دعوت رئیس طالبان از کشورها جهت مقابله با جنایات رژیم اسرائیل

رئیس طالبان با انتشار پیام مناسبتی در آستانه عیدقربان با اشاره به شرایط فلسطین، از کشورهای جهان دعوت کرد تا برای جلوگیری از حملات و جنایات رژیم صهیونیستی وظیفه خود را انجام دهند.

به گزارش مشرق، «ملاهبت الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی اعلام کرد حملات و مظالم صهیونیست‌های اسرائیلی در غزه و سایر مناطق فلسطین علیه کودکان، زنان و مسلمانان مظلوم را بار دیگر به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: از کشورهای جهان نیز می‌خواهیم تا برای جلوگیری از جنایات بزرگ و مظالم وحشیانه رژیم اسرائیل، وظایف خود را به درستی انجام دهند.

رئیس طالبان همچنین در این پیام عیدانه اظهار داشت با حاکمیت امارت اسلامی حقوق شرعی تمام اتباع افغانستان تامین و محفوظ است و گام‌های مهمی در امنیت، بازسازی، کشاورزی، آبیاری، جاده سازی، استخراج معادن و سایر بخش‌ها برداشته شده و درحال اجرا است.

ملاهبت الله در این پیام از سرمایه‌گذاران و تاجران افغانستان خواست تا در پیشرفت و ترقی این کشور سهیم شوند.

وی ضمن بر شمردن فعالیت‌های حکومت طالبان در کمک‌رسانی و توجه به افراد بی‌بضاعت خطاب به مقامات حکومتی گفت مسئولان باید کارها را به طریق احسن و فوری انجام دهند و با مردم برخوردی نکنند که بیگانه شمرده شوند.

رئیس طالبان در ادامه اظهار داشت از نظام اسلامی باید حراست کرد زیرا به قیمت خون شهدا به دست آمده است.

وی ضمن ابراز تاسف از جاری شدن سیل و سایر بلایای طبیعی در افغانستان گفت ادارات مربوطه باید در راستای نجات و خدمت به آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

ملاهبت الله با اشاره به پناهجویان بازگشته به افغانستان نیز خاطرنشان کرد امارت اسلامی در بخش‌های تثبیت، حمل‌ونقل، بهداشت و سایر عرصه‌ها به پناهجویان اخراج شده در حال کمک هستند و توزیع زمین نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس طالبان در انتها ابراز امیدواری کرد که مردم افغانستان اعیاد را با استقلال و امنیت کامل گرامی بدارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 2
    جناب هبت الله خودت دستت به خون شیعیان مظلوم افغانستان آلوده ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس