کد خبر 1617711
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

به گزارش مشرق، انصاری تحلیلگر در کانال خود در ایتا نوشت:

یکی از موضوعات کلیدی که امام خامنه ای بر آن تاکید داشتند مشارکت بالا بود. تعارف که نداریم؛ وقتی رهبری از مشارکت بالا حرف میزنند ما باید بدانیم که مخاطب اصلی ایشان خودمانیم؛ و اِلّا آن فرد برانداز یا غرب پرست، یا حتی آن خاکستری که عموما سیاست را دنبال نمیکند، اساسا یا اهمیت نمیدهد یا اصلا این صدا به گوشش نمیرسد. بنابراین ما باید این سیگنال را دریافت کنیم که شرایط خیلی نفسگیر است و لازم است از تمام ظرفیت ها برای کشاندن اطرافیانمان پای صندوق استفاده کنیم.

شما فکر نکنید خاکستری ها و یا مرددین فقط آنهایی هستند که تمایل به اصلاح طلبان دارند؛ خیر! در میان اطرافیان ما تا دلتان بخواهد آدم هایی هستند که یا هنوز نامزدی را انتخاب نکرده اند و یا اینکه اگر ترغیب نشوند تصمیم به مشارکت هم ندارند. پس اولا بدانید مخاطب پیام آقا خود ماییم! و ثانیا علاوه بر فضای مجازی از هر طریقی که میتوانید آدم های بیشتری را پای صندوق ببرید. دعوت های تلفنی، رو در رو و همچنین روشن کردن صحنه در تماسهایمان به شدت جواب میدهد.

وقتی آقا تاکید چندباره بر مشارکت مضاعف میکنند و میگویند ملت ایران اجازه نمیدهد سرنوشتش را دیگران بنویسند در واقع دارند به من و شما میگویند انتخابات امسال به شدت مهم و حساس است، لذا مشارکت را جدی بگیرید و تا میتوانید آرای بیشتری را به نفع جبهه انقلاب جمع کنید و نگذارید سرنوشت ملت به دست دیگران بیفتد.

در سخنان حضرت آقا یک هشدار ظریف هم بود [البته این تحلیل بنده است]. آنجا که فرمودند اگر رئیس جمهور شدید از افراد سالم و معتقد به مبانی انقلاب استفاده کنید، واقعا تنم لرزید! نکند آقا از اجماع دوستان انقلابی نا امید شده اند و چون شرایط را به نفع نامزد اصلاح طلبان میبینند، دارند از همین الان به رئیس جمهور پزشکیان هشدار میدهند که اطرافیانت را چگونه انتخاب کن! حتی تصورش هم دشوار است! ولش کنید اصلا نمیخواهم حتی به آن فکر کنم...!

حالا بیاییم با اتکا به سخنان حضرت آقا سوال را اینگونه مطرح کنیم که سرنوشت کشور از طریق انتخابات چگونه میتواند به دست دیگران بیفتد؟! لطفا ابتدا اندکی به این فکر کنید!

قطعا سرنوشت کشور بر اساس تجربه زمانی به دست دیگران می افتد که یک غربگرا رئیس جمهور باشد. خب به من بگویید؛ رئیس جمهور چگونه میتواند یک غربگرا باشد وقتی که مجموع آرای انقلابی ها با توجه به نظرسنجی های معتبر بیشتر از کاندیدای غربگراها است؟!

پاسخ خیلی ساده است؛ عدم اجماع! در واقع عدم اجماع میتواند تمام زحمات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در این سه سال را بر باد بدهد و در حالی که پیروزی واقعا در دسترس است، به هر دلیلی دوستان حریف نفس خود نشوند و کنار نروند!

حالا بیایید چند سناریو را با هم بررسی کنیم و ببینیم چه کسی کنار برود بهتر است. اگر اجماعی صورت نگیرد چه میشود؟ نظرسنجی های معتبر میگویند انتخابات به دور دوم میرود. اگر پزشکیان اول، قالیباف دوم و جلیلی سوم شود چه اتفاقی می افتد؟ نظرسنجی های معتبر میگویند قالیباف در دور دوم پزشکیان را ناک اوت میکند و ریاست جمهوری در دست انقلابیون باقی میماند.

خب حالا، اگر پزشکیان اول جلیلی دوم و قالیباف سوم شود چه میشود؟ همان نظرسنجی های معتبر میگویند انتخابات به دور دوم میرود و جلیلی از پزشکیان شکست میخورد، که البته دلایلش را هم اکثرا میدانید و دیگر نیازی به توضیح نیست.

حالا اگر اجماع بر سر قالیباف باشد چه میشود؟ همه شواهد و قرائن میگویند پزشکیان در همان دور اول شکست خواهد خورد. اما اگر اجماع بر سر جلیلی باشد چه؟ پاسخ روشن است؛ جلیلی چه در دور اول و چه در دور دوم در برابر پزشکیان شکست خواهد خورد.

ببینید دوستان! اینجا یک نکته کلیدی وجود دارد که کمتر به آن توجه میشود. ما معتقدیم قالیباف در صورت عدم اجماع دوم خواهد شد و به دور بعد خواهد رفت؛ اما بیایید فرض کنیم قالیباف سوم بشود! باز هم سودی به جبهه انقلاب نمیرسد چرا؟ چون جلیلی نمیتواند در دور بعد پزشکیان را شکست بدهد. میخواهم این را بگویم که حتی اگر نظرسنجی ها قالیباف را سوم هم نشان بدهند، این نه مزیتی برای جلیلی است و نه مزیتی برای جبهه انقلاب؛ یعنی در هر صورت این فقط قالیباف است که میتواند گره این کلاف در هم تنیده را باز کند و البته پیش از او دکتر سعید جلیلی اگر که به اجماع بر قالیباف تن بدهد و باعث نشود با ماندن خود در صحنه ۹۲ دیگری رقم بخورد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    5 7
    فقط قالیباف
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      2 2
      متاسفانه تیم آقای قالیباف داره به جامعه القا می کنه که از جلیلی بالاتره و جلیلی باید کنار بره! درحالی که این پیش فرض ها براساس نظرسنجی های مجلس است که توسط دوستان آقای قالیباف اداره میشه! این نظرسنجی ها سوگیری داره و با واقعیت میدانی تفاوت هایی داره. بهترین نظرسنجی، مربوط به صدا و سیما است که به صورت گسترده و بدون جهت گیری به نفع نامزد خاصی آقای جلیلی رو در رای ها بالاتر میدونه. صدا و سیما در تمام شهرها و روستاها امکان نظرسنجی داره و بی طرفی بیشتری داره. گول القائات طرفداران آقای قالیباف رو نخورید. جلیلی بزودی شگفتی ساز خواهد شد.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 0
    ما در هر دو صورت پای کار هستیم چه آقای قالیباف چه آقای جلیلی البته ارجحیت رو با آقای قالیباف می دونم ولی در صورت اجماع بر سر آقای جلیلی باز هم اولویت رو که حفظ انقلاب و تقویت جبهه انقلاب و اطاعت امر رهبری ست می دونم و تغییر رای میدم به آقای جلیلی البته هر دو بزرگوار نیروهای انقلابی و جهادی و خدوم هستند
  • FR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 0
    صد در صد درست اگر جلیلی کنار نرود معلوم است که حتی سالها کار در دولت سایه ش هم کارشناسی و درست نبوده است
  • من IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    برای افزایش مشارکت باید همه نامزدها در صحنه بمانند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 2
    به هیچ وجه حاضر نیستم به قالیباف رای بدم
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 2
    فقط جلیلی
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 0
    اجماع اگر نشود ممکن است جناب حجت الاسلام پورمحمدی رای بیاورند
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      پورمحمدی عشقه
  • مهدی US ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    من رای به قالیباف نمی دهم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس