کد خبر 1617875
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
حمایت بایدن از همجنس‌بازی در ارتش آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن امروز چهارشنبه اعلام کرد که با عفو نظامیانی که طبق قانون «منع همجنسگرایی در نیروهای مسلح» در دهه‌های گذشته محکوم شده‌اند، یک «اشتباه تاریخی» را اصلاح ‌می‌کند.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در حمایت از هم‌جنس‌بازی در ارتش این کشور گفت که این دسته از نظامیان را که مورد «بی‌عدالتی» واقع شده‌ و در گذشته محکوم شده‌اند، عفو می‌کند تا با این اقدام اطمینان حاصل کند که «فرهنگ نیروهای مسلح آمریکا منعکس‌کننده ارزش‌هایی است که ایالات متحده را به یک کشور استثنایی تبدیل می‌کند».

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که هزاران نفر ممکن است مشمول شرایط این عفو باشند و می‌توانند با اصلاح سوابق خود، مزایایی را که از آن محروم شده بودند، دریافت کنند.

ایالات متحده تا سال ۱۹۹۴ پرسنل همجنس‌باز را از خدمت در ارتش منع کرد تا این که سیاست «نپرس، نگو» اجرایی شد و بر اساس آن پرسنل دارای انحرافات جنسی از افشای آن منع بودند تا اخراج نشوند که در سال ۲۰۱۱، این سیاست لغو شد.

در سپتامبر ۲۰۲۳ وزارت دفاع آمریکا از بازنگری برای شناسایی کهنه‌سربازانی که به این خاطر اخراج شده‌ بودند، خبر داد تا سوابق نظامی این افراد اصلاح شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 0
    مردک پیرسگ کفتار چقدر شما حرومزاده ها پست و نجس و کثافت هستید و هر جا هم که پا میذارید آنجا رو هم غرق در فساد و کثافت کاری و جنایت و کشت و کشتار بیگناهان می‌کنید..نسل شما حرومزاده ها رو باید از روی زمین نابود کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس