نتانیاهو

منتقدان و مخالفان بنیامین نتانیاهو و دولت وی، همچنان به خطر شخص نتانیاهو و دولت او برای آینده موجودیت رژیم صهیونیستی هشدار میدهند.

سرویس جهان مشرق - ایهود یاتوم، سیاستمدار عبری زبان، در گزارشی منتقدانه علیه دولت رژیم صهیونیستی نوشت:

انتقاد و سرزنش تند بنیامین نتانیاهو به سران نهادهای امنیتی، در جریان جنگ در نوار غزه و لبنان، ظالمانه است، آنهم در شرایطی که سربازان زیادی برای دفاع از اسرائیل کشته می شوند و در واقعیتی غم‌انگیز هنوز ۱۲۰ اسیر زنده و جنازه‌های آنها در دست حماس است.

در زمانی که بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از شهروندان اسرائیل هنوز آوره هستند و کرانه باختری در آتش حملات فلسطینی‌ها می سوزند - انتقادهای مطرح شده از سوی نخست وزیر نابجاست.

آیا نتانیاهو راه خود، الگوی شخصی و حساسیت لازم برای کسی که در راس دولت قرار دارد را کاملا گم کرده است؟ او خودش به دیگران انتقاد میکند و از دست آنها عصبانی است، در حالی که خودش مسئولیتی گردن نمیگیرد و انتقاد نمی‌پذیرد.

متاسفانه گیر یک دولت وحشتناک و خطرناک افتاده ایم
خشم‌انگیز، شرم‌آور و تخریب‌کننده روحیه:
انتقاد نخست‌وزیر از روسای دستگاه‌های دفاعی در حال جوشیدن است

با گذشت بیش از هشت ماه از وقایع ۷ اکتبر، به سختی می توان باور کرد که نخست وزیر فراموش کرده باشد که بدترین اتفاق در زمان او رخ داده است. نتانیاهو فراموش کرد که او بود که همه مقاماتی را که الان علیه آنها کار می کند، منصوب یا تأیید کرد.

آیا برای نتانیاهو جالب نیست که باید الان، در سخت ترین روزهای اسرائیل از زمان استقلال، به جای ظلم و تحقیر و سوء استفاده از جایگاه خود، از تلاش‌های پیچیده سران نهادهای امنیتی حمایت کند؟ من نمی توانم بفهمم در ذهن نخست وزیر چه می گذرد. آیا او فقط به منافع شخصی خود علاقه دارد؟

آیا حفظ وحدت صفوف در ائتلافی با نگاه‌های آخرالزمانی، متوهمانه و افراطی تنها چیزی است که مسیر او را هدایت می کند؟ آیا تهدیدهای ایتمار بن گویر بر او تأثیر می گذارد، حتی اگر به سیستم امنیتی اسرائیل آسیب جدی وارد کند؟ آیا در ذهن او این مسئله میگذرد که خواسته های احزاب افراطی ارتدوکس برای گرفتن موقعیت و فرار از کمک به کشور را براورده کند؟

متأسفانه، ظاهراً این مواردی است که مسیر سیاست نتانیاهو را هدایت می کند. واقعیتی که ما در آن گرفتار شده ایم تاسف بار و دردناک است. شهروندان اسرائیل در برابر یک واقعیت غم انگیز، بی پناه هستند. کاملاً واضح است که بدترین، وحشتناک ترین و خطرناک ترین دولت تاریخ اسرائیل باید فوراً به کار خود پایان دهد.

ما هنوز یک جامعه دموکراتیک هستیم. تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی به عنوان نخست وزیر انتخاب شود در دست رای دهندگان است. اما تا زمانی که نتانیاهو استعفا ندهد یا تاریخ انتخابات را اعلام نکند، یا دولت او با رای عدم اعتماد سقوط نکند، وضعیت دشوار ادامه خواهد داشت.

این دولتی است که شهروندانش از آن به ستوه آمده اند، همچنین بسیاری از کشورهای جهان که دوست و حامی اسرائیل هستند نیز از دولت فعلی به ستوه آمده اند.

همه کسانی که دستشان در شکست ۷ اکتبر دخیل بوده باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند و فورا استعفا دهند - و اولین کسی که باید این کار را انجام دهد، نتانیاهو است. او باید سریعا اقدام کند.

امیدوارم در آینده نزدیک رهبران شایسته ما را هدایت کنند، شهرک ها را بازسازی کنند، آواره‌ها را به خانه هایشان بازگردانند و اعتماد مردم به دولت و هر کسی که در رأس آن قرار دارد، بازگردانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    8 2
    همه صهیونیستها ترسناک و وحشتناک و جانی هستن.صهیونیست خوب یه صهیونیست مرده است
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 0
      موج حمایت چهره‌های مذهبی از محمد باقر قالیباف، سربازان آقا اعلام کردند: جمعی از وعاظ شاخص کشور از جمله حجج اسلام مسعود عالی، علیرضا پناهیان، ناصر رفیعی، مهدی ماندگاری، مصطفی کرمی مهدی طائب، علی ثمری، احسان بی آزار تهرانی، محمد حاج ابوالقاسم دولابی، احمد پناهیان، جواد محمد زمانی و .... متحد خواهیم شد
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    7 1
    صهیونیستها دوست دارن به دوران طلایی قبل از ۷ اکتبر برگردن ولی خیال خام.باید تباس پس بدین
  • رضا IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    13 1
    شکست نزدیک است یک قدم دورتر یا پشت سر یاازدرون اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس