نخست‌وزیر مجارستان: نه روسیه، نه اوکراین، فقط صلح

نخست‌وزیر مجارستان پس از دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت: مجارستان در جنگ اوکراین نه حامی کی‌یف است و نه از مسکو طرفداری می‌کند، بلکه حامی حل و فصل صلح‌آمیز جنگ اوکراین است.

به گزارش مشرق، ویکتور اوربان پس از دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «من به وضوح به رئیس‌جمهور فرانسه گفتم که مجارستان برای اوکراین یا روسیه کار نمی‌کند، بلکه برای صلح کار می‌کند. مجارستان مخالف این یا آن کشور نیست، مجارستان مخالف جنگ است.»

به گزارش اسپوتنیک، نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد که ماکرون همچنین حمایت خود را از طرح بوداپست برای شش ماه آینده ریاست اتحادیه اروپا که هدف اصلی آن تقویت رقابت‌پذیری اتحادیه اروپا نامیده می‌شود، ابراز کرد. پیش از این، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا با این طرح موافقت کرده بودند.

در شرایطی که جنگ اوکراین حدود دو سال و نیم است که ادامه دارد، تحولات میدانی به نفع روسیه پیش می‌رود و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بارها از آمادگی کرملین برای آغاز گفت‌وگوهای صلح خبر داده است. با این حال کی‌یف و متحدانش این پیشنهادها را رد کرده و غرب به تامین مالی و تسلیحاتی برای اوکراین ادامه می‌دهد که منجر به تلفات بیشتر در میان نظامیان اوکراینی و طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    1 0
    این سران کشورهای اروپایی مانند کسی که بغل بخاری نشسته باشد شعله بخاری را با تناسب نیاز خودش بالا و پایین میکنه و اونی که اون ور اتاق نشسته در نظر نمی گیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس