کد خبر 1619241
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
تاکید گروسی بر نقش روسیه در زنجیره تامین انرژی در جهان

انتقال صدها سانتریفیوژ جدید جهت افزایش تولیدات مبتنی بر غنی سازی ۶۰ درصدی، پاسخی قاطعانه به کارشکنی های مکرر غرب در تقابل مطلق با جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

سرویس سیاست مشرق- صدور قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران، نقطه آشکارساز دروغ پردازی و تزویر رافائل گروسی مدیر کل آژانس در روند مواجهه با پرونده هسته ای کشورمان است. درست در چنین شرایطی، گروسی در تازه ترین مصاحبه خود در خصوص عدم احیای برجام ابراز نارضایتی نموده و مدعی شده است :

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: معتقدم ما نیاز به بازگشت به دیپلماسی داریم. ما توافق برجام را قبلا داشتیم، اما حالا تنها یک توافق کاغذی است که هیچکس به آن پایبند نیست. اینجا در وین تلاش‌هایی برای احیای آن انجام شد، اما متاسفانه به‌رغم آنکه تا آستانه موفقیت پیش رفتند، به دلایلی به هم خوردند.

اظهارات گروسی در حالی مطرح می شود که طی روزهای اخیر، مناسبات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد رصدو تحلیل بسیاری از کارشناسان حوزه های هسته ای و راهبردی در جهان قرار گرفته است. صدور چهارمین قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس علیه ایران طی سالهای اخیر، به مصدر منازعات حقوقی، فنی و سیاسی جدیدی میان طرفین تبدیل شده است. در طول سالهای اخیر، سیاسی کاری رافائل گروسی مدیر کل آژانس و وابستگی مطلق وی به لابی های ضد ایرانی در شورای حکام، چشم انداز تعامل موثر با این سازمان را تیره ساخته است. در چنین شرایطی تنها یک تصمیم و اقدام می توانست معادلات را در راستای افزایش قدرت چانه زنی ایران پای میز مذاکره تغییر دهد : آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی در فردو.

به لحاظ فنی، بازیگران غربی به وضوح آگاه هستند که غنی سازی ۶۰ درصدی (خصوصا در فردو) چه معنا و پیامی برای طرف مقابل دارد! سایت فردو ضریب ایمنی و متعاقبا اثربخشی بیشتری در حوزه غنی سازی اورانیوم دارد و موقعیت جغرافیایی و مکانی خاص آن، دشمنان را نسبت به هرگونه دسترسی بالقوه به آن نیز دور ساخته است. طی دو سال گذشته و زمانی که واشنگتن و تروییکای اروپایی تاکتیک" خرید زمان" در مذاکرات را در پیش گرفتند، جمهوری اسلامی ایران قدرتمندانه در برابر بی تعهدی و سیاسی کاری مشترک آمریکا، تروییکای اروپایی و آژانس در مذاکرات ایستاد و در نهایت، تصمیم بسیار درستی را مبنی بر ارتقای درصد غنی سازی (از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد و تثبیت این خلوص) صورت داد.

انتقال صدها سانتریفیوژ جدید جهت افزایش تولیدات مبتنی بر غنی سازی ۶۰ درصدی، پاسخی قاطعانه به کارشکنی های مکرر غرب در تقابل مطلق با جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. صدور قطعنامه اخیر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، آن نیز، به وضوح بیانگر اصالت نگاه سیاسی آژانس (در برابر مسئولیتهای ذاتی آژانس) می باشد. از این رو باید مراقب مظلوم نمایی کاذب رافائل گروسی بود.

این چهارمین قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران پس از اجرایی شدن برجام و بسته شدن پرونده مسائل ادعایی پادمانی است که با فشار رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شده است. به عبارت بهتر، آژانس بین المللی انرژی اتمی، نقشه راه دوطرفه ترسیم شده در جریان سفر گروسی به ایران را زیرپا گذاشته و آن را از بین برده است. مسئولیت و تبعات این بازی پرهزینه و وقیحانه، بر عهده شخص مدیر کل آژانس گردانندگان پشت پرده بازی وی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    15 0
    گروسی جاسوس موساد.
    • US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
      2 0
      این بابا با پنبه داره سر ایران رو جدا میکنه
  • اسماعیل IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    8 0
    ایران باید چند وقتی سفر مدیر کل آژانس انرژی اتمی رو به کشور ایران متوقف کنه و هیچ گونه گفتگو و مذاکره با شخص گروسی رو مطلقا متوقف کنه تا درس عبرت برای انفعال ایشان بشه
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 0
    این آرژانتینی ها تمام دنیا سیاست را از منظر سفیدپوست و رنگین پوست می بینند و فکر می کنند در دنیای سیاست باید طرفدار آمریکا و اسرائیل باشند.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 0
    این آرژانتینی ها تمام دنیا سیاست را از منظر سفیدپوست و رنگین پوست می بینند و فکر می کنند در دنیای سیاست باید طرفدار آمریکا و اسرائیل باشند.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    آرژانتینی ها نژادپرستن
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    اسرائیل جنایتکار و کودک کش، ما رو با سلاح هسته ای روز قیامت تهدید کرد ، دیگه بازدارندگی هسته ای از نان شب واجبتره ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس