آمریکا برای استفاده اوکراین از تسلیحات، بُرد مجاز تعیین کرده است

واشنگتن‌پست مدعی شد که آمریکا برای استفاده اوکراین از تسلیحاتی اعطایی واشنگتن محدودیت تعیین کرده و این مساله به ناکامی کی‌یف در هدف قرار دادن فرودگاه‌های مهم روسیه منجر شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی مدعی شد که آمریکا برای استفاده اوکراین از تسلیحاتی که به این کشور اعطا کرده، محدودیت تعیین کرده و در نتیجه این محدودیت، کی‌یف قادر به هدف قرار دادن فرودگاه‌های نظامی مهم روسیه نیست.

واشنگتن‌پست به نقل از مقامات اوکراینی مدعی شد که آمریکا بُرد تسلیحات اعطایی به اوکراین را به کمتر از ۱۰۰ کیلومتر از مرز مشترک با روسیه، محدود کرده است. هرچند مقامات آمریکایی از مشخص کردن محدودیت اعمالی خودداری کرده اما مدعی هستند که ادعای اوکراین درباره محدودیت کمتر از ۱۰۰ کیلومتر درست نیست.

این روزنامه در ادامه نوشت: در این بین، فرودگاه‌های نظامی مهمی که به واسطه این محدودیت، در تیررس تسلیحات ارتش کی‌یف نیستند، برای روسیه مزیتی بزرگ محسوب می‌شود.

چارلی دایِتس، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: آمریکا به اوکراین اجازه داده تا از تسلیحاتی که واشنگتن در اختیارشان قرار داده است، برای شلیک به سمت خاک روسیه و در مواضعی که نیروهای روس در تلاش برای پیشروی و تسلط بر قلمروی اوکراین هستند، استفاده کند.

وی افزود: مساله موقعیت جغرافیایی یا یک شعاع مشخص نیست بلکه اگر روسیه از خاک خود در حال حمله یا در آستانه حمله به اوکراین باشد، کی‌یف قادر به واکنش علیه نیروهایی است که از مرز در حال هجوم هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ۳۱ مه تایید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مجوز استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله اوکراین به خاک روسیه را صادر کرده است. به گفته وی، آنها می‌توانند برای حمله به مناطقی از خاک روسیه در نزدیکی خارکف از تسلیحات آمریکایی استفاده کنند. بلینکن همچنین احتمال افزایش بُرد و دامنه مجاز را برای اوکراین رد نکرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۸ مه گفت که انتخاب هدف و ماموریت‌های پروازی برای سامانه‌های تهاجمی مدرن، از راه دور یا به طور خودکار تعیین و انجام می‌شود و نیاز به حضور پرسنل اوکراینی نیست و این کار را تامین‌کنندگان این سامانه‌ها انجام می‌دهند. او در ادامه هشدار داد که کشورهای غربی باید بدانند که با این کار با آتش بازی می‌کنند. دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه نیز اندکی بعد تاکید کرد که تمام تسلیحات دوربردی که غربی‌ها به اوکراین داده‌اند، مستقیماً توسط پرسنل نظامی ناتو کنترل می‌شوند و چنین اقداماتی قطعاً توجیهی برای حملات تلافی‌جویانه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    متاسفانه مدیریت وراهبردهای اشتباه امریکا با رهبری ریس جمهور فرتوت وپیر امریکا مسبب خیلی از تجاوزها وجنگ ها شده..به اکراین اجازه حمله کامل به روسیه رو نمیده واین سبب پیشروی روسیه ومتحدینش شده است ..به اسراییل اجازه حمله به فلسطین رو نمیده واین سبب شده این روزها شاهد شاخ وشونه کشیدن حزب اا لبنان هم باشیم که خواستار جنگ هست..به کره جنوبی وژاپن اجازه حمله به کره شمالی رو نمیدن واین سبب قدرتمندی اتمی بیشتر کره شمالی شده..کلا راهبردهای ضعیف و توام با ترس بایدن مسبب این حملات شده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس