کد خبر 1616137
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
باران موسمی

باران‌های موسمی در آمریکای مرکزی دستکم ۳۰ کشته بر جای گذاشت و هزاران نفر دیگر را نیز وادار به ترک خانه‌هایشان کرد.

به گزارش مشرق، بارش سنگین باران و وزش طوفان باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها، رانش زمین، قطع ارتباطات بین برخی مناطق و تخریب خانه‌ها در کشورهای آمریکای مرکزی شده است.

مقام‌های السالوادور جمعه اعلام کردند که تاکنون ۱۹ نفر از جمله ۶ کودک بر اثر باران‌های موسمی و بلایای طبیعی جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳ هزار نفر نیز در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند.

«لوئیس آمایا» رئیس آژانس حفاظت مدنی السالوادور گفت: کمک‌های مادی از راه می‌رسند و تمام می‌شوند اما در حال حاضر باید بر نجات جان افراد تمرکز کنیم.

مقام‌های گواتمالا نیز گفتند که طوفان و باران و سیل در این کشور ۱۰ کشته در پی داشته و حدود ۱۱ هزار نفر را هم وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

کشور هندوراس نیز اعلام کرد که بارش شدید باران یک کشته داشته و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر را مجبور کرده که خانه‌هایشان را ترک کنند.

علاوه بر این، مقام‌های مکزیک نیز پیش‌بینی می‌کنند که وزش طوفان و باران‌های موسمی بخش‌های زیادی از سواحل این کشور در اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را فرا گرفته و موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شود.

در همین حال، مرکز ملی طوفان آمریکا پیش‌بینی کرد که جنوب مکزیک و مناطق شمالی در آمریکای مرکزی در ساعات آتی شاهد رعد و برق، طوفان و بارش شدید باران باشد و بزودی باران‌های موسمی کارستاریکا و پاناما را نیز فرا بگیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    تغییره جغرافیای زمین که میگن اینه ها،اونم وقتی که باخشم طبیعت همراه بشه اونوقت نگاه نمیکنه به اینکه این جریان توکشوره آمریکاست یااروپا وتوچه زمانیه چون خواه ناخواه این تغییره آب وهوای جهانی مکررا تکرارمیشه وکسی هم نمیتونه جلوش روبگیره ،مگه فقط خالق زمین وجهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس