کد خبر 1617946
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه بلاروس وضع کرد

اتحادیه اروپا در راستای تحریم‌های روسیه و به منظور بستن راه‌های دور زدن این تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را علیه بلاروس وضع کرد.

به گزارش مشرق، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کردند که کشورهای عضو این اتحادیه روز چهارشنبه با بسته تحریمی جدیدی علیه بلاروس موافقت کردند تا بتوانند روسیه را بیشتر تحت فشار قرار دهند.

اتحادیه اروپا این هفته چهاردهمین بسته تحریمی ضد روسی خود را تصویب کرد که شامل بندهایی بود که محدودیت تجارت شرکت‌های اروپایی را با کشورهای غیر اروپایی افزایش می‌داد.

بلژیک که تا پایان ژوئن ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این بسته اقدامات اتحادیه اروپا در جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه را تقویت خواهد کرد.

دولت بلژیک اعتقاد دارد تحریم‌های بلاروس بزرگترین روزنه و شکاف بین تحریم‌ها را پر خواهد کرد.

تلاش برای بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه از سال گذشته تشدید شده و اروپایی‌ها می‌گویند بزرگترین این راه‌ها بلاروس است.

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تداوم مواضع خصمانه غرب علیه روسیه و به بهانه جنگ در اوکراین، چهاردهمین بسته تحریمی علیه دولت مسکو را تصویب کرد.

این بسته تحریمی، طبق بیانیه‌ای که در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده است، «برای هدف قرار دادن بخش‌های با ارزش اقتصاد روسیه طراحی شده‌ و دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا را دشوارتر می‌کند».

بر اساس بیانیه صادر شده، ۱۱۶ فرد و نهاد مرتبط با دولت روسیه به بهانه «تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین» به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند. تحریم‌های جدید علیه روسیه شامل تدابیر محدود کننده در حوزه مسائل مالی، گاز طبیعی مایع روسیه، حمل‌ونقل و شرکت‌هایی است که در زمینه دورزدن تحریم‌ها علیه مسکو نقش دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس