کد خبر 1617799
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
صادرات روغن خوراکی ممنوع شد

صادرات روغن خوراکی دوباره ممنوع شد. با توجه به اینکه واردات انواع روغن‌های خام مشمول ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی بوده و تابع قیمت گذاری عرضه در شبکه توزیع است، صادرات آن ممنوع شد.

به گزارش مشرق، ایران در تولید روغن خوراکی حدود ۹۵ درصد وابستگی ارزی دارد. در این راستا انواع دانه‌های روغنی از خارج از کشور تأمین شده و بخشی از روغن خوراکی نیز وارد می‌شود. از سوی دیگر روغن یکی از اقلام اساسی و با مصرف روزانه بالا در خانوارها است مشمول ارز ترجیحی است؛ بنابراین کالاهایی که دارای ارز دولتی هستند صادرات آن با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.

به استناد مفاد بند ب ماده ۲۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور صادرات کالاهای که دولت برای تأمین آنها یارانه مستقیم پرداخت می‌نماید، ممنوع است.

گفتنی است؛ در همین راستا سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به گمرک اعلام کرد: با توجه به اینکه واردات انواع روغن‌های خام مشمول ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی بوده و تابع قیمت گذاری عرضه در شبکه توزیع است، خواهشمند ست دستور فرمائید از صادرات انواع روغن خوراکی ممانعت به عمل آید.

نرگس باقری مدیر کل دفتر صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک در خصوص ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی نوشت: پیرو نامه شماره ۲۸۶۷۷۳۷ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ به پیوست تصویر نامه شماره ۶۷۶۹۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره لزوم ممنوعیت صادرات انواع روغن، به دلیل واردات انواع روغن خام با ارز ۲۸۵۰۰ ارسال تأیید می‌شود.

صادرات روغن خوراکی ممنوع شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 2
    بسیار عالی
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    صادرات دیگر مواد غذایی حیاتی همچون گوشت و مرغ و ماهی و میوه و لبنیات و حبوبات و رب و خشکبار و چه و چه و چه که دوپشته عین سیل داره میره عراق و افغانستان چی ؟ یعنی مسئولینی که مجوز چنین صادرات لجام گسیخته ای رو میدن یک جو نمی فهمن اینکارشون چه آتشی به خرمن قیمتهای بازار داخل و طبعا کوچک کردن سفره ها زده ؟ اصلا سوزنی میدونن امنیت غذایی در یک جامعه یعنی چی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس