لاوروف: از گفت‌وگوی پایدار با طالبان حمایت‌ می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت نظر غالب در سازمان پیمان امنیت جمعی، انجام گفتگوی اساسی با مقامات کنونی افغانستان در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد نظر غالب در سازمان پیمان امنیت جمعی این است که درباره مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم باید با مقامات کنونی افغانستان گفتگوی اساسی صورت گیرد.

وی به اسپوتنیک درباره مسائل مطرح شده در سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: به تهدیداتی اشاره کردم که از افغانستان سرچشمه می‌گیرد و گروههای تروریستی و ساختارهای وابسته به آنها مانند داعش همچنان در آنجا حضور دارند.

لاوروف پس از نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشت: به طور عموم ما از ایجاد یک گفتگوی پایدار، دائمی و اساسی با هدف اجرای پروژه‌های ویژه با طالبان که افغانستان را کنترل می‌کند، حمایت می‌کنیم.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز پیش‌تر با اظهار اینکه مسکو به طالبان در آموزش نیروهای ضد تروریسم کمک می‌کند، گفته بود: طالبان شریک همه کشورهای منطقه در مبارزه با داعش است.

وی تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس از طریق سرویس‌های ویژه و نیروهای نیابتی، از داعش و شماری دیگر از گروه‌های تروریستی پشتیبانی می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس