واکنش القسام به گروگانگیری نظامیان اسرائیلی

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: ما فلسطینی‌ها را دست کم می‌گرفتیم و فکر می‌کردیم قادر به انجام هیچ کاری نیستند و ما باهوش‌تر و قوی‌تر هستیم اما در نهایت آن‌ها به ما حمله کردند.

سرویس جهان مشرق - عزت الرشق، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره مواضع و اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که موضع واقعی نتانیاهو این است که توافقی حاصل نشود و فریب بدهند تا برای خود زمان خریده و به جنگ کشتاردسته جمعی در نوار غزه ادامه دهد.

عزت الرشق به اظهارات تلویزیونی روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره حقیقت موضع او در قبال آتش‌بس و مبادله اسرا، واکنش نشان داد و گفت که موضع واقعی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عدم دستیابی به توافق و طفره رفتن برای خرید زمان بیشتر و ادامه جنگ و نسل‌کشی در غزه است.

این رهبر حماس گفت که برای جهانیان آشکار شده است که نتانیاهو با طرح بایدن و قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد آتش‌بس و مبادله اسرا مخالفت کرده است نه جنبش حماس.

عزت الرشق تصریح کرد که گفته‌های نتانیاهو در مورد دستیابی به توافقی جزئی و ادامه جنگ علیه غزه، ثابت می‌کند که او به خانواده‌های اسرای اسرائیلی دروغ می‌گوید و اهمیتی به زندگی فرزندان آن‌ها نمی‌دهد.

وی افزود که اکنون توپ در زمین جنایتکار جنگی، نتانیاهو است و دولت آمریکا باید سکوت و جانبداری خود را کنار گذاشته و نتانیاهو و دولت او را برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه تحت فشار قرار دهد.

این رهبر حماس بار دیگر بر موضع مثبت خود در تعامل با تلاش‌های واسطه‌های قطری و مصری با هدف دستیابی به توافقی برای توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از نوار غزه و مبادله اسرا تاکید کرد.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و پنجاه و نهمین روز جنگ در غزه

هلال احمر فلسطین: اگر کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه ارسال نشود، خطر قحطی مجددا این منطقه را تهدید خواهد کرد

ساعت گذشته سه جنایت دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۴۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۲۱ نفر هم زخمی شدند. با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۷۵۹۸ هزار و شماره مجروحان نیز به ۸۶۰۳۲ نفر رسید. هیئت امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطین در گزارشی مشترک اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه ۹۳۲۵ فلسطینی را در حمله به مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرده است.

هلال احمر فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: دشمن صهیونیستی در سایه کمبود تجهیزات پزشکی در این باریکه کارکنان ما را هدف قرار می‌دهد. هلال احمر در بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در غزه و تامین امنیت تیم‌های پزشکی و امدادی در این باریکه شد.

ایهود اولمرت: ما فلسطینی‌ها را دست کم می‌گرفتیم/ فراخوان اعتصاب سراسری صهیونیست‌ها تا سرنگونی نتانیاهو/ عملیات مشترک نیروهای یمنی و مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی + عکس و فیلم

در این بیانیه آمده است که اگر کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه ارسال نشود، خطر قحطی مجددا این منطقه را تهدید خواهد کرد. هلال احمر فلسطین تاکید کرد که شبح قحطی مجددا بر نوار غزه سایه افکنده و این مسئله موجب تشدید بحران انسانی در این باریکه خواهد شد. هلال احمر بیان کرد: تلاش‌هایی بی وقفه برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به بازگشایی گذرگاه رفح یا ایجاد یک کریدور بشردوستانه دیگر در جریان است.

عملیات مشترک نیروهای یمنی و مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی/ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده اند/ کلمبیا سفیر رژیم صهیونیستی را از خاک خود بیرون کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام دو عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق علیه اهداف اسرائیلی خبر داد. یحیی سریع اظهار داشت که در این عملیات‌ها ۴ کشتی اسرائیلی را در بندر حیفا هدف حمله پهپادی قرار دادیم.

سریع همچنین تاکید کرد که در راستای ادامه حمایت از غزه و مقاومت فلسطین، یک کشتی را در دریای مدیترانه و چند کشتی دیگر را هم که ممنوعیت حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده بودند، هدف قرار دادیم.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد بامداد امروز یکشنبه هدفی مهم را در شهر اشغالی ام رشراش (ایلات) هدف حمله پهپادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق به اشاره به اینکه این عملیات در پاسخ به کشتارها و جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه انجام گرفته، تاکید کرد که همچنان به عملیات‌ها علیه اهداف و مواضع دشمن صهیونیستی تا توقف جنگ علیه غزه ادامه می‌دهد.

ویدئو هشدار آمیز حزب الله به رژیم صهیونیستی

رئیس شواری شهرک المطله اعلام کرد که در ۸ ماه گذشته، ۴۰ درصد از خانه‌های این شهرک در حملات حزب الله هدف قرار گرفته و خسارت دیده است. او همچنین گفت برای ما دولتی وجود ندارد و نتانیاهو به چیزهایی دیگر مشغول است.

طی ماه‌های اخیر برخی مناطق در شمال فلسطین اشغالی از جمله المطله و کریات شمونا زیر حملات موشکی و پهپادی سنگین حزب الله قرار داشته و طی آن خسارات سنگینی به این مناطق وارد شده و بسیاری از صهیونیست‌ها مجبور به فرار شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک یک پهپاد از جنوب لبنان به سمت یکی از تاسیسات نظامی حساس در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. منبع مذکور مدعی شد که این پهپاد به سمت یکی از تاسیسات نظامی حساس وابسته به صنایع امنیتی "رافائل" شلیک شده بود که توسط سامانه‌های دفاعی رهگیری شده است. در همین راستا، روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد حزب الله دامنه حملات خود را به سمت مناطق استراتژیک و حساس گسترش داده و این پیامی خطرناک از سمت لبنان است.

گردان‌های الاقصی اعلام کرد نیروهای اشغالگر را در اطراف مسجد العطار در غرب رفح هدف حمله موشکی و راکتی قرار داده است. گردان‌های مجاهدین نیروهای اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله موشکی قرار داد.

گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در علمیاتی مشترک نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در اردوگاه یبنا در شهر رفح هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند. گردان‌های قسام یک خودروی مهندسی رزمی اسرائیلی را در غرب منطقه تل زعرب در شهر رفح با موشک هدایت شونده هدف قرار داد و منهدم کرد. قسام تاکید کرد به محض رسیدن نیروهای پشتیبانی دشمن پس از انهدام این خودروی زرهی، آن‌ها را با موشک‌های کوتاه برد رجوم هدف قرار داده است.

حملات انصارالله به اهداف مرتبط با رژیم صهیونیستی

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد یکی از مجاهدان تک‌تیرانداز این گردان‌ها یک نظامی اشغالگر اسرائیلی را در اردوگاه یبنا در شهر رفح هدف قرار داده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز یکشنبه از هدف قرار دادن دو کشتی به خاطر نقض ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی خبر داد. سریع گفت نیروهای مسلح یمن برای دومین بار کشتی "Transworld Navigator" را در دریای سرخ با قایق‌های هدایت‌شونده (شهپاد) هدف قرار داده است. وی همچنین تاکید کرد که در عملیاتی دیگر، کشتی "STOLT SEQUOIA" را در اقیانوس هند با چند موشک هدف قرار دادیم. یحیی سریع با اشاره به اینکه خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا از دریای سرخ، به خاطر عملیات‌های یمن بوده است، بار دیگر به شرکت‌های خارجی هشدار داد که کشتی‌های آنان در صورت همکاری با رژیم اشغالگر هدف حمله قرار خواهد گرفت.

در پی قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات بی وقفه علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه، «گالی داگان» سفیر این رژیم امروز یکشنبه خاک کلمبیا را ترک کرد. به گزارش رسانه های محلی، «مارگارتا مانگارز» سفیر کلمبیا در فلسطین اشغالی نیز اواخر ماه ژوئن جاری به ماموریت دیپلماتیکش پایان خواهد داد و تل آویو را ترک خواهد کرد.

ایهود اولمرت: ما فلسطینی‌ها را دست کم می‌گرفتیم/ فراخوان اعتصاب سراسری صهیونیست‌ها تا سرنگونی نتانیاهو/ عملیات مشترک نیروهای یمنی و مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی + عکس و فیلم
حملات حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی

گفتنی است که «گوستاوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا اول ماه مه گذشته در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر اعلام کرد که این کشور در واکنش به جنگ بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، روابط دیپلماتیکش را با این رژیم قطع می‌کند.

رئیس سابق دایره عملیات ارتش صهیونیستی: اسرائیل نباید در جنگی وارد شود که نمی داند چطور هدف آنرا مشخص کند/ مخالفت مجدد بنیامین نتانیاهو با به رسمیت شناختن کشور فلسطین

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از برخی منابع تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بخش عمده عملیات زمینی در رفح را که مسئولان سیاسی این رژیم مشخص کرده بودند، به پایان رسانده است. این منابع مدعی شدند که ارتش عملا کنترل محور فیلادلفیا را در دست گرفته است.

منابع مذکور اشاره کردند که رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن ۶۰ درصد از توانمندی‌های حماس در رفح را در دستور کار قرار داده بودند و تکمیل ماموریت به ماه‌های آینده موکول شده است.

رئیس سابق دایره عملیات ارتش صهیونیستی با اشاره به اینکه جنبش حزب الله لبنان و ایران با اطلاع از حجم بحرانی که رژیم صهیونیستی در باریکه غزه با آن دست و پنجه نرم می کند، سعی در کشاندن ارتش صهیونیستی به جنگ فرسایشی را دارند، اعلام کرد که این رژیم «نباید در جنگی وارد شود که نمی داند چطور هدف آنرا مشخص کند».

ژنرال «اسرائیل زیو» خاطر نشان کرد که «مهمترین چیزی که سید حسن نصر الله (دبیر کل جنبش حزب الله لبنان) ـ با هماهنگی ایرانی ها ـ به آن فکر می کند، موضع آمریکاست و از نظر آنها، کشاندن اسرائیل به جنگ فرسایشی طولانی مدت گزینه خوبی است».

ایهود اولمرت: ما فلسطینی‌ها را دست کم می‌گرفتیم/ فراخوان اعتصاب سراسری صهیونیست‌ها تا سرنگونی نتانیاهو/ عملیات مشترک نیروهای یمنی و مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی + عکس و فیلم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام کرد و گفت اجازه نخواهد داد اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان واگذار شود. بنیامین نتانیاهو شامگاه امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت اجازه نمی‌دهیم اوضاع در مرزهای شمالی به همین شکل باقی بماند و در حال آماده‌سازی خود هستیم اما فعلا وارد جزئیات طرح‌های خود در این جبهه نمی‌شویم.

نتانیاهو تصریح کرد که ما در ۷ جبهه با حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان عراقی، سوریه، کرانه باختری و ایران در حال جنگ هستیم. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت مرحله نبرد شدید در غزه در شرف پایان است و تا نابودی حماس اجازه توقف جنگ را نخواهد داد.

بزرگترین تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها از آغاز جنگ علیه غزه/ ایهود اولمرت: ما فلسطینی‌ها را دست کم می‌گرفتیم/ رهبران اعتراضات در "اسرائیل" خواستار اعتصاب سراسری از هفتم جولای تا انحلال کنست و سرنگونی دولت نتانیاهو شدند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد پلیس شب گذشته به تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه دولت در شهر تل آویو حمله کرده و ۵ نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرده است. این شبکه همچنین از حمله پلیس به خبرنگار این شبکه در جریان این تظاهرات خبر داد.

منابع اسرائیلی اعلام کردند تظاهرات شب گذشته بزرگترین تظاهرات ضددولتی از آغاز جنگ علیه غزه بود. خواسته اصلی تظاهرات کنندگان مبادله اسرا با مقاومت در غزه و سرنگونی دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام بود.

تظاهرات ضد دولتی در سرزمین های اشغالی

رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی تاکید کرد که خشونت پلیس در جریان تظاهرات‌های شب گذشته، از تمامی حد و مرزهای فراتر رفت. یائیر گولان عنوان کرد: وقت آن رسیده تا افسران پلیس از خود بپرسند که آیا در حال خدمت به اسرائیلی‌ها هستند یا به حامی تروریسم "بن گویر" خدمت می‌کنند. گولان اظهار داشت که نباید اجازه داد پلیس به ابزاری در دست دولت فاسد و شکست خورده که "اسرائیل" را به سمت نابودی می‌کشاند، تبدیل شود. وی همچنین گفت: ما از کمیسر پلیس "اسرائیل" شنیدیم که نگرانی زیادی نسبت به آینده آن وجود دارد که البته این ترس و نگرانی عملا موجود است.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تنها راه آزادی اسرای اسرائیلی در غزه، توقف جنگ است. ایهود باراک اظهار داشت که نتانیاهو یک نخست وزیر شکست خورده است و باعث ویرانی استراتژیک می‌شود و به هر شیوه‌ای که شده باید او را تغییر داد.

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: ما فلسطینی‌ها را دست کم می‌گرفتیم و فکر می‌کردیم قادر به انجام هیچ کاری نیستند و ما باهوش‌تر و قوی‌تر هستیم اما در نهایت آن‌ها به ما حمله کردند.

ایهود اولمرت: ما فلسطینی‌ها را دست کم می‌گرفتیم/ فراخوان اعتصاب سراسری صهیونیست‌ها تا سرنگونی نتانیاهو/ عملیات مشترک نیروهای یمنی و مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی + عکس و فیلم
تظاهرات ضد دولتی در سرزمین های اشغالی

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که رهبران اعتراضات در "اسرائیل" خواستار اعتصاب سراسری از هفتم جولای تا انحلال کنست و سرنگونی دولت نتانیاهو شدند.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه تاکید کردند که امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین در غزه بدون سرنگونی دولت نتانیاهو ممکن نخواهد بود. آن‌ها همه اسرائیلی‌ها را به مشارکت در تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی فراخواندند.

پایگاه خبری عبری زبان "زمان اسرائیل" تاکید کرد که در ۶ ماه نخست جنگ علیه غزه، ۵۵۰ هزار شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست از ترس پا به فرار گذاشته و اراضی اشغالی فلسطین را ترک کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    إِنَّا فَتَحۡنَا لَكَ فَتۡحࣰا مُّبِينࣰا ،نابودی غده سرطانی اسرائیل جعلی مرکز موقت حضور صهیونیست های حرومزاده کودک کش از رگ گردن نزدیکتر است. به زودی زود در قدس شریف نماز خواهیم خواند.ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس