به گزارش مشرق، یکی از فعالان فضای مجازی در صفحه خود در ویراستی نسبت به اظهارات پزشکیان واکنش نشان داد و نوشت:

نمودار صندوق بین المللی پول میگوید، نسبت بدهی دولت به حجم اقتصاد ایران ، در طول ۳ سال دولت شهید جمهور از ۴۸.۳٪ به ۳۰٪ کاهش یافته است.

نکته قابل توجه دکتر پزشکیان ، این که طبق همین نمودار، در ۸ سال دولت روحانی ، این شاخص مهم، از ۱۳.۶٪ به ۴۸.۳٪ افزایش بیش از۳برابری داشته است.

نکته‌ای قابل توجه درباره نسبت بدهی دولت به حجم اقتصاد ایران خطاب به پزشکیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فاطمه IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    13 0
    کاش اینو توی مناظره نشون بده
    • حفره های اقتصاد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      9 0
      هلدینگ خلیج فارس ، بزرگترین و ثروتمند ترین مجموعه پتروشیمی ایران است . ( به روایتی معادل شصت درصد از کل پتروشیمی ایران است . ) ..... بر اساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی بورس ، سهم شركت ملي صنايع پتروشيمي ( به عبارتی سهم کل مردم ایران ) از هلدینگ خلیج فارس ، برابر هفت درصد ، اما سهم صندوق بازنشستگی کارکنان نفت ( یعنی مجموع مالکیت دو شرکت : تابان فردا + شرکت اهداف ) از هلدینگ خلیج فارس ، برابر سی درصد است . . . متوجه میشوید .... سهم کل مردم ایران ، هفت درصد . . . سهم صندوق بازنشستگی نفت ، سی درصد !! ..... ریشه کسری بودجه و تورم ، در این حفره های وحشتناک ملی است !! ..... این تبانیها و تاراجهای بزرگ صنایع و معادن بی نظیر دولتی است که این چنین دولت و مردم را گرفتار جیب خالی و تورم کرده است !! ...... نمایندگان ، کارشناسان ، دلسوزان ، اساتید محترم اقتصاد و مسنولان لطفا این فجایع اقتصادی را درک کنید !! ..... و در جهت اصلاح آنها و کاهش فشار بر مردم مظلوم ایران تلاش نمایید !!
    • فاطمه IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      8 0
      اصلاعات کاملی بود مرسی.حالا باید پرسید چطوری دختر پزشکیان توی پتروشیمی رفته
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      4 0
      همسایه ما بازنشسته نفت هست هفته ای دوبار شرکت نفت از رستورانهای خوب مشهد برا خودش و خانواده انواع غذای گران قیمت میاورند پارسال هم کوبید یک ساله شش طبقه ساخت تازه این دو قلم را ما در همسایگی میبینیم جاهای دیگر سفر ها و ......... انها چه خبر است خدا داند
  • حامد IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    14 1
    دولت روحاني از جيب دولت رئيسي هم خرج كرده بود. الان كه رئيسي در راه خدمت جان خود را فدا كرده دوباره زبان بازن كردن و باي رسيدن به قدرت دندان تيز كردن
  • US ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    1 9
    آخر سر نقدینگی از نظر شما جبهه انقلاب خوب است یا بد!
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      7 1
      ۷:۵۴ جواب کامل در همان برنامه داده شد ولی چون تو مرضت چیز دیگری هست نمی‌فهمی پس در جهل مرکب خواهی ماند و از غصه خواهی ترکید
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    2 10
    دولت روحانی هم اوارهای دولت احمدی نژاد را بر میداشت
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      7 0
      منظورت از آوار چند ده تن طلا و دهها میلیارد دلاری که روحانی به امثال تو و دیگر جانی ها داد هست دیگه؟ خ.ر.یت امثال تو فوق کهکشانی هست
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      4 0
      روحانی تا حالادو کیلو با رو برنداشته چطور اوار احمدی نژادو برداشت سلطان لم دادن با سلطان دماغ
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      1 0
      آره باده برابر کردن همه چی،سادگی امثال شما نوبره
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    7 0
    دروغ ها شروع شد،،، دروغ ها و حرف های طلبکارانه فریبکارانه ،و فرار رو به جلوی ظریف را دیدید؟... مردم توروخد ا گول نخورید، توروخدا فجایع 8 ساله را فراموش نکنید... ظریف عوامانه داد و فریاد کرد، و چند خط خطی به اصطلاح، آمار برای تورم نشان داد، چرا هیچ وقت ظریف حاضر به مناظره نشد، چون می دانست تمام این حرف ها و آن به اصطلاح خط خطی ها که نشان داد، مستد ل، مستند و آماری محکوم است امثال ظریف فقط با یک سویه حرف زدن و دلایل عوام فریبانه مثلا فرض می کند پیروز است... مردم به خاطر رضای خد ا هوشیار باشید و فراموش نکنید...
  • BE ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    5 0
    کار بانک جهانی این است که کشورها را بدهکار کند تا بعدا آنها را دوشیده و با اعمال سیاست های کثیف برای تصاحب بانک مرکزی ادمه مسیر دهد !
  • تهران نابودگر بودجه !! IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    5 0
    رشد قارچهای سمی در تهران ><>><> خودزنیهای بزرگ ملی !! ><<>< چرا اقتصادمان به اینجا رسیده ؟! ..... یکی از دلایل تضعیف اقتصاد .... افزایش کسری بودجه ... و تورم .... تحلیل شدید منابع عمومی است !! ..... رشد سرطانی بخش غیرمولد در تهران !! ::::: شناخت علل کسری بودجه دولت مهمترین موضوع در کاهش تورم است . ::::: یک فاجعه بزرگ و عجیب در اقتصاد اینکه ، طی سه دهه اخیر ، ستاد و دفاتر بسیاری شرکتهای دولتی و غیر دولتی از شهرهای اصلی به تهران آمده و بعنوان یک بخش غیرمولد و هزینه زا ، هر روز مانند غده سرطانی از لحاظ فضا و پرسنل سفارشی بزرگ میشوند :::: اما در طرف مقابل، صنایع و معادن ارزشمند دولتی، همان صنایع و معادنی که مولد و ثروتساز برای خزانه دولت (مردم) هستند ، با قیمتهای ارزان به ویژه خواران و حیات خلوتهای خصوصی واگذار شده است . :::: فاجعه بسیار بزرگی است و یکی از ریشه های تورم این سونامی اقتصادی است .
 :::: یعنی کوچک شدن بخش مولد و ثروتساز دولت ، همزمان بزرگ شدن سریع بخش غیرمولد در تهران ::: که نتیجه آن در کنار سایر عوامل ، کسری بودجه دولت و تورم زایی بوده است . :::: چاره کار چیست ؟!! ...... ایجاد روند معکوس .... کوچک سازی بخش غیرمولد .... تقویت بخش مولد اقتصاد !! :::: تکثیر قارچهای سمی تهران ، عامل مکیدن خون اقتصاد است !! ::::: قارچهای سمی تهران را ریشه کن کنید تا اقتصاد جان بگیرد !!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    0 3
    چرا روسیه از اومدن پزشکیان دستپاچه شده؟
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    2 2
    اگر کسری بودجه عامل تورم است، چرا کسری تریاد دلاری بودجه امریکا در ان کشور تورمی ایجاد نمیکند؟
    • BE ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      4 0
      زیرا به عنوان ذخیره ارزی بسیاری از کشورها استفاده می شود و به عنوان وسیله ای برای بسیاری از معاملات تجاری استفاده می شود....و پشت همه اینها، اسلحه هست !!!
    • اندازه اقتصاد امریکا !! IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      4 0
      با سلام .... اولا - عدد کسری بودجه و بدهی کشورها به نسبت اندازه اقتصاد آنها بسیار مهم است . اندازه اقتصاد امریکا و تولید ناخالص داخلی آن ، بسیار بزرگتر از ایران است . ::::: ثانیا - هژمونی و اعتبار دلار در جهان باعث ذخیره هزاران میلیارد دلار در بانکهای مرکزی دیگر کشورها و نیز در حساب و جیب صدها میلیون نفر از مردم جهان شده است که از آن در مراودات مالی و مسافرتهای خود استفاده میکنند. و این موضوع مثل این است که دولت امریکا ، هزاران میلیارد دلار وام بدون بهره از کل جهان گرفته باشد .
    • هادی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      0 6
      چون کشوردموکراسیست و کارشناسان اقتصادی اقتصاد را پیش میبرند نه امثال فواد یزدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس