اوربان بار دیگر از رویکرد غرب درباره جنگ اوکراین انتقاد کرد

نخست وزیر مجارستان گفت که به نظر می‌رسد ایالات متحده قصد ادامه جنگ با روسیه در اوکراین را دارد و امیدوار است پیروز شود، اما مجارستان برای مقابله با این سیاست مخرب عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی Kossuth بار دیگر به رویکرد غرب درباره جنگ اوکراین اعتراض و از آن انتقاد کرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اوربان همچنین مدعی شد: «به نظر می‌رسد که دنیای غرب به رهبری آمریکایی‌ها می‌خواهد روسیه را شکست دهد و آلمانی‌ها نقش زیادی در این مرحله بازی می‌کنند.»

وی این استراتژی را «ناامیدکننده» توصیف کرد و افزود برای اوکراینی‌ها و روس‌هایی که در میدان نبرد جان خود را از دست می‌دهند، اوضاع فاجعه‌بار و به طور بالقوه تشدیدکننده است.

نخست وزیر مجارستان همچنین با اشاره به نتایج انتخابات اخیر پارلمان اروپا که در آن حزب او موفق شد اما برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین متحمل شکست شدند، ادعا کرد: «ما قطار به سمت جنگ را کند کرده‌ایم.»

اوربان در ادامه خاطرنشان کرد مجارستان تضمین‌هایی را از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و جانشین احتمالی او، مارک روته، دریافت کرده است که بوداپست به «ماموریتی» که ناتو به رهبری آمریکا در اوکراین ایجاد می‌کند، وارد نخواهد شد.

وی در ادامه قول داد که مجارستان به این طرح اعزام سرباز، ارسال سلاح یا تامین مالی برای اوکراین کمک نخواهد کرد.

نخست وزیر مجارستان گفت: «من می‌توانم ترمز اضطراری را بکشم. قطار می‌ایستد و ما مجارستانی‌ها از این قطار پیاده می‌شویم. اگر ما بسیار قوی شویم و بخت با ما یار باشد، راننده را متقاعد خواهیم کرد که بیشتر از این پیش نرود!»

مسکو درگیری اوکراین را یک جنگ نیابتی توصیف کرده که توسط ایالات متحده آغاز شده است. پس از اینکه چندین کشور عضو ناتو علنا در این ماه اعلام کردند که به کی‌یف اجازه خواهند داد تا اهدافی در عمق روسیه را با تسلیحات غربی مورد حمله قرار دهد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه هشدار داد که مسکو می‌تواند تسلیحات مشابهی را برای دشمنان غرب فراهم کند.

امانوئال ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که از کشورهای ناتو خواسته است استقرار نیرو در اوکراین را رد نکنند، از جمله رهبران اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که بیشترین آسیب را در انتخابات پارلمان اروپا متحمل شد. او متعاقبا پارلمان فرانسه را منحل کرد و با خطر تبدیل شدن به یک رئیس جمهور منفعل تا پایان دوره ریاست جمهوری خود مواجه است.

حامیان دخالت ناتو در درگیری اوکراین می‌گویند که ماموریت آنها به آموزش سربازان این کشور در خاک اوکراین محدود است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس