کد خبر 1610470
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
کاندیدهای راست جمهوری

کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی از لزوم رعایت اخلاق از سوی نامزدهای ریاست جمهوری گفتند.

به گزارش مشرق، تعداد و ترکیب نامزدهایی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند از شکل‌گیری رقابتی جدی در انتخابات خبر می‌دهد که هم فرصت است و هم تهدید. همه کاندیداها و هواداران‌شان باید به یاد داشته باشند که ادب مرد به زِ دولت اوست.

با آغاز رقابت‌های انتخاباتی، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی از نامزدهای حاضر در انتخابات و هواداران آن‌ها خواستند به جای تخریب یکدیگر به ارائه برنامه‌ها و معرفی توانایی‌های خود بپردازند. کاربران اذعان داشتند بی‌اخلاقی‌کردن در انتخابات و تخریب رقبا خلاف رویه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی است و قطعاً موجب خواهد شد برکت از میدان خدمت برود. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

علی شمخانی:

تعداد و ترکیب نامزدهایی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند از شکل‌گیری رقابتی جدی در انتخابات خبر می‌دهد که هم فرصت است و هم تهدید. همه کاندیداها و هواداران‌شان باید به یاد داشته باشند که ادب مرد به زِ دولت اوست.

علی چاهخوزاده:

‏شما کاندیدای مورد نظر خودتون رو اگر بلدید هنرمندانه تبلیغ کنید، اقبال عمومی داشته باشن رأی میارن، والا نیازی نیست بقیه رو تخریب کنید، البته که اکثریت تخریب‌ها که به اسم نقد و تبیین بیان گفته میشه، صرفاً به خاطر نداشتن رأی کاندیدای خودتون و ترس رأی‌آوری رقیب است.

سیدامیرحسین هاشمی

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در رقابت‌های پیش روی انتخابات نامزدها اخلاق حاکم باشد. تهمت‌زدن، لجن‌پراکنی‌کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، بلکه به آبروی ملی لطمه می‌زند.» این روزها عیار ولایتمداری دوستان، روشن خواهد شد. ببینیم چند روز می‌تونیم به جای بدگویی از دیگر کاندیداها، از کاندیدای مدنظرمون حمایت کنیم یا خیر.

علی آذین:

روی صحبتم با دوستان جریان انقلابی است. دست از تخریب همدیگر بردارید. صبور باشید تا ببینیم چه کسانی تأییدصلاحیت می‌شوند، آن وقت در جریان انتخابات و مناظرات می‌توان به جمع‌بندی رسید. برنده این تخریب‌ها قطعاً جریان غرب‌گرا خواهد بود که یکجا نشسته و فقط شاهد دعواهای ماست. نگذارید سال ۱۳۹۲ تکرار شود.

مهدی کشت‌دار:

‏رهبر معظم انقلاب در مرقد امام راحل از اخلاق گفتند، از لجن‌پراکنی‌نکردن، از رفتارهایی که به آبروی ملی لطمه می‌زند، از اینکه انتخابات ریاست جمهوری صحنه رقابت برای خدمت به مردم است و صحنه کش‌وواکش به دست آوردن قدرت نیست، ببینیم آقایان چه می‌کنند و این توصیه‌ها را چگونه به کار می‌گیرند.

بنت‌الهدی قلیزاده:

با تخریب کاندیداهای دیگر، کاندیدای شما محبوب نمی‌شود! به جای تخریب کاندیدای دیگران از محاسن و شایستگی‌های کاندیدای خود بگویید و تبلیغش کنید! و شما کاندیداهای محترم این را بدانید که تخریب طرفداران، پای شما نوشته می‌شود، پس سعی کنید رفتارهای طرفداران خود را از همین ابتدا مدیریت کنید!

سینا توکلی:

ان‌شاءالله در سایه ‎مشارکت پرشور آرای بالای ملت و ‎حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس‌جمهوری «پُرکار» «فعال» «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده می‌شود و ضمن پرشدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

جواد تاجیک:

کاندیدای مدعی ولایتمداری، ملزم به رعایت ‎اخلاق انتخاباتی است و باید به نزدیکان و رسانه‌های وابسته خود هم تفهیم کند که علیه دیگران لجن‌پراکنی نکنند. اگر نتوانست و نشد یا دروغگو و ریاکار است یا بی‌عرضه و ناتوان از اداره اطرافیان، هر کدام که باشد برای اداره کشور نامناسب است.

امیرحسین پیوندی:

در رقابت سیاسی و انتخاباتی در نظام اسلامی، هیچ چیز مهم‌تر از رعایت اخلاق و شرع نیست... راهبردی که طرفداران بعضی از نامزدها در تخریب یکدیگر پیش گرفته‌اند، بیراهه است... بهتر است به جای زدن برچسب قدرطلبی به بقیه از برنامه‌ها و تخصص نامزد خود سخن بگوییم؟! ‎#تخریب زودهنگام

ن. سلمان‌رود:

عزیزان! طرفدار چند تا کاندیدا هستید، دشمن خونی که نیستید! قرار شد مثل ‎شهیدجمهور اخلاق رو رعایت کنیم. نه تهمت بزنیم، نه تخریب کنیم، نه به شایعات دامن بزنیم. پس چرا هنوز هیچی نگذشته اخلاق قربونی شد؟!

سعید ساداتی:

نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری! سلام‌علیکم، در مناظرات انتخاباتی و ایام تبلیغات، لطفاً شرف داشته باشید و اخلاق را رعایت کنید. پیشاپیش از مساعدت و همکاری شما سپاسگزارم؛ و من‌الله‌التوفیق.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 10
    اصلاح طلبان که مردانگی ندارند و ادبشان هم مرده است. پس بنویسید که داشتن مردانگی و جوانمردی، به زِ دولت داشتن.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      2 2
      می دونی منظور از ادب ی که آقایان میگن چیه؟ این ادب یعنی ضعف ها را نقد نکنید
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      1 4
      اصلاح طلب نقاط قوت هم داره
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      1 0
      رعایت ادب از نظر شما یعنی نگفتن اختلاس ها و مشکلات. کلا معنی کلمات توی ذهن شما با ذهن مردم متفاوته
    • US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      1 0
      محمود احمدی نژاد و زاکانی مطمئنا اصلاح‌طلب نیستن
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      حالا از کنده شما چه دودی بلند شده تورم پشت تورم گرانی و عدم ازدواج جوانان از غول گرانی گرانی وحشتناک مسکن خوراک پوشاک مداوا ووو پیر شدن جوانان موذب بدون ازدواج دست آورد دولت رییسی غیر از این چیزی نبوده و مشگلی حل نشده گرچه خدایش رحمت کند اینها جواب دارد بده اگر مشرق نیوز عدالت را رعایت کند و چاپ کند
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      اختلاس و مشکلات که توسط همین اصلاحاتی های بی ادب بی خاصیت، ایجاد شده و اتفاقا دولت انقلابی جلو این مفسدین را گرفته.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 4
    بی ادب محروم ماند از لطف رب
  • محسن IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    11 5
    دولت روحانی آن قدر گند زده و فساد و خیانت داشته عیچ کس مسئولیتش به عهده نمیگره جهانگیری گفته من روحانی نیستم لاریجانی گفته من ربطی به دولت قبلی ندارم احتمالا از خود روحانی هم بپرسی میگه من حسن فریدونم روحانی نمیشناسم😆😆😆😆😆
    • محاکمه روحانی اوجب واجبات IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      1 1
      از شمال تا درب کاخ منزل حسن روحانی :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    10 4
    فساد کاندیاداها و فرزندانشون باید گفته بشه تا مردم اگاه بشن و بشناسن شناساندن نقاط سیاه یک کاندید تخریب نیست
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 4
      آن چیزی که باید گفته بشه رو گفتند مدام به سمت تکرار مکررات و پر رنگ کردن مسائل تخریبی رفتن، یعنی هنوز درگیر با هوای نفس و بعضاً بافته های ذهنی خودمون هستیم.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 4
      لطف کنین دست آورد های این جماعت بدون فساد رو هم بنویسید
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    4 5
    لعنت خدا بر آن مرد بی ادب و بی شرف
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    6 3
    این بیت یا ضرب المثل،:(ادب مرد به ز دولت او) در مورد کاندیداهای غیر انقلابی و غربگرا اصلا مصداق ندارد، چونکه آنها هیچکدام از این 3 ویژگی، دولت و ادب و مردانگی و شرافت ندارند.که هیچ در انسانیت وآدم بودن آنها هم شک داريم.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    7 3
    پس دولت تشکیل ندین ثبت نام کنندگان بفرستین ادبستان
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    6 1
    چیه میترسید باز دست هم دیگه رو،رو کنن!!!
  • امیر IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    6 2
    آقای شمخانی از ادب پسرش هم می گفت و از وضعیت مالی خودشان
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      4 1
      مثل اینکه مملکت قحط الرجاله
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    3 0
    انشاالله بنده تصمیم دارم به کاندیدایی که دیندار واقعی باشه( و نه در ظاهر تظاهر کننده به دین ولی در حقیقت قدرت دوست و فریبکار ) رای بدم، چون کسی که دینداره فقط یکی از فاکتوهایش همین ادب، تقوا و خداترسی هست و چنین شخصی می‌تونه به جامعه خودش واقعا خدمت کنه ، کسی که از سید مظلومان حداقل یکی دو پله کمتر باشه، نه دهها پله........
  • کاظم IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    2 3
    میخواین به اسم اخلاق کاندیداها دلار ۷۰ تومنی رو نقد نکنند؟ کور خوندید. شورای نگهبان همین الانم آب پاکی رو ریخته رو دست اونایی که فک می کنن بازم خودشون یکه تاز انتخابات خواهند بود
  • محمدایوب IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 3
    ادب از که آموختی از شیخ بنفش پررو بی حیا ادب یعنی همتی در مقابل دوربین انگشت جوهری خود را با تف واب دهان پاک کرد آنوقت این گوسفند می خواهد برود سازمان ملل حرف بزنه
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    کرباسچی نقدی بر شرکت داوطلبان داشته که واقعا به حق نقد کرده واقعا سخنان خوبی و انتقادات واقعا روشن‌فکرانه ای را بر کاندیداها بیان کرده همانند شرکت طماع گونه قالیباف
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      کرباسچی هنوز داغ رشت الکتریک به دلش مونده خب!
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بنده خدا شاعر اگر میدانست شما دولت او را که به معنای مکنت و توانایی و ثروت است با دولت دو جناح بی خاصیت مترادف می کنید دهنش را گل میگرفت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس