رئیس جمهور سوریه: دمشق از طرح روابط با آنکارا به صورت مشروط استقبال می‌کند

بشار اسد رئیس جمهور سوریه استقبال دمشق از همه طرح‌های مرتبط با روابط با ترکیه به صورت مشروط را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، اسد عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که سوریه از همه طرح‌های ابتکاری مرتبط با روابط بین سوریه و ترکیه که مبتنی بر حفظ حاکمیت سوریه بر همه اراضی خود و مبارزه با تمامی اشکال تروریسم و تشکیلات تروریستی باشد، استقبال می‌کند.

وی تأکید کرد که این طرح‌ها بیانگر اراده کشورهای مربوطه برای برقراری ثبات در سوریه و کل منطقه است.

اسد تصریح کرد: سوریه همواره با تمامی طرح‌های مربوطه تعامل مثبت داشته و موفقیت هر طرحی نیز به احترام به حاکمیت کشورها و ثبات آن بستگی دارد.

رئیس جمهور سوریه همچنین طرح صلح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای صلح بین این کشور و اوکراین را ستود و تأکید کرد که این طرح رکن واقعی برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بین دو کشور است و رد این طرح از سوی غرب و اوکراین به این معناست که این کشورها مسئول خونریزی‌ها هستند.

فرستاده ویژه پوتین نیز با اشاره به اینکه روسیه از تمامی طرح‌های مرتبط با روابط بین سوریه و ترکیه حمایت می‌کند، تأکید کرد که شرایط اکنون بیش از هر زمان دیگری برای موفقیت میانجیگری‌ها مناسب است.

وی از آمادگی روسیه برای پیشبرد مذاکرات خبر داد و گفت: هدف موفقیت در احیای روابط بین سوریه و ترکیه است.

روابط دیپلماتیک دمشق و آنکارا از سال ۲۰۱۲ به دلیل اشغال بخشی از شمال خاک سوریه توسط ارتش ترکیه و حمایت آنکارا از ارتش آزاد سوریه قطع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس