افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور در بهار ۱۴۰۳

درآمدهای ارزی کشور طی فصل بهار به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسیده که در قیاس با مدت مشابه پارسال حکایت از رشد ۱۸.۶ درصدی دارد.

به گزارش مشرق، بررسی آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد که در سه ماه نخست امسال درآمدهای ارزی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسیده است. این در حالیست که در فصل بهار پارسال این رقم ۲۱.۵ میلیارد دلار بود؛ بنابراین شاهد رشد ۱۸.۶ درصدی در این بخش هستیم.

افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور در بهار ۱۴۰۳

همچنین در این مدت واردات معادل ۱۴.۳ میلیارد دلار ثبت شده است.

در فصل بهار امسال تراز تجاری کشور معادل ۵۱.۳ درصد نسبت به مقطع مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

روند تأمین ارز

همچنین تأمین ارز بخش‌های مختلف اقتصادی نیز در سه ماه گذشته به بیش از ۱۵.۵ میلیارد دلار رسید که وزارت صمت با ۸ میلیارد و ۸۵۳ میلیارد دلار بیشترین سهم را داشته است.

افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور در بهار ۱۴۰۳

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادرات یا خودکشی ؟! IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    1 0
    یارانه دریافتی صنایع معدنی از محل گازوئیل مجانی در حال حاضر چهل هزار میلیارد تومان است !! .... این مبلغ بزرگ به راحتی دود میشود !! .... معادل بودجه عمرانی چند استان کشور !! ..... شما رییس جمهور بودید چه میکردید ؟!!
  • مرور مفاسد کلان .... IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    1 0
    عزیزان علاقه مند به مباحث اقتصادی و شناخت ریشه های تورم و کسری بودجه ، این سه صفحه گزارش تحقیق تفحص فولاد مبارکه رو حتما مطالعه کنند .... تا متوجه شوند این شرکتها چگونه در حال بازی با زندگی مردم و تخریب اقتصاد کشور هستند !! .... مریوط به همین سایت مشرق هم هست . ( تا بدانیم کسری بودجه و تورم چگونه ایجاد میشود ..... mshrgh.ir/1409885 ....... ارزش چند دقیقه رو داره ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس