کد خبر 1617000
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
پورمحمدی: مشارکت مردم در انتخابات مهمترین مسئله انقلاب است

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر کسی نظامی است آن را نقص ندانیم. من موافق رییس جمهور نظامی هستم به شرطی که تفکر نظامی را حاکم نکند. مردی که در مقابل دشمن ایستاده و جنگیده توانمند است.

به گزارش مشرق، نشست خبری مصطفی پورمحمدی؛ نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور دانشجویان و اصحاب رسانه در دانشگاه تهران برگزار شد.

پورمحمدی در ابتدای این نشست اظهار کرد: من پیوسته در مجموعه‌های دانشگاهی بودم و به بسیاری از دانشگاه‌های ایران رفتم و تجربه من از حضور در دانشگاه می‌گوید که جامعه‌ای که نقد کند و اعتراض کند و دیدگاه‌های خود را بدون نگرانی و لرزش زبان بگوید، جامعه خوبی است. نقش دانشگاهیان در جامعه روشن است و هم پیشینه تمدنی داریم و انقلاب ما انقلاب فکری و مقوله انسانی است.

وی ادامه داد: اساس زندگی مسائل عاطفی و احساس انسانی و رضایت درونی است که باید برقرار شود. طبیعی است نقش دانشگاهیان و طلاب برجسته است و طبعاً با این مجموعه‌ها دم‌خورتر هستیم. ما از ظرفیت نخبگی برخورداریم اما آیا دانشگاه‌ها و مدارس در عرصه زندگی آمده است یا خیر؟

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مهمترین مسئله در انقلاب مشارکت مردم است. امام سال ۵۷ با امام سال ۴۲ فرقی نمی‌کند و امام سال ۴۲ نیز قوی بود اما نتوانست کاری کند اما امام ۵۷ چون مردم همکاری کردند به موفقیت رسید.

پورمحمدی افزود: نقطه قوت ما در عرصه جهانی مشارکت مردم است و با وجود تمام قدرت سیاسی و رسانه‌ای ما و ...، قدرت بازدارندگی آن به اندازه حضور مردم نیست. اگر دشمنان از تعرض به ایران می‌ترسند علاوه بر قدرت نظامی قدرت حضور مردم نیز دلیلی بر این ترس است.

پورمحمدی گفت: اهتمام به مشارکت بالا در دو سال اخیر در انتخابات نشان از درک جدی از توان ملی و قدرت بازدارندگی ملی است. باید مشارکت صورت بگیرد تا قدرت ملی ما ارتقا پیدا کند.

وی اضافه کرد: یک شرایط حادی بعد از حادثه شهادت رییس جمهور پیش آمد و مقتضای شرایط کسانی که می‌توانند به کشور کمک کنند به این عرصه آمدند. بنده نیز از کسانی بودم که با مشورت‌های زیاد به این صحنه آمدم و مهمترین مسئله بنده کمک به مشارکت است. رهبری به این موضوع تاکید دارند و در ابتدای سال ۱۴۰۲ به این موضوع تاکید کردند و گفتند نیاز به اقتدار ملی داریم که مشکلات را در عرصه‌های خارجی و داخلی حل خواهد کرد.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه قرار است جمهوری اسلامی به اتکای همه مردم پیش برود، گفت: امروز نظرسنجی‌ها می‌گوید آنچه که مطلوب است، محقق نشده، این درحالی است که کشور متعلق به ما نیست و برای همه مردم ایران است و همه آسایش ‌و پیشرفت می‌خواهند. نباید این نکته را فراموش کنیم که اصل، حفظ توسعه کشور و حفظ امنیت و دیدگاه مذهبی عامه مردم است که باید تأمین شود.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه ما حق نداریم گرایش‌های خود را به مردم دیکته کنیم، افزود: من روحانی مدافع ارزش‌های دینی هستیم. ما باید ارزشهای دینی را جدی تلقی کنیم. ما وظیفه داریم با عقلانیت جلو برویم و خداوند در قرآن بیش از ۵۰۰ بار از واژه عقل و ۸۰۰ باز از واژه علم استفاده کرده است. انقلاب نیز با علم و تعلق آغاز شد و پایه انقلاب علم و تعلق بود. امام خمینی(ره) و شهید بهشتی و .. پایه گذار گفتمان اصیل انقلاب اسلامی بودند و من هم مبلغ این گفتمان هستم.

وی تصریح کرد: آنچه در ذهنیت برخی افراد هست، ذهنیت القایی است. به عنوان مثال می‌گویند امنیت خوب است یا بد؟ اگر کسی وظیفه امنیتی را بر عهده گرفت در جهت امنیت است یا خیانت به کشور؟! اگر کسی برای کشور جنگید خادم است یا خائن؟ جوری صحبت می‌کنیم اگر کسی برای کشور امنیت آورد برای شهادت خوب است! این حرف را کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها می‌زدند. بنده به اصالت شما اعتقاد دارم اما اشتباه نکنید و فراموش نکنید که بیشترین حمله را چه کسانی به ما می‌کنند؟

پورمحمدی گفت: تفکر امنیتی و تفکر نظامی هم نباید حاکم شود. نباید شعار بدهیم و بنده صریح هستم. ریاست جمهوری برای من مهم است اما امام و مردم و انقلاب مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی سخت‌ترین مسئولیت‌ها را پذیرفتم، ادامه داد: در دولت احمدی‌نژاد با اصرار و نهایتاً نظر رهبری مسئولیت وزارت کشور را قبول کردم. ایشان پیام دادند که با حضرت آقا راجب شما صحبت کردم.

پورمحمدی تصریح کرد: رسماً نامه نوشتم و به وقتش منتشر خواهد شد چه حرف‌های و چه تذکراتی را برای کشور گفتم. به احمدی‌نژاد گفتم کمکت می‌کنم اما من در دولت شما نمی‌آیم. در دانشگاه به احمدی‌نژاد اهانت کردند صریحا گفتم مخالفم و اجازه نمی‌دهم بی احترامی کنید با اینکه از دولت کنار گذاشته شدم.

وی گفت: آقای روحانی از من درخواست کرد تا در دولت بیایم. آقای روحانی ۴ شب به کابینه گفتند وزیر دادگستری میخواهم و رییس قوه قضاییه بنده را به ایشان پیشنهاد داده است. اگر رییس‌جمهور شوم افتخار می‌کنم. سخت‌ترین دشمنان نظام دشمن من هستم. تنها فردی که در مقابل ضدانقلاب ایستاده است من هستم.

وی گفت: اگر کسی نظامی است آن را نقص ندانیم. من موافق رییس جمهور نظامی هستم به شرطی که تفکر نظامی را حاکم نکند. مردی که در مقابل دشمن ایستاده و جنگیده توانمند است. در دنیا مدیران امنیتی موفقی داریم که مردم نیز آنها را دوست دارند. من ۸ سال اول قاضی بودم و با ضدانقلاب مبارزه کردم.

وی ادامه داد: بعد به وزارت اطلاعات آمدم و رفت و برگشت شد تا به وزارت رفتم. تنها وزارتی هستم که تابلوی وزارت دارم. من نماد اطلاعات و امنیت کشور هستم چراکه در همه جا حضور پیدا کردم.

وی گفت: ۱۳ سال وزارت اطلاعات بودم که این ۱۳ سال ۱۰ سالش مدیر اطلاعات خارجی بودم. اطلاعات خارجی شغل اطلاعاتی و نه امنیتی است. به وزارت کشور رفتم و اجتماعی ترین دوران مدیریت وزارت کشور مربوط به بنده بوده است.‌

پورمحمدی تصریح کرد: در وزارت کشور بعضی ها به من گفتند که تو میخواهی انقلاب رنگی راه بیاندازی!

وی گفت: من با صدای بلند می‌گویم که انقلابی کسی است که توان مقابله با آمریکا را داشته باشد و توان مذاکره را داشته باشد و البته قدرت آن را هم داشته باشد.‌ من با قدرتمندترین افراد دنیا مذاکره کردم. جمهوری اسلامی در دنیا قدرتمند است و کسی باید رییس‌جمهور شود که قدرت این میز را بشناسند. برجام را ناقص میدانم اما با قدرت باز می‌گردم.

وی گفت: از ظریف‌های فراوان باید استفاده کنیم.‌ توفیقات ظریف جایی بود که آقا ایشان هدایت را کردند.

پورمحمدی بیان کرد: آیا در سیاست‌های انقباضی عدالت حاکم شد؟ اقتصاد لیبرالی شکست خورده است. ما مبانی خودمان را داریم. سیاست‌های رانتی در همه دولت‌ها وجود داشته است. اقتصاد بسته و دولتی و شبه دولتی و ... اقتصاد ایران را زمین زده است.‌

وی‌ ادامه داد: اقتصاد باید مردمی و مقاومتی شود.‌ اقتصاد مردمی با ارگانها درست نمی‌شود. در استان بخش بزرگ سرمایه را دارد.‌ شستا حیاط خلوت دولت‌ها شده است!

پورمحمدی اضافه کرد: آقای رییسی در همه کارها موفق نبوده است و هیچ دولتی موفق نبوده است. آقای رییسی نماد اخلاق حاکمیتی خوب و برجسته بود و درود بر او باد.

وی ادامه داد: من می‌دانم دولت رئیسی در عرصه خارجی میخواست کارهایی بکند اما می‌گفت که نمی‌گذارند!

پورمحمدی گفت: به فعالیت دولت‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم در فضای مجازی اعتراض دارم.

وی اظهار کرد: تا قبل از تایید شورای نگهبان در هیچ پیام رسانی نبودم امروز هم فقط در پیام‌رسان های ایرانی هستم.

پورمحمدی گفت: حس میکنم فهم من از گفتمان انقلاب دقیق‌تر است. گفتمان انقلاب و رهبری گفتمان صداقت و عقلانیت و علم است.‌

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 1
    آرزوی ملت فرانسه هم هنوز بعد از پنجاه شصت سال ژنرال دوگل است
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 0
      موج حمایت چهره‌های مذهبی از محمد باقر قالیباف، سربازان آقا اعلام کردند: جمعی از وعاظ شاخص کشور از جمله حجج اسلام مسعود عالی، علیرضا پناهیان، ناصر رفیعی، مهدی ماندگاری، مصطفی کرمی مهدی طائب، علی ثمری، احسان بی آزار تهرانی، محمد حاج ابوالقاسم دولابی، احمد پناهیان، جواد محمد زمانی و .... متحد خواهیم شد
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      2 1
      چرا دکتر قالیباف 😍 ✅️ دکتر قالیباف در سال ۱۳۸۷ برابر با سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شدند . برای مشاهده به ویکی‌پدیای دکتر قالیباف مراجعه کنین در قسمت شهرداری تهران این مطلب ذکر شده و آدرس سایت رو گذاشته با کلیک کردن میتوانید رتبه بندی رو ببینید ✅️ سردار عزیز امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ : اگر امروز موشکی به اینجا رسیده...کسان زیادی زحمت کشیدن تلاش کردند نماد اونها شهید طهرانی مقدم...ولی من امروز باید اینو عرض بکنم کسی که باعث شد موشکی تا این حد گسترش پیدا کند و نام او هیچ کجا برده نشد و هم اکنون هم گمنام است آقای دکتر قالیباف است دوره فرماندهی دکتر قالیباف تدبیری اندیشیده و بنیانی نهاده شد که ما امروز در هر شهر یک پایگاه _موشکی_ داشته باشیم . ✅️ دکتر قالیباف پس ورود به مجلس طرح های بزرگی را تصویب کردند یکی از این طرح ها افزایش حقوق سربازان عزیز نظام وظیفه از چند صد هزار تومان به ۵ تا ۹ میلیون تومان رسید برای اطلاع بیشتر میتوانید (۴۰ اقدام مهم مجلس یازدهم) را سرچ کنین افتخار ایرانی افتخار جهانی 🇮🇷🥇🌍 🙋🏻‍♂️🇮🇷💚
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      1 1
      مثلاً با این حرف میخواد نظامی های عزیز رو گول بزنه نه آقای مبهم این کارها دیگه آنتن نمیدن😉😂😂 پیروزی دکتر قالیباف هشتمین شهردار برتر جهان فرمانده سابق نیروی هوافضای سپاه بر مردم داغ دیده از دولت صف های روغن و برنج و مرغ و... روحانی مبارک باد 😍🥇🇮🇷✅️
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 5
    مگر میشود؟ وقتی من تحصیل کرده اقتصاد هستم بیشتر چیز ها را اقتصادی میبینم. نظامی، نظامی نبیند؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 2
      ازاول هم پوششی بود
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      2 1
      بله، کسی که سابقه چندین بعدی داره چند بعدی می‌بینیه، شما که تحصیل داری اصلا دید اجرایی نداری.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      1 0
      البته که می شود قدرت در بین صنوف دارد جابجا می شود
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      2 0
      والا من نفهمیدم پور محمدی کدوم طرفیه زاکانی میگه پور محمدی باید حساب پس بدهد این میگه نطامی ها معلومه اینم اومده نظامی هارو حاکم بکنه
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      0 0
      پور محمدی در این دوره هاشمی طبا و محمد غرضی بود یعنی نخودی حتی در حد پوششی هم نبود یک شخص بی اخلاق بی اعصاب تندرو اصلاحطلب اسم روحانیت و طلاب عزیز رو همین افراد پرخاشگر بی اخلاق خراب کردن
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 2
    نفر اول جلیلی نفر دوم پزشکیان زاکانی و قالیباف پورمحمدی و قاصی زاده هاشمی ..تمام ..
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 1
    نیت آدمها حساب و‌کتاب داره، گاهی کلمه ای می گوئیم اما منظور دیگری داریم خداوند شاهد و ناظر اعمال و گفتار ماست
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 1
    خب اگه نظرش اینه خودش چرا کاندید شد؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 1
    اگر صادقانه چنین است که میگویی چرا نامزد شدی ؟؟
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 1
    ولی من موافق نیستم خخخخخخ
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    برای اجرای قانون عدالت مبارزه با فساد وبرقرارکردن نظم وامنیت وآرامش وایجادامنیت کسب وکار ودفاع ازحقوق مظلومان ومستضعفان مردوسردارنترس جدی مقتدر عمل گرا وسالم وروشنفکرواشنا به برنامه ها وداشتن برنامه وکارنامه درخشان درمیدان جنگ وجهادوسازندگی ومدیریت کلان رامیخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس