قرآنی و معنوی باشد، گفت: او باید اخلاص در عمل داشته باشد و برای خدا به میدان بیاید.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با تاکید براینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید از تخریب همدیگر پرهیز کنند، گفت: تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری بر مدار شرع و اخلاق باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اصلح کسی است که ادامه دهنده مسیر خدمت و گفتمان تولید ثروت و قدرت برای کشور باشد، گفت: در مردم سالاری دینی فضای انتخابات باید به سبک اسلامی و به دور از منازعات سیاسی باشد.

آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان گفت: نامزدهای انتخاباتی همدیگر را تخریب نکنند، به همدیگر توهین نکنند، هر کس از هنر خود بگوید و هر مسئول ستادی که در حال فعالیت است از توانایی و هنر همان نامزد بگوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امام جمعه بجنورد گفت: مردم به کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری رای دهند که اخلاق را رعایت می‌کند و اخلاق محور است.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز گفت: تبلیغات انتخاباتی بزرگترین آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی امت اسلامی است و باید مورد توجه کاندیداها و هوادارانشان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به نزدیک بودن عید سعید غدیر خم گفت: برنامه های شاد و مفرح بدون گناه و همراه با معرفت افزایی نسبت به امام زمان (عج) برگزار شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم در تبلیغات اخلاق را رعایت و از تخریب رقیب پرهیز شود.

حجت‌الاسلام قاسمعلی لیوانی امام جمعه موقت گرگان گفت: نامزدهای انتخاباتی باید از تخریب یکدیگر به شدت خودداری کرده و به بیان برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود بپردازند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: بصیرت شما مردم، مشکلات این کشور را در هر برهه و بحرانی حل خواهد کرد. در طول این ۴۵ سال، هر جا شما در وسط صحنه بودید، نه تنها مشکلی ایجاد نشد بلکه چالش‌ها حل و فصل شد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعە سنندج گفت: ریشەکن کردن فقر، توجە بە معیشت و رفع مشکلات اقتصادی، توجە بە مناطق محروم، توجە بە اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان از جملە موارد مهمی است کە رئیس‌جمهور آیندە باید بە آن توجە داشتە باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهور تأکید کرد: رئیس جمهور منتخب باید آگاه و پرتوان باشد و در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه تلاش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    1 0
    ۴۵ ساله به همه توصیه کردید و وضع مردم وکشور این است کاش توصیه نمی کردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس