وزیر کشور: کانادا نپذیرفته انتخابات در آن کشور برگزار شود/ امیدواریم با عربستان به نتیجه برسیم

وزیر کشور گفت: تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک ۶۰ هزار شعبه و ۸۰ هزار نقطه رای گیری در کشور داریم. در خارج از کشور هم ۳۴۴ شعبه داریم.

وی ادامه داد: یک مشکل در عربستان داریم؛ تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود. کانادا هم با وجود اینکه شعار حقوق بشری می دهد، نپذیرفته است که هموطنان ما از حق رای خود استفاده کنند.

وحیدی در ادامه بیان کرد: امیدوارم با عربستان به نتیجه برسیم. وزارت خارجه در حال تلاش است تا مشکل حل شود. البته دنبال راه جایگزین هستیم.

وی افزود: همه پیش بینی‌های لازم برای برگزاری انتخابات از جمله امنیت انتخابات دیده شده است. امروز روز آخر تبلیغات است و فردا تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی ممنوع است. برخی گزارش ها وجود دارد که عده ای فردا قصد تبلیغات در فضای مجازی را دارند که این کار صحیح نیست و نباید اتفاق بیفتد. اخلاق انتخاباتی باید رعایت شود.

وزیر کشور گفت: به ستادهای انتخاباتی نامزدها توصیه کرده ایم از تخریب و اتفاقات ناهنجار جلوگیری کنند و براساس ضوابط قانونی اقدام کنند، زیرا این اقدامات آنها رصد می شود و بعدا از مراجع قانونی گله‌مند نشوند. تا الان تخلف جدی از خود داوطلبان نداشتیم اما از سوی ستادها برخی گزارش ها وجود داشته است ولی ما هم با اغماض دنبال می کنیم.

وزیر کشور درباره تعداد واجدان شرایط رای دادن، خاطرنشان کرد: تقریبا همان تعداد انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی ۶۱ میلیون نفر که ممکن است چند ۱۰ هزار نفر افزوده شود.

وحیدی در خصوص زمان اعلام نتایج، گفت: بعد از پایان انتخابات، شمارش آغاز و تلاش می شود در اسرع وقت نتایج اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 3
    اینم از دوست و برادرتون عربستان
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      11 0
      عربستان نمیخواد مردمش حتی به فکرشون بیاد که چرا ما انتخابات نداریم و باید موروثی باشه
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    این میزان اطلاعات و برنامه دادن توسط کاندیدها و حرفهای زده شدهدباعث میشه کشورهای دیگه راحت ازمون باج بگیرند ..
  • کور اوقلی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 0
    پس کسانیکه سفارتش را تصرف کردند.کارشان درست بوده. اینها هنوز ادب نشدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس