کد خبر 1618013
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
اردن: هرگز نیرو به غزه اعزام نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه اردن بر مخالفت کشورش با اعزام نیرو به نوار غزه به عنوان جایگزین نظامیان رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «یورگوس یراپتریتیس» همتای یونانی خود در آتن ضمن مخالفت با اعزام نیرو به نوار غزه به عنوان جایگزین نظامیان صهیونیستی، گفت: هرگز پشت سر نتانیاهو را پاکسازی نخواهیم کرد و هرگز نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم بلکه ما در موضع برخورد با واقعیت فاجعه‌باری خواهیم بود که اسرائیل آن را به وجود آورده است.

وی افزود که اردن خواهان یک طرح فراگیر نه فقط برای توقف جنگ بلکه برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی است و پذیرش هیچ رویکرد مبتنی بر تعامل با غزه به عنوان منطقه‌ای جدا از بقیه اراضی اشغالی فلسطین قابل قبول نیست.

اظهارات الصفدی در حالی بیان شد که پیشتر «تساحی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه نابودی حماس زمان زیادی طول خواهد کشید و بازگرداندن اسرا مهم‌تر از دیگر اهداف جنگ نیست، گفته بود: آمریکا ‌و کشورهای عربی باید روند «روز بعد از جنگ» حماس را رهبری کنند.

الصفدی همچنین گفت: نمی‌توان به نتانیاهو و وزرای افراطی وی اجازه داد که بیشتر از این اقداماتی را انجام دهند که منطقه را به ویرانی می‌کشاند.

وزیر خارجه اردن با اشاره به خطر گسترش درگیری منطقه‌ای، تصریح کرد که کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ نیست.

الصفدی تأکید کرد: نمی‌توان اجازه داد جنگ علیه غزه ادامه یابد و باید این جنگ متوقف شود و تداوم آن بیانگر ناتوانی نهادهای بین‌المللی است.

با گذشت ۲۶۴ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 2
    ربطی به ما نداره
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      بله موضوع غزه به شما ربطی نداره ولی به ما که انسان ومسلمانیم ربط داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس