آمریکا در ماه گذشته سه میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل کرده است

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن فقط در ماه مه (ماه گذشته میلادی) سه میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار (رژیم) اسرائیل قرار داده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) سال گذشته بیش از ۶.۵ میلیارد دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده است که فقط در ماه مه نزدیک به سه میلیارد دلار بود.

وزارت امور خارجه آمریکا سال گذشته اعلام کرد که از سال ۲۰۰۹ میلادی، ایالات متحده مجموعا ۳.۴ میلیارد دلار به بودجه دفاع موشکی از جمله ۱.۳ میلیارد دلار برای گنبد آهنین کمک کرده است.

در سال‌های اخیر، بودجه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل در چارچوب تفاهم‌نامه‌های ۱۰ ساله تعریف شده‌است و جدیدترین تفاهم‌نامه نیز در سال ۲۰۱۶ امضا شده که بر اساس آن واشنگتن متعهد است ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی بین سال‌های مالی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ به رژیم اسرائیل ارائه دهد که میانگین سالیانه آن ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی است.

مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در مورد کمک بیش از ۶.۵ میلیارد دلاری به تل آویو از هفتم اکتبر به خبرنگاران گفت: این یک اقدام بزرگ و فقط یک محموله متوقف شده است.

ایالات متحده در اوایل ماه مه محموله‌ای را که شامل بمب های ۲ هزار پوندی بود متوقف کرد. این محموله به این منظور متوقف شد تا رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گیرد و حمله نظامی گسترده به رفح را انجام ندهد.

پس از آنکه یک درگیری بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت جو بایدن بر سر کاهش سرعت تحویل سلاح به تل آویو شکل گرفت، روز چهارشنبه دو طرف مدعی شدند که پیشرفت‌هایی در جهت حل شکاف بر سر محموله های تسلیحاتی داشته‌اند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر سه روزه به واشنگتن با مقامات ارشد آمریکایی دیدار کرد. گالانت پس از دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن بیان کرد: در طول جلسات ما پیشرفت قابل توجهی داشتیم، موانع برداشته شد.

منابع خبری روز یکشنبه به نقل از نزدیکان گالانت گزارش دادند که او از نحوه تعامل بنیامین نتانیاهو با دولت آمریکا ناراضی است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از نزدیکان گالانت نوشت که وی مقصر بحران تسلیحاتی پیش آمده با واشنگتن را نتانیاهو می‌داند چرا که به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو هوشمندانه و با آرامش برخورد نکرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    رژیم حرامزاده خط مقدم آمریکا و‌ محور شیطانی در منطقه ما هست و تا زمانی که هزینه این حرامزاده ها بیشتر از نفعش نشود از اینها حمایت خواهند کرد
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    این است دلیل نفرت میلیاردها مسلمان از آمریکاییهای برده صهیونیستها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس