روسیه ادعای مداخله در انتخابات پارلمانی انگلیس را رد کرد

سفارت روسیه در لندن در بیانیه ای هرگونه مداخله در انتخابات پارلمانی انگلیس را که چهارم ژوئیه ( ۱۴ مرداد) برگزارمی شود، رد کرده است.

به گزارش مشرق، روسیه گزارش‌های ادعایی درباره انتخابات پارلمانی آتی در بریتانیا را شایعات و بحران در حزب حاکم محافظه‌کار دانست.

در بیانه سفارت روسیه در لندن آمده است : گمانه زنی ها مبنی بر قصد روسیه برای مداخله در جریان مبارزات انتخاباتی در بریتانیا که عمدتاً توسط رهبری حزب محافظه و برخی رسانه ها منتشر می شود، نشانگر بحران وپایان دولت حزب حاکم محافظه کار است.

بیانیه سفارت روسیه می افزاید : به نظر می‌رسد که دولت محافظه کار انگلیس هیچ چیز دیگری برای جذب رأی‌دهندگان و جلوگیری از فروپاشی خود به جز جعل روش های تبلیغاتی قدیمی و جعلی در چنته ندارد.

این بیانه می افزاید : آنان فرضیاتی درباره این که روسیه چه «می‌خواهد» یا «نمی‌خواهد» در رابطه با موازنه انتخابات مطرح می کنند و ما مطمئن هستیم که مردم و شهروندن انگلیسی‌ از این طنز مسخره و تکراری خسته شده‌اند.

سفارت مسکو خاطرنشان کرد، "روسیه، برخلاف بریتانیا و دیگر کشورهای غربی، عادت به دخالت در امور داخلی سایر کشورهای مستقل را ندارد. دستکاری، مهندسی اجتماعی، انقلاب‌های رنگی و کودتا روش ما نیست، بلکه رویه غربی ها و آمریکایی ها و ماهواره‌های آنان است و این صحنه ها و خط تقابل آنان با روسیه ادامه خواهد یافت.

روزنامه ساندی تایمز پیشتر گزارش داد، ریچارد هولدن رئیس حزب محافظه کار بریتانیا، خواستار تحقیق در مورد دخالت وبلاگ نویسان خارجی طرفدار روسیه در انتخابات پارلمانی این کشور شد.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که شرکت پخش استرالیایی ABC گزارش داد که پنج حساب در فیس بوک (متعلق به شرکت متا که در روسیه ممنوع شده) کشف کرده است که گفته می شود "روایت های کرملین" را منتشر می کنند و از نایجل فراژ رهبر حزب راستگرای پوپولیستی ریفورم بریتانیا ( برگسیت ) حمایت می کند.

به گزارش ABC، اکثر مدیران این حساب فیس بوک که تعداد کل مشترکان آنها نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است، در نیجریه فعالیت و برخی از آنها در بریتانیا زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس